Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Otevřená data a osobní údaje
Cu, Lukáš ; Loutocký, Pavel (oponent) ; Míšek, Jakub (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou otevřených dat v rozporu s právem na soukromí a ochranou osobních údajů. Čtenáři přibližuje základní pojmy s tím spojené a jejich usazení v české legislativě. Praktickým výstupem této práce je aplikace pracující s datovými sadami poskytovanými jako otevřená data obsahující anonymizované osobní údaje. Těmito sadami jsou konkrétně záznamy o počtech exekucí na území České republiky a rozdělení populace podle ukončeného vzdělání. Použité datové sady jsou v druhé kapitole analyzovány.
The impact of mobile phone technology on Africa
Kendík, Martin ; Kotásek, Miroslav (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the topic of the impact of mobile phone technology on Africa. The aim of the thesis is to determine the most influential mobile technologies and their impact on Africa. The first part of the thesis focuses on mobile phone technologies. In chapter delating with cell phones will also be described as applications for smartphones that contribute to the impact on Africa. In the second part, the social impact will be determined in two parts consisting of the impact on education and health, where will be described different aspects of each impact. In the third part, there will be described impact on economy and banking.
Mateřská škola v Měrovicích nad Hanou
Szakács Bahnová, Eliška ; Semrád, Antonín (oponent) ; Štěpánek, Ladislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh a následné zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby dvoupodlažní, částečně podsklepené mateřské školy v Měrovicích nad Hanou. Záměrem je vytvořit funkční dispoziční řešení zohledňující každodenní provoz. Provoz tvoří 2 oddělení, víceúčelový sál, provozní část a část pro učitele. Budova je navržena z konstrukčního systému Porotherm, je založena na základových pásech, s jednoplášťovou plochou střechou.
Městský blok mezi ulicemi Údolni, Úvoz, Tvrdého, Všetičkova a Jiřikovskeho v Brně Podtitul: Ulice Údolni - urbanistické otazníky
Jánošíková, Zuzana ; Todorov, Petr (oponent) ; Hybská, Bohumila (vedoucí práce)
Mým prvním zadáním bylo řešit ulici Údolní z hlediska urbanismu. Vytipovat kladné a záporné oblasti a místa. A navrhnout jejich řešení i v návaznosti na historii. Po analýzách a důkladném prozkoumání ulice, jsem našla několik nedostatkových míst. Prvním je prostor naproti Obilnému trhu + areál ombudsmana. Podle mého názoru se tato stavba sem nehodí a nahradila bych ji bytovými domy s obchodním parterem, tak jak tomu bylo i v minulosti. V nedávné době vybudovaná zahrada, která spojuje park na Obilném trhu a Špilberk je úžasná věc, jak spojit dva sice odlišné, ale krásné typy parků. Přinese to i více života do této oblasti. Druhým nevyhovujícím místem je dnes již zastaralá porodnice na Obilném trhu. Z hlediska její funkce mi přijde líto ji nahrazovat obyčejným bytovým domem, a proto jsem volila domov pro seniory s poliklinikou. Proč odsouvat staré lidi z centra? Některým seniorům to vyhovuje a myslím, že bychom je v tom měli podporovat. Třetím bodem je areál VUT na křížení ulic Údolní a Úvoz. Mé hlavní téma diplomové práce. Dlouho jsem si lámala hlavu s tím, jak celý tento areál pojmout. Jedná se o obrovský areál v centru Brna, kde není život, a tak jsem se rozhodla ho tam přivést. A myslím, že pomocí studentů a mladých lidí, kteří začínají svou kariéru, se mi to povede. Hlavní funkcí areálu je tedy škola, vzdělávání a věda. Do starého křídla na ulici Údolní přemisťuji Favu. S tímto přemístěním již počítá i vedení VUT, protože mají nedostatečné prostory, které jsou ve špatném stavu. K tomuto křídlu přistavuji stavbu, ve které je nová moderní aula, knihovna a nové studijní oddělení s vedením školy. V druhém historickém křídlu na ulici Úvoz se odehrává něco jako nový start pro studenty po škole. V budově se nachází pronajímatelné pracovní místa, zasedací místnosti, či plochy na rozjetí svého podnikání, neboli coworking. Jednoduchá stavba na ulici Tvrdého nám zajišťuje jazykové vzdělání v podobě jazykové školy. Stávající ústav soudního lékařství zanechávám, ale ráda bych mu změnila funkci na základní umělecká škola. A jelikož areál se mi jevil jako velký a špatně uchopitelný, rozhodla jsem se pro oddělení kousku, kde mi vzniká budova kolejí. S doprovodnými funkcemi jako je bistro, cukrárna, pekárna, minimarket apod. Naproti této stavbě v areálu mi vznikla stavba s názvem inkubátory v novém. V přízemí se nachází pronajímatelné prostory spolu s coworkingem. Tři věže, které mi vystupují nad přízemní patro, jsem využila pro inkubátory, tedy prostory pro pronájem pro tym kteří by rádi rozjeli svůj bussines. Inkubátory i coworking jsou založeny na ideji pomoct mladým lidem se svými nápady a plány. Umožnit jim levné pracovní místo, kde by mohli začít tvořit. Předposledním bodem je svah u Kraví hory, který skýtá krásné prostředí a byla by ho škoda nevyužít. Doplňuji sem menší bytové domy a rodinné domky s ateliérem. Posledním prostorem je budova a okolí stávající Brněnky na náměstí Míru. K doplnění celkového dojmu mého návrhu, bych sem ráda doplnila obchod s novou restaurací. A bytový dům s obchodním parterem.
