Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 292 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mravnostní kriminalita a její prevence
Janů, Veronika ; Bohuslav, Lukáš (vedoucí práce) ; Říha, Jiří (oponent)
Mravnostní kriminalita a její prevence Abstrakt Cílem diplomové práce zabývající se mravnostní kriminalitou a její prevencí je podání uceleného přehledu tohoto druhu kriminality. Diplomová práce se zaměřuje zejména na to, jaký mají tyto trestné činy, které tvoří pouhá 2 % celkové registrované kriminality za rok 2023, vliv na osobu oběti, a předkládá otázky, jak co nejlépe oběť následně ochránit, případně spáchání trestného činu zabránit. Práce zpočátku definuje základní pojmy, které souvisejí s mravnostní kriminalitou. Zabývá se též otázkou, co je to morálka a jaký má vliv na páchání sexuálně motivované kriminality. Dále se zabývá právní úpravou mravnostní kriminality v rámci českého právního řádu s důrazem na zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník. V rámci mezinárodní úpravy pokrývá celou řadu mezinárodních institucí, zaměřuje se převážně na dokumenty Organizace spojených národů, Evropské unie a Rady Evropy, které s mravnostní kriminalitou souvisejí. Velká část této kapitoly je věnována problematice ratifikace Úmluvy Rady Evropy o prevenci a potírání násilí vůči ženám a domácího násilí, známé také jako Istanbulská úmluva. Čtvrtá až šestá kapitola detailněji analyzují jednotlivé trestné činy spadající pod mravnostní kriminalitu, od trestných činů směřujících proti svobodě rozhodování v pohlavních vztazích se...
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
??Návrh softwarových nástrojů pro využití v oblasti prevence sociálního inženýrství v prostředí vysoké školy?
Procházka, Tomáš
Tato bakalářská práce se zabývá tématem sociálního inženýrství v prostředí vysoké školy. Jejím obsahem je výběr, implementace a nasazení softwarového řešení za účelem testu vybraných technik sociálního inženýrství v prostředí vysoké školy. Předmětem práce je i vyhodnocení výsledků testu.
Viníci a oběti ve vybraných dílech českých a sudetoněmeckých autorů
Štillerová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Ve své práci se zabývám literárním zpracováním otázky viny za odsun Němců z českých zemí po 2. světové válce. Pohledy českých a sudetoněmeckých autorů se mnohdy velmi liší, mnohdy si ale jsou velmi podobné, ačkoliv autory dělí nejen národní příslušnost, ale také několik desítek let života od zpracování tématu a doba, jež je ovlivnila. Řezáčovo, Durychovo, Körnerovo a Mühlbergerovo ztvárnění tématu spadá do stejné epechy, a to do 50. let 20. století, zatímco Gudrun Pausewangová, která ač odsun také zažila a mohla by o něm psát hned po 2. světové válce, počkala se svou knihou čtyřicet let. Je možné, že potřebovala získat k traumatizujícímu zážitku časový odstup, aby si srovnala myšlenky a dostala určitý nadhled nad událostmi. Odsunu se také věnují autoři, kteří jej osobně nezažili: Tučková a Bernig. Dalo by se očekávat, že budou mít čeští autoři stejný pohled na problematiku viny, ale není tomu tak. Durych a Bernig jsou otevření, promlouvají obě strany, popisují Němce také jako oběti a vyzývají k dialogu a reflexi. Řezáč je jednostranný, tendenční, účelový, pouze Němci jsou viníci, nikdy oběti. Tučková také, ale opačně. Většina autorů se zabývá myšlenkou kolektivní viny, kterou Durych, Körner, Mühlberger, Bernig a Tučková problematizují, kdežto Řezáč ospravedlňuje. Mühlberger a Durych problematizují...
Šikana na střední škole a její prevence
Kvapilová, Nikola
Bakalářská práce se zabývá šikanou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdě-lena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje pojmy jako je šika-na a kyberšikana. Klasifikuje typy šikany a stádia šikany. Dále se zabývá jednotli-vými aktéry šikany, jako je agresor a oběť a dopadům šikany na agresora a oběť. Práce poukazuje na důvody, prostředky a hlavně strategii vyšetřování ši-kany. Závěr teoretické části patří prevenci a samotným preventivním opatřením. Praktická část se věnuje prezentaci výsledků z vlastního dotazníkového šetření, které mělo za cíl zjistit, jaké zkušenosti mají žáci vybrané střední školy se šikanou a kyberšikanou. Veškerá data z uskutečněného vlastního výzkumu jsou porovná-vána s teoretickými poznatky a výsledky z výzkumu, které byly na tato téma již interpretovány.
