Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální vztahy Švédska a Ruska v kontextu narušování švédského teritoria
Schneider, David ; Rolenc, Jan Martin (vedoucí práce) ; Machoň, Miloslav (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou vzájemné vztahy mezi Švédským královstvím a Ruskou federací. Tyto vztahy jsou analyzovány s ohledem na historickou zkušenost, kdy základním teoretickým východiskem pro zkoumání je koncept učení se v mezinárodních vztazích. Primárním cílem této práce je kritické zhodnocení švédsko-ruských vztahů v posledních letech se zaměřením na narušování švédského prostoru (tzn. teritoriálních vod ponorkami, příp. vzdušného prostoru vojenskými letouny) objevujícího se již od studené války jako formujícího rysu současných vztahů mezi oběma zeměmi. Ze závěrů práce vyplývá, že historické události jako nedávné incidenty s ponorkami ve švédských vodách vedly k ještě větší nedůvěře a negativnímu vnímání Ruska.
Tělesnost v rámci nabývání dovedností
Adámková, Anna ; Ivan, Michal (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce je proces učení, nabývání a osvojování dovedností. Nabývání dovedností a učení se je nedílnou součástí lidského života. Problematika tohoto významného procesu je nahlížena z pohledu pravidel a jejich fungování. Jde především o rozbor několika rozdílných přístupů k tématu pravidel a jejich významu v lidském životě. Úvod do tématu je doplněn tvrzením S. Blackmoreové o roli a fungování memů v rámci lidského života. Po výkladu díla J. Peregrina a myšlenek obsažených v jeho knize Člověk a pravidla následuje další kapitola, ve které je rozebráno dílo M. Merleau-Pontyho Fenomenologie vnímání. Autor vyzdvihuje význam těla a tělesnosti - podstaty lidského bytí ve světě. Studie S. Curtiss a A. S. Benzaquen se staly zdrojem pro konkrétní příklady, jež navazují na souvislosti z předcházejících kapitol a zároveň uzavírají diplomovou práci.
Vowel lenght: Comparison of Czech and French Vowel Systems from the Phonetic and Phonological Point of View. A Pedagogically Focused Contrastive Study
Suková Vychopňová, Kateřina
NÁZEV: Vokalická délka: srovnání českého a francouzského vokalického systému z hlediska fonetického a fonologického. Kontrastivní studie s pedagogickým zaměřením AUTOR: Kateřina Vychopňová KATEDRA: Katedra francouzského jazyka a literatury ŠKOLITEL: prof. PhDr. Marie DOHALSKÁ, DrSc. / prof. Philippe MARTIN Dizertační práce, jedna z francouzsko-českých kontrastivních studií, se zabývá problematikou vokalické délky v českém a francouzském jazyce. První část práce, jež byla vytvořena se záměrem možného pedagogického využití, představuje srovnání hlavních fonetických a fonologických charakteristik obou jazyků, jejich typologii z hlediska vokalické délky a její vývoj napříč historií obou jazyků. Druhá část, experimentální, přináší popis a výsledky několika pokusů, jež sledují, zda francouzští mluvčí, učící se češtině, respektují délku českých samohlásek, dále pak vliv následujících konsonantů, finálního a iniciálního přízvuku, jakožto i typu slabiky na délku samohlásek francouzských, a to jak v produkci francouzských rodilých mluvčích, tak českých mluvčích učících se francouzštině. Výsledky potvrzují, že artikulační návyky, jež používají obě skupiny mluvčích v jazyce mateřském, mají značný vliv na produkci jazyka osvojovaného. Ve třetí části jsou představeny výsledky analýz učebních souborů...
Vowel Lenght: Comparison of Czech and French Vowel Systems from the Phonetic and Phonological Point of View. A Pedagogically Focused Contrastive Study
Vychopňová, Kateřina ; Bořek - Dohalská, Marie (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) ; Galazzi, Enrica (oponent)
NÁZEV: Vokalická délka: srovnání českého a francouzského vokalického systému z hlediska fonetického a fonologického. Kontrastivní studie s pedagogickým zaměřením AUTOR: Kateřina Vychopňová KATEDRA: Katedra francouzského jazyka a literatury ŠKOLITEL: prof. PhDr. Marie DOHALSKÁ, DrSc. / prof. Philippe MARTIN Dizertační práce, jedna z francouzsko-českých kontrastivních studií, se zabývá problematikou vokalické délky v českém a francouzském jazyce. První část práce, jež byla vytvořena se záměrem možného pedagogického využití, představuje srovnání hlavních fonetických a fonologických charakteristik obou jazyků, jejich typologii z hlediska vokalické délky a její vývoj napříč historií obou jazyků. Druhá část, experimentální, přináší popis a výsledky několika pokusů, jež sledují, zda francouzští mluvčí, učící se češtině, respektují délku českých samohlásek, dále pak vliv následujících konsonantů, finálního a iniciálního přízvuku, jakožto i typu slabiky na délku samohlásek francouzských, a to jak v produkci francouzských rodilých mluvčích, tak českých mluvčích učících se francouzštině. Výsledky potvrzují, že artikulační návyky, jež používají obě skupiny mluvčích v jazyce mateřském, mají značný vliv na produkci jazyka osvojovaného. Ve třetí části jsou představeny výsledky analýz učebních souborů...
