Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Biologické a sociální prediktory a koreláty lidské morálky
Kopecký, Robin
V této disertační práci se zabýváme rozličnými oblastmi biologických a sociálních faktorů ovlivňujících lidskou morálku. Spojujícím prvkem tohoto souboru čtyř studií je souběžně zájem o lidskou morálku jako tradiční filozofické téma spolu s využitím metod empirických věd, zejména biologie, behaviorálních a kognitivních věd. První studie se zaměřuje na morální algoritmy v autonomních vozidlech. Zkoumali jsme morální preference týkající se volby mezi typy softwaru, které se liší zabudovanými algoritmy pro řešení smrtelných kolizí. Příslušné typy jsou kategorizovány do tří strategií: sobecké, altruistické a konzervativní. Respondenti preferovali altruistické strategie, a tato preference se ještě posílila, pokud byla signalizována ostatním. Altruistická preference je nejvýraznější, když se vztahuje na všechny ostatní, slabší, když odráží pouze osobní volbu, a nejslabší při volbě pro vlastní dítě. Docházíme k závěru, že zveřejnění volby výrazně ovlivní jedince směrem ke společensky výhodnějšímu řešení. Druhá studie zkoumá vztah mezi infekcí parazitem Toxoplasma gondii a jejím následným dopadem na politické přesvědčení a hodnoty lidí. Nakažení účastníci vykazovali tendenci ke zvýšenému tribalismu a sníženému kulturnímu liberalismu a antiautoritářství. Statisticky odfiltrovaný vliv horšího fyzického a...
Management osobního rozvoje
Křenková, Vendula ; Škodová, Eva (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce Management osobního rozvoje podává nejen teoretický obraz o problematice managementu osobního rozvoje ve všeobecném pohledu nýbrž i praktický náhled na zkoumanou společnost CNC KOVO s.r.o. se zaměřením na pracovníky výroby, mistry a v neposlední řadě i manažery společnosti. V teoretické části budou charakterizovány některé ze základních pojmů sledované oblasti, především time management, stress management či rozbor osobnosti manažera. Získané poznatky se dále aplikují na praktickou část a diplomová práce vyústí v doporučení pro zvýšení úrovně osobního rozvoje zaměstnanců firmy, jakož i celého podniku.
Kompatibilita zlepšování ukazatelů wellbeingu
Dlabaja, Zdeněk
V této diplomové práci je představen jeden z nejmodernějších konceptů monitorování wellbeingu v ekonomickém kontextu, a to Better Life Index od OECD. Tento kompozitní index, obsahující 11 témat, se zabývá jak materiálními stránkami kvality života, tak i dalšími nemateriálními oblastmi. Cílem této práce bylo zjistit, zda jsou takové oblasti kvality života zkoumané OECD vzájemně kompatibilní. Tato problematika je zkoumána v analytické části na základě korelačních vztahů v časových řadách ukazatelů a ve statických ukazatelích Better Life Indexu. Výsledky analýzy jsou následně diskutovány a zařazeny do kontextu s dalšími zdroji a názory jiných autorů. V závěru jsou prezentována hlavní zjištění a poselství této práce pro příjemce Better Life Indexu.
Vnímání stresu u vedoucích zaměstnanců malých pracovních skupin
Babyrádová, Simona
Stres a jeho aspekty jsou stále diskutovaným a aktuálním tématem. Cílem mé práce bylo odpovědět na otázku: " Jak vedoucí pracovníci vnímají stresové faktory a jejich vliv na práci? " Výsledkem mé studie je rozdělení stresu a jeho faktorů do 4 kategorií a to jsou: Identifikace stresové situace, negativně vnímaný stres, pozitivně vnímaný stres, zvládání stresových situací a 11 skupinami například: motivace, produktivita práce, dobré pracovní podmínky a další. Ukázalo se, že vnímání stresu a stresových situací je u mých respondentů velmi různé a velice záleží na situaci a na momentálním rozpoložení. Z mého výzkumu dále vyplynulo, že velký vliv na stres a jeho aspekty má nejvíce pracovní pohoda. Proto jsem si pro svá doporučení vybrala právě pracovní pohodu. Pro lepší názornost svého následného doporučení, jsem vytvořila rozpočet pro home office, který dle mého názoru je dobrou variantou pro zmírnění stresu u manažerů ve středním managementu ve společnosti XY, podpory lepší pracovní pohody a také ekonomicky výhodnou variantou pro společnost. Spokojený a dobře motivovaný pracovník bude s větší pravděpodobností také produktivnější.
