Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 656 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mimésis
Šrom, Samuel ; Šimkůj, Jaromír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Instalace mimésis je zaměřena na práci s betonem, který zasazuje do nového kontextu, konkrétně do veřejného prostoru na pražském Karlíně.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Dvořáková, Vendula ; Dvořák, Tomáš (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Květná zahrada v Kroměříži – památka nadnárodního významu. Je příkladem ovlivňujícím rozvoj krajinářské architektury v Evropě. Tento Libosad, který se postupně vyvíjel od 17. století, sloužil pro potěchu uměnímilovných hostů. V současné době tento svět soch antických bohů a postav historie a bájí tvořený špalírovými stěnami, kvetoucími záhony, podtržen prací štukatérů, sochařů a freskařů na zahradních objektech nedokáže dnešnímu člověku nabídnout to, co očekává. Částečně se totiž změnil důvod návštěvy zahrady. Většina sem v první řadě přijde navštívit památku zapsanou roku 1998 na Seznam světových kulturních a přírodních památek UNESCO a něco se o ní dozvědět. Až při této příležitosti si odpočinout a strávit příjemné chvíle. Tím vzniká sekundární prostor sloužící k získání informací a zároveň relaxaci a zábavě.
OLOMOUC – Densification Urbaine – zahuštění města
Hradilová, Barbora ; Martinka, Pavel (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Jak již prozrazuje zadání, tato bakalářská práce se zabývá spojením výtvarné základní umělecké školy a centra architektury. Tyto dvě funkce mají společného více, než by se na první pohled mohlo zdát. Obě instituce se zabývají vzděláváním veřejnosti v uměleckém oboru, kterému se na státních vzdělávacích institucích často nedostává takové pozornosti, jakou by si zasloužil. Nejdená se pouze o spojení do funkčního celku v rámci jednoho areálu. Neméně významné je také spojení v myšlenkové a konceptuální rovině. Lokalita, do které je projekt situován, je pro vzdělávací instituci přímo předurčena. Nachází se v Olomouci nedaleko historického centra a v současnosti v bezprostřední blízkosti vysokoškolských kolejí, zároveň se na protějším břehu Moravy nachází hudební ZUŠ Žerotín s dlouholetou tradicí. Architektonický návrh pracuje zejména s rozprostřením ZUŠ do parku pomocí vytvoření samostatných ateliérů. Tím je docíleno vyhovění speciálních požadavků ateliérů (kresba, digitální malba, sochařství,...). Zároveň dochází k rozvolnění atmosféry oproti klasickému umístění učeben v jednom bloku. Ateliéry jsou v přímém kontaktu s životem odehrávajícím se v parku. Centrum architektury se oproti tomu staví do role vstupní brány do tohoto uměleckého parku a poskytuje technické zázemí ZUŠ. V budově centra architektury se zároveň nachází společná galerie, kavárna, specializovaná knihovna a přednášková místnost. Návrh usiluje o decentní, ale silné propojení mezi centrem architektury a výtvarné ZUŠ. Je kladen důraz zejména na volnost v kreativním procesu umělců, i proto jsou ateliéry lehkými dřevěnými stavbami s celoprosklenými fasádami. Centrum architektury je oproti rozvolněnému usazení ateliéru solidně zasazenou stavbou. S okolní zástavbou komunikuje jednolitou fasádou, která se otevírá směrem do parku.
LABORARTORY BRNO
Kordík, Pavel ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Galerie architektury, umění a designu. nachází se na nároží ulic Milady Horákové a Koliště, na zeleném pásu obepínajícím městské centrum. Duplňuje významné městské budovy a vytváří prostor pro expozici nejrůznějších forem. V budově se nachází několik expozičních prostor, kavárna, obchod, kanceláře a doplňkové provozní funkce. v podzemí je umístěno 36 parkovacích míst.
Umění/Zločin Zločin/Umění
Blail, Michael ; Zálešák, Jan (oponent) ; Koleček, Michal (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Palla, Marian (vedoucí práce)
Ústřední název disertační práce - UMĚNÍ/ZLOČIN - odkazuje k obecnému zkoumání těchto dvou fenoménů. Toto zkoumání tvoří pozadí hlavního tématu práce, kterým je skutečná událost záhadné smrti malíře a pastevce K., který za nevyjasněných okolností zemřel v obci P. dne 12. března 2011. V práci se zabývám alternativním vyšetřováním tohoto nevyjasněného úmrtí, jehož cílem je pokus o rekonstrukci události a snaha o nalezení odpovědi na otázku, co se osudnou noc stalo a existuje-li vrah, či nikoliv.
LABORARTORY BRNO
Kříž, Jan ; Mikulášek, David (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Návrh galerie architektury, umění a designu. Budova se nachází v nárožní poloze ulic Koliště a Milady Horákové. Okolní zástavba tvoří hranici městského okruhu s pásem zeleně se solitéry veřejných budov. Vlastní návrh sestává ze dvou budov, z nichž jedna s výstavní funkcí rozdělenou do 2 podlaží a čtyř velkoprostorových expozic. Nosnou kostru zde tvoří příhradovina přiznaná do interiéru. Budova je doplněna o pronajímatelné prostory pro komerci a ateliérovou tvorbu. Parkování je řešeno v úrovni přízemí pásovým zakladačem. V druhé budově je umístěna aukční síň, kavárna, kancelář a ubytovací prostor. Návrh tvaru budovy podporuje dominantní účinek nároží.
