|
Způsoby řešení úpadku cestovních kanceláří
FERÁKOVÁ, Sabina
Tato diplomová práce se zabývá způsoby jakými lze řešit úpadek cestovních kanceláří. Cílem práce je analýza jednotlivých způsobů řešení úpadku v insolvenčním řízení a jejich dopadu v aplikační praxi. Práce je rozdělená do dvou částí, a to teoretické, která vysvětluje cestovní kanceláře při pohledu na podnikání, a to buďto jako fyzická osoba nebo právnická osoba. Dále vysvětluje úpadek a jednotlivé způsoby, jakými ho lze řešit v případě fyzické osoby nebo právnické osoby. Druhá část obsahuje praktickou část, kde je analyzován počet aktivních cestovních kanceláří v České republice, počet cestovních kanceláří v úpadku v České republice a jsou podrobně analyzovány dva případy cestovních kanceláří, u kterých byl vyhlášen úpadek a jejichž insolvenční řízení bylo již ukončeno. Součástí praktické části jsou návrhy de lege ferenda.
|
|
Úpadek cestovních kanceláří
Rozhon, Jiří ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Moravec, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá úpadkem cestovních kanceláří. Cílem práce je zhodnocení aktuálního stavu právní úpravy úpadku cestovních kanceláří a ověření dvou hypotéz stanovených v úvodu. Autor se zabývá současným a také budoucím stavem úpadkového práva i práva cestovního ruchu. V práci je přiblížen také průběh insolvenčního řízení dvou zvolených cestovních kanceláří. Po kapitole zabývající se judikaturou pak autor v závěru shrnuje aktuální stav a vyhlídky právní úpravy úpadku cestovních kanceláří a potvrzuje hypotézy stanovené v úvodu.
|
|
Analýza vlivu sociálních sítí na prosperitu cestovních kanceláří
Oliveriusová, Martina ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se bude zabývat sociálními sítěmi, jejichž obliba a využití se dramaticky zvyšuje. Díky moderním technologiím jsou dostupné jako nikdy dříve. Zaměříme se především na jejich využití podniky, které si skrz ně mohou zvýšit jak zisk, tak i popularitu. Na sociálních sítích mohou firmy představovat služby nebo výrobky, dále se jim otevírá naprosto nový způsob komunikace. Stejně jako je možné být díky sociálním sítím lepší a úspěšnější firmou, je také možné rychle ztrácet krok s ostatními či stát tváří v tvář otevřené kritice. Konkrétně se budeme zabývat cestovním ruchem, tedy cestovními kancelářemi. Zanalyzujeme metody těchto podniků, jak na sociálních sítích fungují a pracují. Najdeme pozitiva i negativa, na které by se podniky měly zaměřit. Samozřejmě nebudou chybět návrhy do budoucnosti.
|
|
Perception of Attractiveness of Poland as a Tourism Space by Population of Czechia
Kubín, Ewa ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Siwek, Tadeusz (oponent) ; Kowalczyk, Andrzej (oponent)
Disertační práce je věnována analýze percepce atraktivity Polska jako turistického prostoru z pohledu obyvatel České republiky v širším kontextu vzájemných česko - polských vztahů v oblasti cestovního ruchu. Vychází z teoretických konceptů geografie cestovního ruchu a současně dále navazuje na jiná geografická odvětví (např. behaviorální geografii) a vědecké disciplíny (např. marketing anebo sociologii). Metodologický rámec práce těží z otevřenosti a multidisciplinární povahy cestovního ruchu, důraz je kladen na využití synergií vyplývajících z vzájemného doplňování různých pohledů na vědecký výzkum. Část práce vznikla s využitím metod a technik tradičně využívaných v geografii. Byl proveden: anketový výzkum mezi žáky základných škol, strukturované rozhovory se zaměstnanci cestovních kanceláří, semi-strukturované rozhovory s představiteli polských vládních institucí a také analýza internetových a tištěných zdrojů. Dodatečně byly použité metody a techniky častěji využívané v jiných disciplínách, mezi jinými: delfská metoda, analýza SWOT, mystery shopping, analýza internetových cestopisů a internetových zdrojů informací o Polsku a také analýza obsahu učebnic. Empirická část práce posloužila k realizaci čtyř základních cílů. Za hlavní z nich lze považovat identifikaci a zhodnocení názorů zvolených...