Modernita a holocaust
Vašička, Pavel ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem Dokumentačního centra holocaustu na Moravě. V současnosti je v naší zemi hned několik muzeí zabývajících se holokaustem, avšak žádné z nich nepřináší jeho ucelenou dokumentaci. Návrh se proto snaží vytvořit takové muzeum, které bude schopno referovat o holokaustu v širších souvislostech a zároveň bude atraktivním prostředím především pro návštěvníka žijícího v multimediálním světě 21. století.
Zlaté české ručičky - aneb řemeslo má zlaté dno
Mateová, Klára ; Vala, Petr (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je poukázat na potřebnou podporu studia řemeslných oborů a motivovat k pokračování v profesním životě. Toho se snažím docílit prostřednictvím architektury, která je při vnímání prostoru, ve kterém se studenti, absolventi i celá společnost pohybuje, klíčová.
Návrh na zlepšení vzdělávacího systému operátorů mobilních společností
Kučera, Jiří ; Karhanová, Lucie (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá oblasti vzdělávání zaměstnanců mobilních operátorů a faktory, které s tímto tématem souvisejí. Na základě analýzy dané firmy obsahuje návrh na zlepšení aktuální situace a následnou eliminaci rizik, které mohou nastat při zavedení.
Právo na vzdělání v evropských dokumentech
Pehrová, Klára ; Tymofeyeva, Alla (vedoucí práce) ; Honusková, Věra (oponent)
Právo na vzdělání v evropských dokumentech Klíčová slova Vzdělání, právo na vzdělání, Evropské dokumenty, Soudní dvůr Evropské unie, Evropský soud pro lidská práva, lidská práva Abstrakt Diplomová práce Právo na vzdělání v evropských dokumentech pojednává o zakotvení práva na vzdělání v evropských dokumentech. Práce představuje právo na vzdělání jako lidské právo, které je zakotveno v komplexu lidských práv od jeho počátku. Vymezuje předmětnou terminologii a ukotvení práva na vzdělání v předmětných dokumentech. Pokračuje pak vymezením práva na vzdělání v evropském kontextu, přičemž se zaměřuje na vytvoření charakteristiky, analýzy a komparace kodifikace práva na vzdělání v předmětných evropských dokumentech. Diplomová práce se soustředí na zakotvení práva na vzdělání v Listině základních práv Evropské unie, která představuje jeden z nejmladších a nejkomplexnějších katalogů lidských práv na světě. Dále se diplomová práce zabývá rozborem zakotvení práva na vzdělání v Evropské úmluvě o lidských právech ve znění Dodatkových protokolů. Protože Evropská úmluva o lidských právech byla významným pramenem pro vznik Listiny základních práv Evropské unie, diplomová práce přináší komparaci způsobu zakotvení práva na vzdělání v obou dokumentech. Dále v práci najdeme přehled sekundárních právních aktů souvisejících s...
Porovnanie krajín EÚ z pohľadu aspektov vstupujúcich do indexu ľudského rozvoja
Fillová, Sofia
Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnávání rozvoje zemí Evropské unie na základě vlivu tří hlavních aspektů tvořících index lidského rozvoje. Práce zkoumá vliv zdraví, vzdělání a příjmu na země Evropské unie. Dále se zabývá jak se země mezi sebou na základě těchto ukazatelů liší. Na základě zvolených reprezentativních zemí se porovnává jejich vývoj v čase a pomocí charakteristik vývoje se identifikují výrazné propady či nárůsty jejich nabytých hodnot. Zjištění práce poukazují na fakt, že mezi zeměmi Evropské unie existují značné rozdíly, přičemž postavení zemí není v jednotlivých dimenzích totožné. Identifikované a rozebírané jsou faktory ovlivňující vývoj ukazatelů a jejich následné dopady na vývoj v reprezentativních zemích.
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Křivánková, Sára
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními poruchami učení na středních školách. Teoretickou část tvoří vymezení terminologie a objasnění jednotlivých po-ruch učení. Součástí je také diagnostika a reedukace specifických poruch učení. Teoretická část je zpracována na základě informací z odborných zdrojů ke studované problematice. Praktickou část tvoří průzkumné šetření zaměřené na jedince se specifickou poruchou učení. Založené na kvalitativním přístupu vypracováním tří kazuistik. Průzkumné šetření je založeno na metodě polostrukturovaného hloubkového rozhovoru a pozorování. Průzkum také čerpá z jednotlivých dokumentů respon-denta jako je individuální vzdělávací plán či doporučení z pedagogicko-psychologických poraden. Hlavním cílem je zjištění, jak žáci se specifickou poru-chou učení zvládají požadavky na studium. Další oblastí je zjištění, co žákům při studiu pomáhá a co naopak je zatěžuje. Jakým způsobem jim jsou nápomocni uči-telé a jak sami vnímají jejich specifickou poruchu učení. Jaké mají žáci vztahy se svými spolužáky a jak vnímali přechod ze základní na střední školu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.