Hodnocení úrovně wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů a nastavení mysli ve vztahu ke studijním výsledkům
Koldová, Petra
Tato diplomová práce se zaměřuje na úroveň wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů a jejich mindset ve vztahu se školními výsledky. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení stěžejního pojmu wellbeing a jeho možné způsoby měření. Další velkou kapitolu tvoří mindset, jeho stručná charakteristika a možnosti jeho dělení. Teoretickou část uzavírá kapitola zaměřená na mindset vysokoškolských studentů, jejíž obsah je podložen mnoha zahraničními studiemi. Praktická část rozpracovává nasbíraná data z dotazníkového šetření, které se opíralo o stanovené cíle, tj. zjištění úrovně akademického wellbeingu u vybraných vysokoškolských studentů s rozšiřujícím cílem zjišťující wellbeing z krátkodobého hlediska. Zjistit studentskou životní spokojenost a pokusit se potvrdit vztah mezi mindsetem a školní úspěšností. Při komparaci dat bylo zjištěno, že celková úroveň wellbeingu u dotazovaných vysokoškolských studentů byla nadprůměrná, tj. 6,06, což je pozitivní výsledek a rovněž wellbeing z krátkodobého hlediska je na relativně vysoké úrovni, konkrétní průměrná hodnota byla 5,7. Můžeme říct, že vybraní studenti jsou v psychické pohodě bez větších depresí. Z dlouhodobého hlediska jsou studenti unavení a čelí vysoké míře stresu, což může kopírovat lifestyle vysokoškolských studentů. Nadprůměrná hodnota, tj. 6,8,...
Aspekty podpory wellbeingu na základní škole se zaměřením na mimořádně nadané žáky
Boučková, Barbora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na wellbeing žáků ve vzdělávání. Konkrétně se jedná o žáky dvou paralelních tříd, kteří navštěvují základní školu se specifickou organizací výuky pro mimořádně nadané žáky. Cílem práce je postihnout subjektivní pocity žáků v souvislosti s aspekty školního prostředí, které byly implementovány za účelem podpory wellbeingu žáků. První část práce zahrnuje teoretická východiska, která shrnují poznatky o problematice wellbeingu. Zaměřuje se na aspekty, které mohou ovlivňovat wellbeing ve vzdělávání s přihlédnutím na výuku mimořádně nadaných žáků. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky vlastního výzkumného šetření, které probíhalo ve dvou etapách. V první etapě výzkumného šetření byla použita kvantitativní metoda sběru dat prostřednictvím dotazníku, respondenty byli žáci dvou paralelních tříd na vybrané základní škole. Na základě analýzy výsledků první etapy výzkumného šetření vznikly podklady pro vytvoření otázek pro druhou etapu výzkumného šetření. To probíhalo kvalitativní metodou prostřednictvím rozhovoru s třídními učitelkami žáků. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že některá opatření, která byla zřízena za účelem podpory wellbeingu, žáci využívají s pozitivními pocity (organizační uspořádání kmenové třídy a možnost výběru ze tří nabízených pokrmů k obědu jsou...
