Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regulace polohy míčku pomocí proudění vzduchu s využitím PLC
Hubálek, Michal ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou výukového modelu vzduchové levitace a jeho následnou regulací. V teoretické části je uveden popis a princip programovatelného automatu firmy B&R Automation. V další části jsou popsány způsoby měření vzdálenosti. Hlavní částí práce byla konstrukce celé mechanické části. Dále pak návrh komunikační jednotky, elektroniky a kabeláže pro propojení modelu s programovatelným automatem. Finálním výstupem je funkční model vzduchové levitace a stručný návod pro výuku předmětu.
Návrh výukového modelu termocykleru
Smělý, Jakub ; Sikora, Michal (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem výukového modelu termocykleru. Měřením a regulací průběhů teplot pomocí měřicí karty MF624 a počítače v reálném čase. Jsou zde popsány termoelektrické jevy související s fungováním Peltierových článků a měření pomocí termočlánků.
Konstrukce výukového modelu míč na špulce
Pohludka, Jan ; Appel, Martin (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a výrobě výukového modelu míč na špulce. První část práce popisuje vytvoření matematického modelu, výpočet parametrů, návrh regulace a simulaci, na základě které jsou zjišťovány požadavky na pohon. Ve druhé části se uvádí návrh fyzického modelu, který se opírá o výsledky simulace. Jsou popsány veškeré komponenty a jejich následné zapojení. Na základě měření fyzického modelu jsou odhadnuty skutečné parametry soustavy. Posledním krokem je navržení regulace reálné soustavy a její demonstrace. Součástí této práce je také vytvoření návodu k použití.
Návrh a realizace výukového modelu Závaží na pružině
Mikulenka, Ondřej ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výukového modelu závaží na pružině. Konstrukce modelu zahrnuje senzor a akční člen pro buzení systému. Vytvořená měřící karta umožňuje ovládání modelu. Parametry simulačního modelu byly stanoveny na základě naměřených dat. Práce obsahuje demonstrační úlohy pro výuku. Práce poskytuje komplexní přístup k modelu "Závaží na pružině"
Návrh a realizace pneumatického výukového modelu
Javorek, David ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Najman, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vytvořením výukového pneumatického modelu a následně jeho simulaci. V rešeršní části jsou popsány možnosti a druhy řízení pneumatických aktuátorů. Dále je zde objasněno jejich modelování v Simulinku pomocí bloků Simscape. V praktické části práce je uveden postup vytváření výukového modelu, jak je řešeno jejich ovládání a sběr dat ze senzorů. V závěru je objasněno namodelování simulace.
Práce s modely ve výuce biologie
Zemanová, Tereza ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Hlavní myšlenkou a cílem diplomové práce je poukázat na význam aplikování modelů ve výuce přírodopisu, a prokázat, zda pozitivně přispívají nejen k aktivizaci žáků, ale také ke zvýšení jejich kognitivních znalostí. Teoretická část práce je zaměřená na postoj žáků i učitelů k práci s modely, na pedagogická i psychologická východiska pro začlenění modelů do výuky a na modely samotné. Jejich klasifikaci, vlastnosti a didaktickou funkci. Druhá, praktická část diplomové práce představuje návrhy konkrétních modelů, které byly realizovány a aplikovány při výuce na základní škole v Týništi nad Orlicí. Součástí práce je také porovnání výsledků žáků, kteří neměli možnost s modely pracovat, a těch, kteří se podíleli na jeho vytváření. Diplomová práce navíc zkoumá i postoje těchto žáků k práci s modely.
Školní pomůcky pro výuku fyziky a chemie vytvořené FFF 3D tiskem
PÍŠA, Adam
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření sady pokusů do výuky fyziky a chemie s použitím pomůcek vytvořených pomocí 3D tisku. Každý pokus je navržen na základě rámcově vzdělávacího plánu pro základní nebo střední školu. Nejprve jsou vytvořeny pokusy používající již existující pomůcky, dále následuje pokus s modifikovanou pomůckou a největší část práce se zaměřuje na pokusy s nově vytvořenými pomůckami. Každý pokus je popsán a okomentován včetně obrazové dokumentace a současně je model sdílen přes online rozhraní Printables. Celkově jsou v této práci tři již existující, jedna zmodifikovaná a osm vlastních pomůcek . Všechny pomůcky byly autorem ověřeny ve vlastní výuce a představeny ostatním vyučujícím relevantních předmětů. Na základě ověření lze tvrdit, že největším přínosem je jednoduchá modifikovatelnost a nízká cena.
Konstrukce výukového modelu míč na špulce
Pohludka, Jan ; Appel, Martin (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a výrobě výukového modelu míč na špulce. První část práce popisuje vytvoření matematického modelu, výpočet parametrů, návrh regulace a simulaci, na základě které jsou zjišťovány požadavky na pohon. Ve druhé části se uvádí návrh fyzického modelu, který se opírá o výsledky simulace. Jsou popsány veškeré komponenty a jejich následné zapojení. Na základě měření fyzického modelu jsou odhadnuty skutečné parametry soustavy. Posledním krokem je navržení regulace reálné soustavy a její demonstrace. Součástí této práce je také vytvoření návodu k použití.
Porovnání atraktivity výukových modelů a reálných zoologických preparátů pro žáky gymnázíí
Šibravová, Jitka ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá preferencemi žáků gymnázií pro různé typy výukových objektů ve výuce zoologie. Hlavním cílem práce bylo zjistit, zda jsou pro žáky atraktivnější výukové modely nebo reálné zoologické preparáty a jestli jejich preference souvisí s jejich citlivostí k potenciálně fobickým podnětům, reálností vzhledu daného objektu či zda se preference liší mezi pohlavími. Mezi porovnávané položky byli zařazeni jak celí živočichové, tak i jejich jednotlivé orgány. Výzkum byl realizován na vybraných gymnáziích v Praze a v Jablonci nad Nisou za pomoci dotazníku a preferenčního testu. Účastnili se ho žáci vyššího gymnázia a jejich učitelé biologie. Reálnost provedení jednotlivých objektů posuzovali odborníci z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy s využitím škálového dotazníku. Výsledky práce ukázaly, že žáci hodnotili reálné zoologické preparáty jako atraktivnější než výukové modely nezávisle na tom, zda se jedná o preparáty celých jedinců nebo preparáty anatomické. Vliv pohlaví na celkové preference nebyl prokázán, chlapci ovšem měli tendence hodnotit obecně nepopulární organismy pozitivněji než dívky. Ani vliv citlivosti k potenciálně fobickým podnětům, zájmu o objekty živočišného původu nebo volby vysokoškolského studia na hodnocení žáků nebyl prokázán. Preference reálných...
Regulace polohy míčku pomocí proudění vzduchu s využitím PLC
Hubálek, Michal ; Němec, Zdeněk (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výrobou výukového modelu vzduchové levitace a jeho následnou regulací. V teoretické části je uveden popis a princip programovatelného automatu firmy B&R Automation. V další části jsou popsány způsoby měření vzdálenosti. Hlavní částí práce byla konstrukce celé mechanické části. Dále pak návrh komunikační jednotky, elektroniky a kabeláže pro propojení modelu s programovatelným automatem. Finálním výstupem je funkční model vzduchové levitace a stručný návod pro výuku předmětu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.