Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zábavná tvorba v českých televizích, s důrazem na zábavnou tvorbu veřejnoprávní televize
Hirsch, Cyril ; MYSLÍK, Václav (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Zábavná tvorba je jedním ze zásadních televizních žánrů v rámci celé historie tohoto média. Bavící funkci plnila již od svého vzniku. S nástupem duálního systému vysílání jde také o kontroverzní žánr v kontextu veřejnoprávní služby občanům. Diplomová práce pojednává o vývoji zábavných pořadů v českém televizním prostředí, s důrazem na Československou a později veřejnoprávní Českou televizi. Komplexní obraz tohoto žánru dává nejprve do souvislostí s historickým vývojem Československé televize a později s nástupem komerčních vysílatelů v ČR. Dále se věnuje developmentu zábavných televizních formátů z hlediska programového a možnostem a typům jejich výroby. Zásadní je pak srovnání přístupu soukromých vysílatelů a veřejnoprávní instituce k žánru zábavy, který svou podstatou tíhne spíše ke komerčnímu pojetí.
Česká televize po roce 2012
Papalová, Tereza ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; SVOBODA, Otakar (oponent)
Na konci roku 2011 zasedl do křesla veřejnoprávní České televize nový generální ředitel Petr Dvořák. Jeho cílem bylo - mimo jiné - změnit vývoj a výrobu v ČT a opět zde zavést systém tvůrčích skupin, podobně jak tomu bylo před lety. Velká část absolventů katedry produkce se dřív či později setká s institucí veřejnoprávní televizní tvorby - s Českou televizí. Cílem této práce je zmapovat hlavní a nejviditelnější oblasti změn, které Petr Dvořák společně se svým managementem zavedl, a přiblížit čtenáři nový způsob vývoje pořadů a výrobu v ČT.
Česká televize - koproducent hrané tvorby
Koštýř, Jiří ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Kallista, Jaromír (oponent)
Česká televize je již skoro dvacet let významným podporovatelem české kinematografie jako koproducent filmové tvorby. Často bývá přítomna i při výrobě mezinárodních koprodukcí. Od roku 1992 se podílela na vzniku 210 filmových projektů. Toto číslo zahrnuje i dokumentární film, který se v poslední době stále více prosazuje v kinodistribuci. Diplomová práce ?Česká televize ? koproducent hrané tvorby? se zabývá nejenom samotným významem spolupráce nezávislých producentů s institucí, která je charakterizována jako služba veřejnosti, ale na pozadí historického vývoje i vlastních zkušeností, se snažím odpovědět na otázku, proč je třeba, v době geopolitických změn světa, zachovat nejenom českou kinematografii, ale i televizní vysílání - služba veřejnosti. Je možné najít ideální symbiózu mezi nezávislým producentem a koproducentem, mezi vlastníkem práv a vysílatelem, která povede k harmonické spolupráci a naplnění představ obou stran? Nebo převládnou obchodní dovednosti některých kulturních zlatokopů, kteří pokládají za vrchol veškerého umění pouze byznys?
Restrukturalizace České televize od roku 1992 po současnost
Stehlík, Matěj ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Myslík, Václav (oponent)
Práce má za cíl zmapovat základní organizační struktury a jejich změny v České televizi od jejího vzniku v roce 1992 až do současnosti s důrazem především na dopad v oblasti dramaturgie a výroby televizních pořadů. Zároveň se snaží poukázat na hlavní výhody a nevýhody těchto struktur v závislosti na vývoji mediálního trhu v České republice a též se pokouší definovat optimální strukturu a nastavení vnitřních pravidel pro efektivní fungování veřejnoprávních média v současných podmínkách
Uplatnění absolventů oboru produkce v tvůrčí praxi i v podnikatelské sféře za období 1990-2005
Haertlová, Radmila ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Po roce 1989 došlo v Československu, respektive v České republice k zásadním politickým, hospodářským a společenským změnám, které měly silný vliv na audiovizuální prostředí. Zatímco od roku 1945 měl monopol na výrobu audiovizuálních děl monopol pouze stát, začaly se po 1. lednu 1990 rodit soukromé podnikatelské subjekty, které chtěly participovat na českém, potažmo mezinárodním audiovizuálním trhu. To zcela změnilo možnosti uplatnění filmových a televizních profesionálů v praxi. Diplomová práce se soustředí na absolventy katedry produkce FAMU ve sledovaném období 1990 až 2008. Na základě rozsáhlého dotazníkového průzkumu a následných řízených rozhovorů lze poměrně kvalitně dešifrovat možnosti, které nové podmínky v Česku nabízejí i četnost jejich využití v profesní praxi absolventů. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že co se týká absolventů katedry produkce, je jejich uplatnění v praxi a v oboru téměř stoprocentní, že se zvyšuje počet studujících, kteří vyjíždějí na zahraniční stáže, že se snižuje počet absolventů, kteří po absolutoriu vyhledávají zaměstnání ve veřejnoprávním (dříve státním) sektoru a spíše se realizují v soukromých firmách a že dochází k nárůstu producentských ambicí ? což je přirozené vzhledem k celkovému společenskému vývoji v naší zemi během sledovaného období. Tato práce by měla přispět k celkovému přehledu o možnostech uplatnění absolventu katedry produkce FAMU v praxi a její výstupy ulehčit i novým studentům orientaci v audiovizuálním prostoru.