The influence of resilience social support and religiosity on the wellbeing of victims of domestic violence in Accra Ghana
Ahmed, Osman Abdul
ABSTRAKT Domácí násilí a zneužívání je stále přetrvávajícím a alarmujícím problémem znepokojujícím vlády i národy na celém světě, neboť se jedná o jev, který psychicky i fyzicky ohrožuje jak samotné oběti násilí tak také jejich rodiny jakož i celá společenství a národ jako celek. Na toto téma již bylo vypracováno mnoho studií, které se však zaměřují především na příčinné faktory týrání a jeho dopad na oběti. Některé studie byly zaměřeny také na trestněprávní opatření a na právní rámec pro postup vůči pachatelům domácího násilí, již méně se však věnovaly psychologickým, sociálním a duchovním faktorům, které mohou pomoci zlepšovat psychickou pohodu obětí. S ohledem na výše uvedené byla provedena tato studie, jejímž cílem bylo zkoumat vliv schopnosti odolávat zátěžovým situacím, podpory společnosti a religiozity na psychickou pohodu obětí domácího násilí v Akkře v Ghaně. S využitím biopsychosociální a spirituální teorie nemoci a psychické pohody byl proveden průřezový průzkum u cíleně zvolených 100 obětí domácího násilí a zneužívání (medián= 28,57; standardní odchylka = 5,55) v období září a října 2021. Respondenti vyplnili dotazníky, jejichž účelem bylo zkoumat schopnost odolávat zátěžovým situacím, podporu společnosti, religiozitu a psychickou pohodu obětí. Výsledky ukázaly, že schopnost odolávat těžkým situacím (r = -.52, p < .001) má výrazně negativní vztah k psychické pohodě obětí, zatímco vztah podpory společnosti (r =.48, p > .001) a religiozity (r = .53, p < .001) k psychické pohodě je výrazně pozitivní. Jak podpora společnosti tak také religiozita predikovaly psychickou pohodu u obětí domácího násilí, což představovalo 45 % rozptyl ve skóre psychické pohody obětí (p < 0,001, upr. R2=0.45). Je vedena diskuse o tom, že by obětem měla být poskytována psychologická pomoc, která by měla být zaměřena na získání schopnosti odolávat těžkým situacím, podporu rodiny a komunity a duchovní a náboženské uvědomění. Předmětem diskuse jsou také omezení této studie a doporučení týkající se toho, čím by se měly zabývat budoucí studie.
Biologické a sociální prediktory a koreláty lidské morálky
Kopecký, Robin ; Flegr, Jaroslav (vedoucí práce) ; Špinka, Marek (oponent) ; Houdek, Petr (oponent)
V této disertační práci se zabýváme rozličnými oblastmi biologických a sociálních faktorů ovlivňujících lidskou morálku. Spojujícím prvkem tohoto souboru čtyř studií je souběžně zájem o lidskou morálku jako tradiční filozofické téma spolu s využitím metod empirických věd, zejména biologie, behaviorálních a kognitivních věd. První studie se zaměřuje na morální algoritmy v autonomních vozidlech. Zkoumali jsme morální preference týkající se volby mezi typy softwaru, které se liší zabudovanými algoritmy pro řešení smrtelných kolizí. Příslušné typy jsou kategorizovány do tří strategií: sobecké, altruistické a konzervativní. Respondenti preferovali altruistické strategie, a tato preference se ještě posílila, pokud byla signalizována ostatním. Altruistická preference je nejvýraznější, když se vztahuje na všechny ostatní, slabší, když odráží pouze osobní volbu, a nejslabší při volbě pro vlastní dítě. Docházíme k závěru, že zveřejnění volby výrazně ovlivní jedince směrem ke společensky výhodnějšímu řešení. Druhá studie zkoumá vztah mezi infekcí parazitem Toxoplasma gondii a jejím následným dopadem na politické přesvědčení a hodnoty lidí. Nakažení účastníci vykazovali tendenci ke zvýšenému tribalismu a sníženému kulturnímu liberalismu a antiautoritářství. Statisticky odfiltrovaný vliv horšího fyzického a...
Podpora wellbeingu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základní školy
Kutnarová, Františka ; Kubíčková, Anna (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Podpora wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol" se zabývá problematikou wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol, s důrazem na sociální a emoční aspekty. Teoretická část práce se zaměřuje na vymezení pojmu wellbeing, jeho faktory a vliv na celkovou kvalitu života. Dále se zabývá třídním klimatem jako prostředím ovlivňujícím wellbeing žáků. Je popsán také význam role třídního učitele při podpoře wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na specifika práce s těmito žáky a podporu jejich individuálních potřeb. Výsledky výzkumu poskytnou ucelený pohled na práci třídních učitelů a jejich úsilí o vytvoření podpůrného prostředí pro wellbeing žáků se speciálními vzdělávacími potřebami i celého třídního kolektivu. Získané poznatky mohou sloužit k formulaci doporučení pro třídní učitele, školské instituce a další relevantní aktéry, aby bylo možné lépe podporovat sociální a emoční stránku wellbeingu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na druhém stupni základních škol. Výstupy by měly být relevantní pro pedagogy, školní management a další profesionály pracující s těmito žáky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.