Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Animace silově deformačního chování šroubovitých pružin
Gabriel, Tomáš ; Klapka, Milan (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je věnována tvorbě výukových animací popisujících problematiku návrhu šroubovitých pružin. Obsahem práce je shromáždění potřebných podkladů, dokumentace tvorby animací a prezentace jejich konečné podoby. Hlavní řešená témata jsou průběh napětí v řezu zatížené pružiny, únavová pevnost a vlastní frekvence při kmitání pružin.
Jeřáb radiální portálový
Dvořák, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem tohoto bakalářského projektu je vypracovat konstrukční návrh speciální konstrukce radiálního (tj. otočného) portálového jeřábu (dále jen JRP) dle zadaných parametrů, který bude používán v uzavřeném pracovním prostředí k manipulaci s různým materiálem. Konstrukční řešení bude provedeno podle základních zadaných parametrů, které jak geometricky, tak staticky deklarují pracovní prostor v průmyslové hale či dílně a následnou manipulaci pracovníka s jeřábovou konstrukcí při provozu jeřábu. Jako každý konstrukční návrh, tak i konstrukční návrh JRP vychází z pevnostních (statických) návrhových výpočtů, ze kterých vyplývá volba vhodného materiálu, což deklaruje náklady na výrobu a provoz radiálního portálového jeřábu. Zvláštní pozornost bude věnována alternativním konstrukcím pojízdných stojin, jejichž základní parametry jako jsou tuhost, hmotnost a tvar rozhodují o velikosti třecích sil mezi koly pojízdných stojin a podlahou pracovního prostoru, z čehož plyne namáhání celé konstrukce JRP při provozu v zatíženém stavu.
Topologicko-geometrický návrh a deformačně-napjatostní analýza tvaru disku železničního kola pro různé provozní podmínky na základě analýz LELM
Brabenec, Ladislav ; Janíček, Přemysl (oponent) ; Navrátil, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou chování železničního kola porušeného trhlinou. Cílem práce bylo provést deformačně napěťovou analýzu neporušeného kola a lomovou analýzu kola s primární přímou trhlinou. Řešení obsahuje rozbor provozních stavů, posouzení podstatnosti jednotlivých složek zatížení, tuhostí kola, souhrnnou lomovou analýzu vybraného tvaru profilu železničního kola a optimalizaci tvaru disku kola s ohledem na jeho vyhovující lomové vlastnosti.
Analýza rámu silničního kola
Šustr, Dominik ; Hloušek, David (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá MKP analýzou tuhosti rámu silničního kola REPETE R2: REASON dle metodiky testování tuhosti v laboratořích EFBE. Teoretická část popisuje nejdůležitější fakta ohledně konstrukčního řešení analyzovaného rámu a historie značek, které jsou pro rám důležité. Empirická část potom shrnuje výsledky MKP analýzy, díky které jsme odhalili oblast okolo středové spojky jako nejslabší konstrukční místo rámu, které se může negativně projevit při vyšších zatíženích. Pravděpodobně také dává větší smysl orientovat průřezy trubek horizontálně.
Vývoj a přezkoušení nové metody pro měření tuhostních a tlumicích vlastností kloubů v paralelně kinematických strukturách
Kolouch, Martin ; Tomáš, Jiří (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
V předložené disertační práci je představen vývoj nové metody pro měření tuhostí a tlumení kloubů v paralelně kinematickém stroji. Přínos této metody je především tam, kde je potřeba znalost vlastností vestavěných součástí. Mezi tyto aplikace patří metody pro kompenzaci deformací obráběcího stroje, která je prováděna řídícím systémem. Na základě navrhnutého principu je vybrán způsob technické realizace měření. Zde byla věnována značná pozornost zpracování signálů, které se do jisté míry liší od metod využitých při jiných dynamických měření v obráběcích strojů, jako např. modální analýza. Mezi hlavní požadavky patří schopnost zohlednění nelineárního chování struktury při měření navrženou metodou. V následující kapitole byly nově nabité poznatky využity při měření kloubu ve zkušebním zařízení. Takto získané výsledky byly porovnány s výsledky z jiných metod. Na základě tohoto porovnání bylo konstatováno, že navržená metod může být využita při měření tlumení a tuhostí součástí. Jako poslední krok byla nová metoda využita při měření vlastností kloubů vestavěných ve stroji. Zde bylo poukázáno na problémy, které se během měření mohou vyskytnout.
Kompozitní materiály ve stavbě obráběcích strojů
Šikuta, Lukáš ; Sýkora, Jan (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou kompozitních materiálů ve stavbě obráběcích strojů, přičemž jsou mezi sebou srovnány jejich výhody, nevýhody a fyzikálně-mechanické vlastnosti při současném zhodnocení jejich perspektivnosti a možného uplatnění.
Animace silově deformačního chování předepjatých šroubových spojů
Kvaššay, Adrián ; Frýza, Josef (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá vytvorením animícií, ktoré popisujú silovo deformačné pomery predpätých skrutkových spojov. V práci je objasnené chovanie spojov pri rôznych typoch zaťaženia. Animácie budú slúžiť na vzdelávacie účely pre lepšie pochopenie problematiky.
Rám historického motocyklu
Dítě, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá změnou mechanických vlastností rámu historického motocyklu vlivem úbytku materiálu korozí. Dále pak popisuje postup renovace rámu historického motocyklu.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Návrh úpravy rámu 3D FDM delta tiskárny pro zvýšení kvality tisku
Butakov, Aleksandr ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémů tuhosti rámu delta 3D tiskárny a vlivu tuhosti rámu na konečnou kvalitu tisku. Je navrhnuta a postavena varianta 3D tiskárny na rámu klasického tvaru typu kossel. Je prováděna analýza tuhosti rámu a návrh zlepšení, s následující výrobou nové varianty a porovnáním výsledků 3D tisku obou variant. Výsledkem práci je ukázat, jak skutečně konstrukce rámu ovlivňuje kvalitu tisku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.