|
|
Podnikatelské prostředí cestovních kanceláří a cestovních agentur v České republice
BAREŠOVÁ, Aneta
Hlavním cílem mé bakalářské práce byla charakteristika podnikatelského prostředí cestovních kanceláří a cestovních agentur v české republice a navrhnout možnosti jeho zlepšení. Vlastní návrhy a doporučení byly zpracovány na základě poznatků a informací získaných z analýz podnikatelského prostředí, dotazníkového šetření a řízených rozhovorů se zástupci asociací cestovních kanceláří a cestovních agentur v české republice.
|
|
Lázeňství a wellness v nabídce cestovních kanceláří - Jižní Čechy
VÍCHOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem je zhodnotit současnou nabídku cestovních kanceláří v produktech lázeňských a wellness služeb ve vybrané oblasti. Na základě analýzy navrhnout nový balíček služeb pro zvolený segment zákazníků. Prvním krokem práce bylo nastudování odborné literatury a sepsání literární rešerše. Bakalářská práce se dále zabývá statistikami, které se týkají lázeňství. V rámci vlastního zkoumání byly dále uskutečněny řízené rozhovory a dotazníkové šetření.
|
|
Ochrana spotřebitele v cestovní kanceláři
PAPEŽOVÁ, Jana
Práce se zabývá ochranou spotřebitele v cestovní kanceláři. Součástí práce je literární rešerše, současná situace na trhu CK a CA, analýza vybrané cestovní kanceláře a dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké mají spotřebitelé povědomí o svých právech při koupi zájezdu. Ochrana spotřebitele je stále aktuální téma, kterému je třeba se i nadále věnovat.
|
|
Ochrana spotřebitele při poskytování služeb cestovními kancelářemi
Kučerová, Michaela ; Valentová, Jana (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Ochrana spotřebitele je jedním z nejpalčivějších témat moderní konzumní doby. Jako taková má svá úskalí a její zabezpečení není jednoduché. Zejména pak v oblasti poskytování služeb, kdy spokojenost zákazníka se službou je často velmi subjektivní záležitostí. Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav ochrany spotřebitele při poskytování služeb cestovními kancelářemi v České republice. V první části práce jsou vymezeny teoretické pojmy, popsán vývoj v českých zemích a charakterizována současná situace a chystané změny. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu uplatňování ochrany spotřebitele v praxi a na průzkum mezi cestovními kancelářemi a jejich klienty.
|
|
Analýza nabídky cestovních kanceláří k vybranému segmentu - rodiny s dětmi
Choleva, Ondřej ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Voříšková, Barbora (oponent)
Tato práce se věnuje analýze jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, rodinám s dětmi. Jejím hlavním cílem je rozbor marketingového mixu tří vybraných cestovních kanceláří s důrazem na segment rodin s dětmi. Marketingový rozbor sestavený autorem je shrnut a zhodnocen pomocí SWOT analýzy. Srovnání jednotlivých cestovních kanceláří je provedeno ve dvou modelových situacích s totožnými podmínkami pro všechny zkoumané cestovní kanceláře.
|
|
Vznik a vývoj masového turismu v západním Německu v 50. a 60. letech 20. století
Fantišová, Lenka ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Diplomová práce pojednává o období vzniku masového cestovního ruchu ve Spolkové republice Německo v 50. a 60. letech 20. století. V úvodní části se práce věnuje období Výmarské republiky, kdy byly položeny základní předpoklady pro následný poválečný rozvoj cestování v jeho masové podobě. Jedním z klíčových témat práce je také hospodářský "zázrak", na jehož základě se následně rozvinula konzumní společnost, jejíž součástí byla mimo jiné i celospolečenská akceptace cestování jako běžného způsobu trávení volného času. V ústřední části diplomová práce zkoumá cestování západoněmeckého obyvatelstva z pohledu kulturního a společenského fenoménu. Zvláštní pozornost je věnována také podobě a vývoji turistické infrastruktury v 50. a 60. letech 20. století v SRN.
|