| |
|
Jeřáb radiální portálový
Dvořák, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem tohoto bakalářského projektu je vypracovat konstrukční návrh speciální konstrukce radiálního (tj. otočného) portálového jeřábu (dále jen JRP) dle zadaných parametrů, který bude používán v uzavřeném pracovním prostředí k manipulaci s různým materiálem. Konstrukční řešení bude provedeno podle základních zadaných parametrů, které jak geometricky, tak staticky deklarují pracovní prostor v průmyslové hale či dílně a následnou manipulaci pracovníka s jeřábovou konstrukcí při provozu jeřábu. Jako každý konstrukční návrh, tak i konstrukční návrh JRP vychází z pevnostních (statických) návrhových výpočtů, ze kterých vyplývá volba vhodného materiálu, což deklaruje náklady na výrobu a provoz radiálního portálového jeřábu. Zvláštní pozornost bude věnována alternativním konstrukcím pojízdných stojin, jejichž základní parametry jako jsou tuhost, hmotnost a tvar rozhodují o velikosti třecích sil mezi koly pojízdných stojin a podlahou pracovního prostoru, z čehož plyne namáhání celé konstrukce JRP při provozu v zatíženém stavu.
|
| |
|
Analýza rámu silničního kola
Šustr, Dominik ; Hloušek, David (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá MKP analýzou tuhosti rámu silničního kola REPETE R2: REASON dle metodiky testování tuhosti v laboratořích EFBE. Teoretická část popisuje nejdůležitější fakta ohledně konstrukčního řešení analyzovaného rámu a historie značek, které jsou pro rám důležité. Empirická část potom shrnuje výsledky MKP analýzy, díky které jsme odhalili oblast okolo středové spojky jako nejslabší konstrukční místo rámu, které se může negativně projevit při vyšších zatíženích. Pravděpodobně také dává větší smysl orientovat průřezy trubek horizontálně.
|
|
Vývoj a přezkoušení nové metody pro měření tuhostních a tlumicích vlastností kloubů v paralelně kinematických strukturách
Kolouch, Martin ; Tomáš, Jiří (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
V předložené disertační práci je představen vývoj nové metody pro měření tuhostí a tlumení kloubů v paralelně kinematickém stroji. Přínos této metody je především tam, kde je potřeba znalost vlastností vestavěných součástí. Mezi tyto aplikace patří metody pro kompenzaci deformací obráběcího stroje, která je prováděna řídícím systémem. Na základě navrhnutého principu je vybrán způsob technické realizace měření. Zde byla věnována značná pozornost zpracování signálů, které se do jisté míry liší od metod využitých při jiných dynamických měření v obráběcích strojů, jako např. modální analýza. Mezi hlavní požadavky patří schopnost zohlednění nelineárního chování struktury při měření navrženou metodou. V následující kapitole byly nově nabité poznatky využity při měření kloubu ve zkušebním zařízení. Takto získané výsledky byly porovnány s výsledky z jiných metod. Na základě tohoto porovnání bylo konstatováno, že navržená metod může být využita při měření tlumení a tuhostí součástí. Jako poslední krok byla nová metoda využita při měření vlastností kloubů vestavěných ve stroji. Zde bylo poukázáno na problémy, které se během měření mohou vyskytnout.
|
| |
| |
| |
|
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
|
|
Návrh úpravy rámu 3D FDM delta tiskárny pro zvýšení kvality tisku
Butakov, Aleksandr ; Jaroš, Aleš (oponent) ; Zemčík, Oskar (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na řešení problémů tuhosti rámu delta 3D tiskárny a vlivu tuhosti rámu na konečnou kvalitu tisku. Je navrhnuta a postavena varianta 3D tiskárny na rámu klasického tvaru typu kossel. Je prováděna analýza tuhosti rámu a návrh zlepšení, s následující výrobou nové varianty a porovnáním výsledků 3D tisku obou variant. Výsledkem práci je ukázat, jak skutečně konstrukce rámu ovlivňuje kvalitu tisku.
|