Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na časopis Charlie Hebdo v české veřejnoprávní a soukromé televizi
Fládrová, Anna ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrdina, Matouš (oponent)
(abstrakt) Bakalá ská práce na téma Porovnání mediálního obrazu islámu po útoku na asopis Charlie Hebdo v eské ve ejnoprávní a soukromé televizi se v nuje výb ru reportáží odvysílaných dv ma eskými televizemi, a to ve ejnoprávní ( T 1) a soukromou (TV Nova). Ú elem této práce je kvalitativní obsahovou analýzou zjistit, jaké je vyzn ní t chto reportáží, a tím pádem mediálního obrazu islámu po útoku na francouzský satirický asopis Charlie Hebdo. V první ásti práce jsou uvedeny informace o islámu, asopise Charlie Hebdo a událostech vztahujících se k tomuto tématu, následn teoreticky vymezeny pojmy z oblasti médií, jejich obsahu a výzkumu. Poté jsou charakterizována jednotlivá média a jsou p iblíženy i zkoumané reportáže. Další ást práce se v nuje vlastní analýze výstup a porovnání výsledk mezi zkoumanými médii. Klí ová slova Mediální obraz, porovnání mediálního obrazu, islám, islamofobie, negativní stereotypizace islámu, útok na Charlie Hebdo, terorismus, svoboda slova, ve ejnoprávní televize, soukromá televize, kvalitativní analýza
Kultura ve veřejnoprávní televizi
Kavalová, Eva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
(abstrakt) Tématem bakalářské práce "Kultura ve veřejnoprávní televizi" je zobrazování kultury ve vysílání veřejné služby. Práce se zaměřuje na analýzu vybraných šesti pořadů z oblastí divadla, hudby a kultury v širším slova smyslu ve vymezeném období (2. čtvrtletí roku 2012). V pořadech Divadlo žije!, Zveme vás do divadla, MM - dvojitá dávka muziky, Terra musica, Kultura.cz a Kosmopolis zkoumá jejich skladbu, prostor, který věnují jednotlivým kulturním odvětvím a způsob, jak jsou tyto informace prezentovány divákovi. Hlavní otázkou, kterou práce řeší, je jakým způsobem a jakou měrou veřejnoprávní televize dbá o kulturní identitu obyvatel a kulturní dědictví, což je úkol vyplývající pro tento typ média ze zákona.
Proměny hlavní zpravodajské relace Události a regionálního zpravodajství ČT od roku 2007 do roku 2012
Bednářová, Martina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Proměny hlavní zpravodajské relace Události a regionálního zpravodajství ČT od roku 2007 do roku 2012 si kladla za cíl představit zpravodajství v kontextu normativních teorií, televizní zpravodajství v kontextu České republiky, jeho vývoj a současnou situaci. Teoretickým rámcem práce byla politická ekonomie komunikace nastiňující pozadí vzniku zpráv a napomáhající uchopení problematiky zpravodajství. Nedílnou součástí práce byla kombinace kvantitativní a kvalitativní analýzy, pomocí nichž jsme zkoumali dodržování zpravodajské objektivity hlavních a regionálních zpráv veřejnoprávní České televize od roku 2007 do roku 2012, její vývoj a rozdíly ve večerním a regionálním zpravodajství. Objektivita byla zkoumána prostřednictvím složek relevance, která je přisuzována jednotlivým typům zpráv, a nestrannosti, tedy obrazové vyváženosti a neutrální prezentace. Bylo zjištěno, že se hlavní Události věnují nejvíce zahraničním, příležitostným a politickým zprávám, 35 % zpráv hlavních Událostí vykazuje určité prvky stranění, a to například dramatizací, možným pokřivováním reality a užíváním expresivních výrazů. V případě brněnských Událostí v regionech jsme zaznamenali největší přisuzovanou relevanci zajímavostem a domácím zprávám, 17 % zpráv vykazovalo prvky stranění zejména užíváním hodnotících...
Moderace zpravodajstvích relací na ČT24.
Pečeně, Lukáš ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Práce se zabývá moderací zpravodajských pořadů na ČT24 v rozmezí let 2005 - 2010. Nejprve se v práci pokusíme shrnout historii vysílání zpravodajství na České televizi a vznik kontinuálního vysílání v roce 2005. To přineslo do zpravodajství několik nových prvků a výrazně ovlivnilo i práci moderátora. V další části pak definujeme roli moderátora zpravodajských pořadů, k čemuž využijeme i poukázání na rozdíly v práci moderátora oproti podobným profesím konferenciéra, reportéra a komentátora. V práci budou definovány prostředky, kterými se moderátor vyjadřuje, jak ty verbální, tak hlavně neverbální. Rozbor jejich používání na ČT24 pak bude cílem praktického zkoumání. Pro praktické zkoumání bude využito záznamů internetového vysílání České televize z období 24.5.2010 - 28. 5.2010 a rozebírán bude dopolední blok vysílání. V něm se zpravodajská relace objevuje každých třicet minut a zprávy v ní mají charakter krátkých, úderných, sdělení. Typickým prvkem pro kontinuální vysílání je střídání žánrů ve zpravodajství - reportáž, rozhovor, čtená zpráva. V analýze ověříme, jestli se u moderátorů zpravodajství v kontinuálním vysílání objevuje neverbální komunikace.
Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize
Holub, Ondřej ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize Ondřej Holub Mediální studia Abstrakt Bakalářská práce nazvaná "Rozdíly v používání mytologických archetypů ve zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize" se nejdříve zaměřuje na vysvětlení pojmů mýtus a mytologický archetyp. Poté se zabývá různými aspekty jejich aplikace ve zpravodajství a různými přístupy ke klasifikaci prvků mýtického charakteru, které jsou obsaženy v mediálních obsazích a v příbězích, v nichž se snoubí realita s mýtem, obecně. Mytologické archetypy uvedené odborné literatuře jsou doplněny o srovnání s příklady z tradiční mytologie, zejména z germánské a antické. Práce si rovněž všímá mechanismů, pomocí kterých mýty odrážejí, legitimizují a upevňují společenský řád a iluzi o jejím meritokratickém charakteru. Závěr předchází vyhodnocení, kapitola, která názorně analyzuje používání archetypálních formulí, které mají kořeny už právě v tradiční mytologii, v obou nejsledovanějších zpravodajských relacích v České republice. Pro tuto část jsou zásadní zejména klasifikace Jamese Lulea a Roberta Rutherforda Smithe, které jsou předlohou pro vlastní srovnání zpravodajství veřejnoprávní a komerční televize. Události ČT a Televizní noviny TV Nova jsou porovnávány podle výskytu archetypů popsaných...
Zábavná tvorba v českých televizích, s důrazem na zábavnou tvorbu veřejnoprávní televize
Hirsch, Cyril ; MYSLÍK, Václav (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Zábavná tvorba je jedním ze zásadních televizních žánrů v rámci celé historie tohoto média. Bavící funkci plnila již od svého vzniku. S nástupem duálního systému vysílání jde také o kontroverzní žánr v kontextu veřejnoprávní služby občanům. Diplomová práce pojednává o vývoji zábavných pořadů v českém televizním prostředí, s důrazem na Československou a později veřejnoprávní Českou televizi. Komplexní obraz tohoto žánru dává nejprve do souvislostí s historickým vývojem Československé televize a později s nástupem komerčních vysílatelů v ČR. Dále se věnuje developmentu zábavných televizních formátů z hlediska programového a možnostem a typům jejich výroby. Zásadní je pak srovnání přístupu soukromých vysílatelů a veřejnoprávní instituce k žánru zábavy, který svou podstatou tíhne spíše ke komerčnímu pojetí.
Úpadek českého seriálu
Hrubý, Tomáš ; Szczepanik, Petr (vedoucí práce) ; MATHÉ, Ivo (oponent)
Práce se zabývá kvalitativním úpadkem české seriálové tvorby po revoluci, konkrétně změnami v autorsko-producentském vztahu, vlivu vstupu komerčních stanic na trh, vývoji situace ve veřejnoprávní televizi a změnám ve způsobu vývoje a produkce seriálové tvorby v porovnání s vývojem v zahraničí. Ve svém textu hledám kořeny a důsledky tohoto úpadku a porovnávám ho jak se socialistickými tak zahraničními seriály z pohledu autorského i producentského. Skrze analýzu produkčních postupů se text snaží pojmenovat zásadní principy ovlivňující kvalitu televizní tvorby a načrtnout možné systémové změny vedoucí k posílení diváckého i mezinárodního potenciálu tuzemské seriálové tvorby.
Česká televize po roce 2012
Papalová, Tereza ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Na konci roku 2011 zasedl do křesla veřejnoprávní České televize nový generální ředitel Petr Dvořák. Jeho cílem bylo - mimo jiné - změnit vývoj a výrobu v ČT a opět zde zavést systém tvůrčích skupin, podobně jak tomu bylo před lety. Velká část absolventů katedry produkce se dřív či později setká s institucí veřejnoprávní televizní tvorby - s Českou televizí. Cílem této práce je zmapovat hlavní a nejviditelnější oblasti změn, které Petr Dvořák společně se svým managementem zavedl, a přiblížit čtenáři nový způsob vývoje pořadů a výrobu v ČT.
Financování a efektivnost volebních kampaní
Petřík, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá efektivitou vynaložených zdrojů na prezidentskou kampaň 2012/2013 jednotlivými prezidentskými kandidáty. Rešerše je zaměřena na průběh prezidentských voleb dle současné legislativy a na způsoby vedení politických kampaní. Praktická část se zabývá množstvím mediálního času získaného ve veřejnoprávních televizích a soukromých televizích jednotlivými kandidáty a porovnání získaného mediálního času s vynaloženými náklady na kampaň jednotlivých kandidátů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.