Kyberšikana na středních odborných školách
Kovářová, Lenka
Téma bakalářské práce je zaměřeno na problematiku kyberšikany mezi studenty na středních odborných školách. Cílem celé práce je poznat, popsat a interpretovat problém kyberšikany na středních odborných školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány informační a komunikační technologie, online bezpečnost, sociální sítě a jejich popis, popis šikany. Hlavní část práce se věnuje fenoménu kyberšikany, popisu, druhu, účastníkům, obraně a strategiím jejího zvládání, a také preventivním programům. Nakonec jsou tradiční šikana a kybernetická šikana porovnány. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou žáci středních odborných škol ohroženi kyberšikanou, zda vědí, co se pod tímto pojmem vůbec skrývá, jak moc je rozšířená, případně zda byli aktéry a komu (by) se svěřili. Poslední část výzkumu je věnována jejich vztahem k online světu, sdílení informací na sociálních sítích. Pro sběr dat byl použit fyzický a online dotazník.
Šikana na střední škole a její prevence
Pyš, Marcel
Bakalářská práce se zabývá šílenou na střední škole a její prevencí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část obsahuje definici šikany, vÿvoj, výskyt, příčiny či motivy šikany. Klasifikuje druhy šikany, rozdíly mezi šikanou a škádlením či šikanou mezi pohlavími. Práce obsahuje také řešení či prevenci šikany a základní pojmy jako agrese a agresivita. Druhá část teoretické části je věnována vysvětlením pojmu kyberšikana, čím se liší od tradiční šikany či legislativa kyberšikany. V praktické části bakalářské práce jsem zvolil kvantitativní metodu. Pomoci dotazníkového šetření, který byl vyplněn náhodnými respondenty ze střední školy v Brně. Dotazník byl rozeslán celkem 78 žákům. Výsledky tohoto šetření byly zpracovány do grafické podoby.
Dopady šikanování na osobnost oběti
Šnoblová, Vladěna ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou šikanování a jeho možných dopadů na osoby, které se staly oběťmi tohoto jednání. První část práce obsahuje vymezení pojmů šikana, kyberšikana, mobbing a bossing, zabývá se také rolemi jednotlivých účastníků šikany a různými druhy agrese, se kterými se můžeme v rámci šikany setkat. Následující část práce se zabývá možnými pohledy na šikanu a sociálně - psychologickými teoriemi, které mohou se šikanou, jakožto sociálním fenoménem, souviset. Zejména je zde rozpracováno téma viktimologie, jako vědní disciplíny, která se zabývá oběťmi a možnými dopady prožitých událostí na poškozené jedince. Stěžejní část práce obsahuje výsledky zahraničních výzkumů, které byly v souvislosti s problematikou obětí šikany provedeny v různých zemích. V závěru práce je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen jednak na zjištění toho, jaké dopady šikany pociťují osoby, které se v období dětství nebo dospívání staly obětí šikany. Zadruhé se výzkum zabývá i tím, jak vnímají problematiku šikany osoby, které se se šikanou setkaly v roli oběti ve srovnání s osobami, které se se šikanou nesetkaly buďto vůbec nebo pouze jako přihlížející. Tato druhá část také srovnává pohledy obou skupin na možný vliv této zkušenosti na další život obětí.
Viníci a oběti ve vybraných dílech českých a sudetoněmeckých autorů
Štillerová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Ve své práci se zabývám literárním zpracováním otázky viny za odsun Němců z českých zemí po 2. světové válce. Pohledy českých a sudetoněmeckých autorů se mnohdy velmi liší, mnohdy si ale jsou velmi podobné, ačkoliv autory dělí nejen národní příslušnost, ale také několik desítek let života od zpracování tématu a doba, jež je ovlivnila. Řezáčovo, Durychovo, Körnerovo a Mühlbergerovo ztvárnění tématu spadá do stejné epechy, a to do 50. let 20. století, zatímco Gudrun Pausewangová, která ač odsun také zažila a mohla by o něm psát hned po 2. světové válce, počkala se svou knihou čtyřicet let. Je možné, že potřebovala získat k traumatizujícímu zážitku časový odstup, aby si srovnala myšlenky a dostala určitý nadhled nad událostmi. Odsunu se také věnují autoři, kteří jej osobně nezažili: Tučková a Bernig. Dalo by se očekávat, že budou mít čeští autoři stejný pohled na problematiku viny, ale není tomu tak. Durych a Bernig jsou otevření, promlouvají obě strany, popisují Němce také jako oběti a vyzývají k dialogu a reflexi. Řezáč je jednostranný, tendenční, účelový, pouze Němci jsou viníci, nikdy oběti. Tučková také, ale opačně. Většina autorů se zabývá myšlenkou kolektivní viny, kterou Durych, Körner, Mühlberger, Bernig a Tučková problematizují, kdežto Řezáč ospravedlňuje. Mühlberger a Durych problematizují...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 292 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.