Public Media Financing
Badač, Peter ; Kopecký, Čestmír (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
V mojej práci sa zaoberám financovaním médií verejnej služby v Európe. V úvodnej časti predstavujem 6 rôznych modelov financovania médií a históriu jeho vývoja, ktorá je dôležitá v kontexte súčasného stavu v danej krajine. Predstavujem aj jednotlivých vysielateľov v každej krajine (televízie a rozhlasy) s ich stručnou charakteristikou. Konkrétne ide o modely a vysielateľov vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Maďarsku, Slovensku a Estónsku. Tiež hodnotím súčasnú situáciu v Českej republike a v záverečnej kapitole sa snažím aplikovať niektoré prvky z európskych modelov do českého prostredia a analyzovať ich vplyv na financovanie médií verejnej služby v ČR.
Typy výroby v České televizi se zaměřením na systém zadávání zakázek externím producentům.
Hirsch, Cyril ; Myslík, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Česká televize je dlouhodobě jedním z největších koproducentů české filmové tvorby. Zároveň je však také jedním z hlavních zadavatelů zakázek externím producentům v oboru výroby audiovizuálních děl. Je tedy vysoce pravděpodobné, že se většina absolventů katedry produkce (ale i jiných kateder FAMU) dříve či později s ČT ve svém profesním životě setká. Dobré porozumění jednotlivým typům výroby v této instituci by tak mělo být nedílnou součástí znalostí absolventů filmové vysoké školy. Začínající nezávislé producenty a autory jistě zajímají kritéria pro zadávání zakázek či možnosti koprodukcí. Jaké je jejich nastavení a co rozhoduje o jejich podobě. Prvním cílem této práce je proto jakýsi ?manuál? pro externí producenty a autory, který jim usnadní orientaci v celé problematice. Druhý cíl práce se pohybuje v poněkud obecnější rovině. Budu se snažit nahlížet na externí zakázku a koprodukci audiovizuálního díla v kontextu televize veřejné služby.
Ekonomické a právní aspekty sportovního televizního vysílání a vliv sportu na rozvoj televize
Hynek Krämer, Kristián ; Horský, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Tato práce mapuje vývoj sportovního televizního vysílání a zabývá se především jeho ekonomickými a právními aspekty. První kapitola se věnuje historii a poukazuje na důležité momenty, které ovlivňovaly vývoj celého oboru televizního vysílání. V další části se práce zabývá technologií a produkcí, jakož i náklady spojenými s vysíláním sportovních pořadů a ve čtvrté kapitole je komplexně rozebrána právní problematika. Návratnost investic, příjmy ze sportovního vysílání a různé druhy slučování, jak na straně kupujících tak na straně prodávajících, jsou obsahem kapitoly páté. Na ní navazuje kapitola o vládních regulacích a stručný odhad budoucího vývoje celého odvětví. Celá práce se v průřezu zabývá fenoménem sportovního vysílání a sportem z hlediska zábavního průmyslu.
Vliv televize na jednotlivce, vliv jednotlivce na televizi
Hejna, Jan ; Svoboda, Otakar (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Televize se během svého poměrně krátkého vývoje stala jedním z nejrozšířenějších masových médií s plošným dopadem po celém světě. Cílem této práce je popsat vzájemné mechanismy vlivu televize na člověka a naopak. V první části práce se zabývám historií televize jako média a vlastního televizního vysílání. Současně se zde zabývám českým televizním prostředím. Ve druhé části popisuji vliv televize na jednotlivce, který dělím na vliv pozitivní, negativní a neutrální. V části třetí se zaměřím na vliv jednotlivce na televizi, na to, proč je dobré mít vliv na televizní vysílání a možnosti, které jednotlivec v tomto směru má. Závěrem se pokusím nastínit vlastní názor na budoucí vývoj.
Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie
Knoblochová, Martina ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent)
Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie Jak napovídá samotný název, hlavní náplní této práce je přehled a rozbor jednotlivých marketingových kroků, kterými film v průběhu svého života prochází. Pod pojmem marketingové nástroje filmu se skrývá široké spektrum různých činností, které jsem pro přehlednost rozdělila do dvou hlavních částí ? filmový marketing v obchodním prostředí a marketing v období kinodistribuce. V první části jsem se zaměřila především na umění samotné prezentace projektu, na roli sales agenta a na význam filmových festivalů a trhů. Druhá část se zabývá marketingovými nástroji, které slouží k oslovení samotného diváka. Vzhledem k tomu, že každý film je jedinečným dílem a při jeho prodeji hraje roli řada rozličných vlivů, nelze spoléhat na žádné ověřené recepty. Protože jsou marketingové strategie jednotlivých snímků velmi individuální, doplnila jsem teoterickou část práce o dvě příkladové studie nedávno natočených českých filmů ? teenagerovské komedie Rafťáci a art housového snímku Štěstí, které ukazují, jak různé mohou marketingové cesty filmu být.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Svoboda, O.
5 Svoboda, Oldřich
67 Svoboda, Ondřej
1 Svoboda, Ondřej Bc.
1 Svoboda, Oto
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.