New age jako koncept životního stylu a rozvoje osobnosti
Jansová, Šárka ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce popisuje zásadní charakteristiky New Age z hlediska historických okolností vzniku, teoretické báze autorů, způsobu členství a zdrojů inspirace. Autorka sleduje, jak tento fenomén koresponduje s postmoderními rysy současnosti, jakým způsobem se projevuje v životním stylu a v kultuře společnosti, a zejména jak ho absorbuje současná andragogická praxe - zájmové vzdělávání, další profesní vzdělávání a životní pomoc. Na závěr jsou zmíněna možná úskalí a paradoxy koncepce New Age.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Rákosníková, Veronika ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Informační call centrum. Hlavním cílem práce je charakterizovat a zhodnotit současný stav vzdělávání operátorů ve společnosti Informační call centrum. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. První část, teoretická část, práce poskytuje základní poznatky z oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců a jsou zde vysvětleny základní pojmy související s problematikou vzdělávání. Praktická část je věnována charakteristice zvoleného podniku a vlastnímu výzkumu. Pro získání potřebných informací byla využita technika standardizovaného rozhovoru a technika dotazování formou dotazníku. Na základě syntézy získaných informací z rozhovorů a dotazníků byly vyvozeny závěry o aktuálním systému vzdělávání a navržena doporučení, která by měla vést ke zvýšení celkové úrovně vzdělávání ve společnosti.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Knapová, Kateřina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Jadrná, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podnikovým vzděláváním a rozvojem zaměstnanců. Jejím cílem je analyzovat a navrhnout případná doporučení pro oblast vzdělávání ve společnosti MBtech Bohemia s.r.o. Práce je rozdělena na teoretickou část, praktickou část a návrhy a doporučení. Teoretická část práce je zpracována pomocí literární rešerše dostupné odborné literatury, jejíž seznam je přiložen na konci této práce. Charakterizuje základní pojmy, formuluje význam vzdělávacího procesu a vysvětluje dílčí fáze vzdělávání od identifikace potřeb vzdělávání přes realizaci vzdělávacích akcí až po jeho vyhodnocování. Praktická část má za úkol zhodnotit vzdělávací aktivity v konkrétní společnosti. Tato analýza je provedena na základě znalostí z absolvované praxe přímo ve společnosti, doplněných poznatky z rozhovoru s vedoucí personálního oddělení, z poskytnutých interních materiálů a dotazníkového šetření provedeného mezi účastníky vzdělávání. Na základě zjištěných informací jsou na konci práce formulována doporučení, která by mohla zlepšit proces vzdělávání ve společnosti.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku
Kuníková, Veronika ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Jadrná, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v nejmenovaném podniku XYZ, konkrétně divizi Control Driving Vision. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Na základě studia odborných literárních pramenů jsou v teoretické části práce vymezeny základní pojmy související s oblastí vzdělávání a rozvoje. Dále je popsáno podnikové vzdělávání, jeho cíle a metody. Závěr teoretické části je zaměřen na systematický přístup ke vzdělávání a jsou uvedeny jeho jednotlivé části. Součástí praktické části práce je stručná charakteristika zvolené organizace a popis vzdělávacího systému ve společnosti. Na základě vyhodnocení poznatků získaných z rozhovoru a dotazníkového šetření mezi zaměstnanci jsou navržena doporučení na zlepšení současného nastavení vzdělávacího systému ve společnosti.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku: Adaptace nového zaměstnance
Maltceva, Mariia ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Gunzenova, Galina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v podniku. Jejím cílem je zhodnotit adaptační proces nového zaměstnance v konkrétní organizaci a navrhnout případné změny. Práce se skládá ze dvou částí, a to z teoretické a praktické. Teoretická část je zpracována na základě dostupné odborné literatury, která je uvedena na konci práce. Tato část vysvětluje proces vzdělávání zaměstnanců a charakterizuje základní pojmy. V praktické části je popsán zaškolovací proces v dané firmě. Pomocí dotazníkového šetření mezi zaměstnanci byly zjištěny problematické oblasti a navrhnuty změny vedoucí ke zlepšení současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.