Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D datová reprezentace a vizualizace komplexních prvků silniční infrastruktury
Hřebec, Tomáš ; Brůha, Lukáš (vedoucí práce) ; Laštovička, Josef (oponent)
6 Abstrakt Tato bakalářská práce navrhuje a implementuje postup tvorby a vizualizace 3D modelů komplexních prvků silniční infrastruktury se zaměřením na mimoúrovňové křížení. Teoretická část nastiňuje principy modelování, způsoby sběru prostorových dat pomocí metody Structure from Motion a pomocí leteckých snímků. Také představuje základy softwaru Blender, ve kterém je model tvořen, a jak pracuje software ArcGIS Pro, ve kterém jsou výsledné modely následně vizualizovány, s 3D daty. Tvorba modelu mostu je vyřešena pomocí doplňku pro program Blender. V této práci je popsáno, jak byl doplněk vytvořen, jak funguje a jak jej ovládat. Nakonec je zde ukázáno, jak modely vizualizovat. Klíčová slova: Prostorová data, datové struktury, 3D GIS, 3D vizualizace, dopravní infrastruktura
Stavební proměna protektorátní Prahy: nacistické záměry a realizované projekty v dopravě a průmyslu
Bajusz, Tadeáš ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá otázkami městského plánování a stavební činnosti za druhé světové války. Objektem výzkumu je Praha v době nacistické okupace od března 1939 do května 1945. Cílem pak je v rámci jednopřípadové studie problematizovat interpretaci doby okupace jako období, kdy vlivem nacistické přítomnosti a dlouhodobých plánů s Protektorátem Čechy a Morava byla silně redukována stavební činnost. Práce se snaží argumentovat proti této zjednodušené interpretaci a na příkladech stavebních projektů dopravní infrastruktury a průmyslových objektů dokázat, že stavební činnost pokračovala nadále i v tomto období a že její omezování nebylo zapříčiněno přímými zásahy okupantů. Úvodní část má uvést do obecné problematiky nacistického urbanismu, jeho konceptů a připravovaných plánů pro okupovaná území středovýchodní Evropy. Druhá kapitola se soustředí na konkrétní koncepce připravované pro proměnu protektorátní Prahy a popisuje problematiku omezování stavební činnosti. Třetí kapitola pak uvádí konkrétní realizované stavební projekty v oblasti hromadné dopravy a průmyslu. Závěr shrnuje výsledky a nejdůležitější poznatky výzkumu. Práce je mimo jiné postavena na zdrojích získaných v archivech na území Prahy.
Liniové stavby ve vybraných státech EU: Studie č. 5.300
Pulda, Jan ; Syllová, Jindřiška
Práce se zabývá procesem přípravy a povolování významných liniových staveb. Autoři dochází k závěru, že všechny uvedené státy upravují, ve srovnání s běžným stavebním řízením, zvláštním způsobem přípravu a povolování velkých liniových staveb. V žádném z analyzovaných států však neexistuje komplexní úprava určená společně pro všechny druhy liniových staveb.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analysis of the competitive effect in public procurement in Scotland
Koscelanský, Ján ; Pavel, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Leoš (oponent)
Tématem této práce je zkoumání konkurenčního efektu ve spojitosti s veřejnými zakázkami. Podle platných ekonomických teorií má zvýšení konkurence na straně nabídky přinést snížení finální ceny. Proto je hlavním úkolem této práce pomocí ekonometrické analýzy zjistit platnost hypotéz o pozitivním vlivu rostoucího počtu uchazečů o veřejné zakázky na pokles jejich konečných cen. Podkladovou databází pro danou analýzu je výběrový statistický soubor vytvořený z veřejných zakázek z oblasti dopravní infrastruktury v Skotsku v letech 2006 - 2011. V úvodu se práce věnuje rozboru prostředí veřejných zakázek v Skotsku, následně v empirické části testuje platnost formulovaných hypotéz a v závěru proběhne porovnání výsledků s podobnými pracemi v ČR a vyslovení hospodářských doporučení na dané téma.
Hodnota volného času ve spojení s dopravou
MAHDAL, Jan
Cílem této práce je zjistit a analyzovat hodnotu volného času ve spojení s dopravou (respektive hodnotu času stráveného na cestě) z hlediska dojížďky obyvatel, v tomto případě pouze do zaměstnání. Vychází se především z odpovědí respondentů na otázky týkající se cestování za prací z dotazníkového šetření. Toto šetření bylo obecné a týká se občanů z několika obcí Jihočeského kraje.
Dopravní síť Pardubic, srovnání s Hradcem Králové
Dvořáková, Iva ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Popis a zhodnocení dopravní sítě města Pardubic ve všech odvětvích dopravy(letecká, vodní, železniční, silniční a cyklistická) a její srovnání se sítí Hradce Králové. Integrace obou dopravních systémů. Návrhy zlepšení dopravní infrastruktury a integrované dopravy. Optimalizace spojení hromadnou dopravou vybrané městské části s centrem.
Posouzení vlivu čerpání finančních prostředků z fondů EU na dopravní politiku ČR
Leifr, Miroslav ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Anotace Cílem této bakalářské práce je analýza vlivu čerpání finančních prostředků fondů Evropské unie na rozvoj dopravní infrastruktury v České republice v rámci její dopravní politiky. V první části práce provádím popis a analýzu vývoje dopravní politiky ČR v období od počátku 90. let po období před vstupem do EU. Ve druhé části práce analyzuji období po samotném vstupu do EU až po současnost a popisuji proces spolufinancování Evropskou unií prostřednictvím strukturálních fondů a Fondu soudržnosti v rozpočtovém období 2004 -- 2006 a 2007 -- 2013. Po té provádím komparaci těchto dvou etap s cílem zjistit, jaký vliv mělo čerpání fondů z EU na dopravní politiku v České republice. V další části analyzuji dva vybrané projekty. První projekt je výstavba obchvatu města Holice, který byl financován pouze státem. Druhým projektem je výstavba silnice I/34 Stráž nad Nežárkou, na jehož realizaci se kromě státu podílela také EU. Analýzou těchto projektů hodlám zjistit, který způsob financování byl z ekonomického hlediska výhodnější.
Možnosti využití prostředků z Evropského fondu regionálního rozvoje a Fondu soudržnosti pro řešení dopravní infrastruktury ve vybraném kraji (Zlínský).
Hanuš, Jan ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
První část práce se zabývá globálním aspektem dotací a dopravy. Tyto dva prvky hrají důležitou roli v integračních procesech. Vysvětluji jejich význam v souvislostech, o kterých se příliš nemluví. Dále se zabývám dopravní politikou EU. Poté zkoumám význam dopravy na makroekonomické úrovni v EU-27 včetně vlivu na životní prostředí. Analyzuji možnosti čerpání dotací v období po vstupu ČR do EU až do současnosti. Také charakterizuji dopravní infrastrukturu Zlínského kraje, abych mohl stanovit vhodné použití dotací. V stěžejní části práce analyzuji využití dotací podle operačních programů se zaměřením na efektivitu využití v mezikrajském srovnání a vyvozuji závěry. V poslední části práce popisuji konkrétní projekty s regionálním i mezinárodním významem. Popisuji, jaké jsou důvody vzniku daných projektů, programovou náplň ve struktuře operačního programu, podobu stavby samotné, rozsah spádových území, vliv na lokální ekonomiku a životní prostředí. Dále se zabývám financováním projektu a dopravním využitím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.