Umělecké zobrazení scény
Benda, Jan ; Tóth, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat vybrané metody nerealistikého uměleckého zobrazení (cell shading, pencil sketch shading, watercolor shading) a napodobit dané techniky při vykreslování objektů ve 3D prostoru s použitím knihovny OpenGL. Oblastí využití těchto technik je široké - od grafických aplikací, přes počítačové hry až po animované filmy. Tato práce popisuje návrh a implementaci těchto technik: cell shading, skica tvořená tužkou a akvarelová malba.
LABORARTORY BRNO
Bukatovič, Tomáš ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Objekt je inspirován internetovým fenoménem zvaný crowdfunding. Kdokoli kdo dokáže veřejnost zaujmout svou vizí, má možnost realizovat zde svůj projekt. Ať už se jedná o umělecký prvek nebo techniku. nápady se stávají skutečností a Laborartory je posouvá dál do skutečného světa. Hlavní účel je ale šířit kreativitu a nápady skrze veřejnost, protože v tom spočívá potenciál Brna. Jako město výstaviště a technologického rozvoje.
FaVU
Fickerová, Hana ; Cenek, Filip (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Práce reflektující studium na umělecké škole.
Starý obchodní dům Breda
Mlýnková, Petra ; Mašek, Radomír (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá, jak už sám název napovídá, bývalým obchodním domem, nyní zvaným „Stará/ý Breda“, který byl vybudován v roce 1927-28 v tehdejším hlavním městě rakouského Slezska, tedy v Opavě. Obchodní dům je architektonickým skvostem, jiný obchodní dům tohoto typu v celém bývalém Československu budete hledat jen stěží. Již v roce 1972 byl prohlášen za kulturní památku. My ho dnes můžeme chápat jako vcelku přesné svědectví o tom, čím město Opava bylo před sto lety, jak se postupně měnilo a čím je dnes. Budova a její osud je také pro samotné Opavany aktuálně velmi řešeným tématem, jelikož se každému ve spojitosti s domem vybaví příjemné pocity a vzpomínky na zážitek nakupování v jeho prostorách. Lidmi často skloňovaným je pak v této souvislosti centrální prostor pod kopulí prosvětlený sklobetonovými tvárnicemi. Spolu s vitrážemi, nasvícenými vitrínami a s vrzajícími dřevěnými stupni velkého schodiště nabízí návštěvníkům opravdu jedinečnou atmosféru a zážitek. Důvod, proč v každém člověku budova samotná zanechá silnou stopu nostalgie je zcela zjevný a nesporný. Jedná se o stavbu nesmírné architektonické kvality, kterou zde slezský rodák z Krnova, známý jako vídeňský architekt Leopold Bauer, zdejším lidem skrze jeho tvorbu dopřává. Ačkoliv není pochyb, že byl Bauer ve svém oboru géniem, o čemž jsem se mohla v rámci své práce a výzkumu stále znova přesvědčovat, nesmíme opomenout fakt, že realizace byla možná jen a pouze díky bohatství a iniciativě Davida Weinsteina, obchodníkovi a majiteli společnosti Breda&Weinstein. Ten si však budovu a její slávu moc dlouho neužil, když vezmeme v potaz místo, kontext, dobu a fakt, že byl Weinstein židovského původu. Krutý osud tak postihl jeho rodinu, stejně tak jako tehdy téměř všechny Židy (nejen) v Opavě. V roce 1945 pak Opava při Ostravsko-opavské operaci téměř celá lehla popelem a po válce zde zase byli přítěží Němci, kteří měli být úplně odsunuti z Československa. V tu dobu byl dům označen za německý, protože Breda s Weinsteinem přeci mluvili německy. Následovala tak privatizace a s tím spjaté další změny v majetkových, ale i dispozičních záležitostech budovy. V roce 1994 ke všemu tomu neštěstí budovu získal „v akci“ místní podnikal Kolek, což pro Bredu znamenalo cestu do úplné záhuby, postupně se stala tržnicí a skladištěm levného zboží, byla svědkem různých absurdit spojených s 90. léty a začátkem nového tisíciletí. Dokonce zde vznikl i požár, kvůli kterému jinak světlý beton kopule zčernal. Od roku 2012, kdy byl dům uzavřen a odstaven mimo provoz, už jen chátral. Také se ocitl v insolvenčním řízení. V očích a srdcích hrdých Opavanů však budova stále zanechává silné uznání a pocity, které nedovolily nechat budovu ladem, lidé vytvářeli dlouho takový nátlak na politiky z města, až se během mé předdiplomové práce, v prosinci 2021 schválilo odkoupení budovy na zasedání zastupitelstva. Tento krok však otevřel další a další otázky a problémy. Nikdo totiž neví, co teď. Chybí záměr. Jen je jasné, že rekonstrukce bude velmi finančně náročná. Svou prací založenou na analýzách z minulého semestru a na prostudování podkladů dostupných výzkumů, se snažím městu ukázat, jak by s budovou mohlo naložit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 656 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.