Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační systém pro nevidomé - přenosná část
Dadák, Jiří ; Rampl, Ivan (oponent) ; Herman, Ivo (vedoucí práce)
Orientace nevidomých se v rámci rozsáhlých administrativních budov většinou neobejde bez asistence druhé osoby. I když naprostá většina těchto objektů již bývá vybavena výtahem, který umožňuje obsluhu pro nevidomého pomocí Braillova písma, případně i pomocí zvukových hlášení, problémem může být následné vyhledání konkrétní kanceláře. Každá kancelář by na dveřích vedle popisu mohla mít i informaci v Braillově písmě, pro nevidomého by však bylo komplikované určit umístění těchto popisů, obzvláště u většího počtu kanceláří. To se může kromě kanceláří týkat i jiných důležitých míst uvnitř budovy. V této práci se zabývám návrhem řešení komunikačního systému (konkrétně jeho přenosné části), který by pomocí vysílačů umístěných v důležitých místech budovy a pomocí přijímače umístěného na hůlce nevidomého usnadňoval jeho orientaci po objektu.
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Sociální práce se zrakově postiženými
MIKLÁŠOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bude popsat příklady dobré praxe ze sociální práce s cílovou skupinou osob zrakově postižených. V práci se zaměřím na nejčastější problémové oblasti, se kterými se daná cílová skupina setkává a dále na možnosti sociální práce s touto cílovou skupinou, jako i na sociální služby pracující v dané oblasti. V rámci praktické části bakalářské práce budou realizovány polořízené rozhovory se sociálními pracovníky pracující s danou cílovou skupinou s cílem identifikovat a popsat příklady dobré praxe ze sociální práce s osobami se zrakovým postižením.
Sportovní lezení zrakově postižených a jejich omezení způsobené zrakovým handicapem
Sýkorová, Alžběta ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se věnuje lezeckým aktivitám zrakově postižených, studuje jejich schopnosti, vnímání této aktivity a případná omezení způsobená tímto handicapem. Cílem práce je porovnat a zhodnotit schopnosti zrakově postižených a vidomých lezců, zjistit vliv zrakového postižení na vnímání lezeckých aktivit a prozkoumat, do jaké míry jsou jejich schopnosti ovlivněny tímto handicapem. Při zpracovávání tohoto tématu mi kromě skutečného nevidomého lezce pomohli figuranti, kterým bylo dočasně omezeno zrakové vnímání. V teoretické části se bakalářská práce věnuje obecnému seznámení s lezeckými aktivitami a jejich vývojem. Zabývá se dále významem zraku, charakteristice zrakového poškození a vlivem zrakového handicapu na osobnost, samostatný pohyb a sportovní aktivity zrakově postižených. Praktická část bakalářské práce vychází především z výpovědi zrakově handicapovaného lezce, z jeho zkušenosti při lezeckých aktivitách. Dále se zaměřuji na schopnost vidomých lezců, kterým jsem zakrytím očí navodila zrakový handicap. Zjišťuji míru ovlivnění lezeckého výkonu dočasnou ztrátou zraku a vliv na techniku lezení. Ve své práci popisuji nácvik jednotlivých lezeckých dovedností při ztrátě zraku a uzpůsobení náročnosti tréninku lezců s tímto handicapem. Na základě studia dostupné literatury, vlastního experimentu...
Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Pánková, Iva ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Východiska práce: čerpáme ze žité zkušenosti asistence nevidomému studentovi na gymnáziu. Při analýze této zkušenosti jsme vysledovali určtité problémy. Tyto problémy se projevily zvláště v perspektivě nároků na činnost asistenta pedagoga na základě současné odborné literatury a v perspektivě konkrétních doporučení pro práci asistenta pedagoga nevidomého studenta. Tato práce zároveň nabízí méně běžný pohled na pedagogickou asistenci, jelikož probíhala v sekundárním vzdělávání, na rozdíl od pravděpodobně rozšířenější asistence ve vzdělávání primárním. Metody a výsledky: Na jednotlivých příkladech ukazujeme úkony pedagogické a nepedagogické činnosti asistentky pedagoga, se kterými se autorka během své praxe setkala. Tyto úkony jsme identifikovali jako oblasti podpory nevidomého studenta. Nahlédli jsme, že úkony asistenta, které jsme pokládali za libovolné nebo závislé na libovůli jeho kolegů, odrážejí zažitou praxi vzdělávání nevidomých, která je pouze nově systematizována v metodikách. Závěry práce ukazují, v jakých oblastech podpory může asistent pedagoga při edukaci nevidomého studenta lépe naplňovat danou metodiku a zlepšovat svou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Posturální odchylky a jejich kompenzace u nevidomých cyklistů
Nedvěd, Jonáš ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Knappová, Věra (oponent)
Název: Posturální odchylky a jejich kompenzace u nevidomých cyklistů Cíl práce: Cílem této diplomové práce je vytvoření kompenzačního pohybového programu pro zrakově indisponovanou klientku. Kompenzační pohybový program se zabývá pozitivním ovlivněním vadného držení těla a zmírněním bolestivosti vybraných svalových partií, a to zejména v okolí krční, hrudní a bederní páteře Metoda: Metodou výzkumu je kvalitativní zkoumání formou pretestu a posttestu. Práce je pojata jako kazuistika 31leté klientky se získaným postižením. V rámci kompenzačního pohybového programu bylo zvoleno cvičení ve fitness, kde bylo aplikováno uvolňovací, protahovací a posilovací cvičení. Dále byla praktikována hipoterapie pro zlepšení stability jednotlivých částí těla a zlepšení celkového držení těla. Pro ověření efektu programu byly použity testovací metody pro vadné držení těla dle Jaroše a Lomíčka, Matthiase a testu dle Jandy. Pro hipoterapii byl zvolen motorický test HHT. Výsledky: Kompenzační pohybový program pozitivně ovlivnil posturu klientky už po 3 měsících cvičení. Nedílnou součástí hipoterapie bylo i ovlivnění duševního stavu klientky, které může dodat motivaci do dalších cvičení. Klíčová slova: kompenzační cvičení, hipoterapie, vadné držení těla, nevidomý, zrakově hendikepovaný, postura
Sociální práce a poskytování sociálních služeb v Republice Sacha pro děti a mladistvé se zdravotním postižením
Egorova, Mariia ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Ve sve bakalařske přaci se venuji přoblematice socialní přace na uzemí Republiky Sacha (Dalnevychodní řegion Ruske fedeřace) s cílovou skupinou - deti a mladiství se zdřavotním postizením. Na zacatku je popis třadicí přo lepsí pořozumení jakutske povaze, vcetne křatkeho popisu histořie řepubliky. Nasledne písu o histořii fořmovaní socialní přace na uzemí řepubliky s řozdelením - do řoku 1917 a od řoku 1917, az po soucasnost. Text zahřnuje popis socialních sluzeb podle zakonu, Ruske fedeřace, křiteřia zdřavotne-socialní posudkove sluzby přo stanovení stupne invalidity, řozboř řuske a jakutske legislativy v oblasti statní socialní podpořy dane cílove skupiny a jejich řodin. Pokřacuji popisem poskytovatelu, socialních sluzeb na uzemí řepubliky přo danou cílovou skupinu. Poukazuji na moznosti pece a vzdelavaní přo zřakove postizene od detství, az do dospelosti, tímto představuji tema zřakove postizenych v řepublice. Vyzkumna cast, byla přovedena technikou řízenych řozhovořu, se studenty obořu socialní přace a socialní pedagogiky na místní univeřzite. Cílem vyzkumu, bylo zjistit vztah studentu, k obořu v kontextu vykonu přofese po absolvovaní. Vysledek ukazal na omezeny pocet cílovych skupin v kompetenci socialního přacovníka, cílova skupina detí je v přofesionalní kompetenci socialních pedagogu,....
Terezie Hradilková - osobnost sociálně charitativního života 20. století
TOMEČKOVÁ, Hana
Cílem této bakalářské práce bylo představit osobní a pracovní život zakladatelky rané péče, paní Mgr. Terezie Hradilkové. Stať byla rozdělena do čtyř částí. První se zabývala zdravotním postižením, další popisovala postižení zrakové a třetí část potom byla věnována charakteristice rané péče. Na životní příběh paní Terezie Hradilkové se zaměřila poslední, čtvrtá část této práce. V ní byl podán detailnější pohled na její kořeny, sociální práci nebo rodinný život, ale také na její osobní prožívání a životní zkušenosti, a to na základě osobního rozhovoru s ní. Hlavní přínos této stati pak může být spatřen především v popisu životního příběhu ženy, která stála na začátku sociální práce pro zdravotně znevýhodněné děti a jejich rodiče a jejíž jméno by proto mělo být mezi českou veřejností více známo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.