Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza nákladů a přínosů vybraného projektu silničního obchvatu v oblasti dopravní infrastruktury v okrese Náchod
Pitašová, Markéta ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Práce se věnuje analýze nákladů a přínosů dopravního projektu. Jejím cílem, je zjistit, jaký měla realizace projektu dopad na rozvoj regionu a jaká byla její efektivnost. Vybranými faktory, kterými se rozbor především zabývá je nehodovost, spotřeba pohonných hmot, produkce emisí CO2 motorovými vozidly a čas. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická. Věnuje se významu a vlivy dopravní infrastruktury na regionální rozvoj. Opírá se zejména o praktické studie dopravních projektů z různých zemí světa. Vedle toho jsou zde představeny vybrané druhy projektových analýz a různých přístupů k nim. Ve druhé části je představena metodika práce - základní principy Cost-benefit analýzy a její výpočet. V praktické části práce jsou nejprve prezentovány jednotlivé faktory a vstupní data pro výpočty. Všechna data jsou získana ze stránek ČSÚ anebo vlastním měřením. V závěru je představena analýza veškerých nákladů a přínosů projektu.
Analýza nákladů a přínosů vybrané cyklostezky podpořené v rámci ROP NUTS II Střední Čechy
Vaculík, Jan ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Práce se zabývá vyhodnocením přijatelnosti projektu z oblasti cyklistické infrastruktury v rámci mikroregionu Čáslavsko. V teoretické části je diskutován rozvoj cykloinfrastruktury v ČR i v zahraničí, dále investice vložené do cykloinfrastruktury a také obsahuje popis stávající situace cykloinfrastruktury v ČR. Praktická část obsahuje případovou studii týkající se hodnocení rentability projektu. V rámci analýzy efektů projektu byly použity metody porovnání nákladů a přínosů, terénní pozorování a dotazování subjektů dotčených realizací projektu. Přínosy se týkají dopadu projektu na život obyvatel a zisky místních firem. Výsledkem analýzy je nepřijatelnost projektu z ekonomického hlediska. Ze společenského hlediska lze projekt hodnotit pozitivně a to především kvůli jeho vlivu na zlepšení zdravotní situace obyvatel a bezpečnosti cyklistů v regionu.
Ekonomická komparace dvou úseků realizace Labské cyklostezky
Černá, Lenka ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Ritter, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním dvou úseků Labské cyklostezky v rámci Středočeského kraje. Celá práce je rozčleněna do čtyř částí. V první polovině teoretické části je popsána cyklistická doprava jako taková, vysvětleny základní pojmy vyplývající z daného tématu a parametry, které mohou ovlivňovat cenu cyklostezek. Druhá polovina je zaměřena na přiblížení Labské cyklotrasy, její historie, aktuálního stavu a vizí do budoucna. Praktická část popisuje Labskou cyklotrasu zasazenou již na území Středočeského kraje a kraj ten samotný a představuje projekt Polabská cyklostezka Brandýs nad Labem a okolí a Cyklostezka Horní Počaply -- Vliněves -- Zelčín. Závěrečná část se věnuje kartografické analýze a ekonomické komparaci výše zmíněných projektů. Závěrečné srovnání poukazuje na efektivnost při realizaci obou projektů a vyzdvihuje jejich silné stránky a příležitosti a poukazuje na slabé stránky a hrozby, které mohou být inspirací či výstrahou pro další projekty navazující na rozvoj cyklodopravy a cykloturistiky. Přidanou hodnotou práce je zviditelnění obou projektů a obcí, které se spojily, aby byly schopné takto významné a přitom finančně značně náročné projekty realizovat. Ukázalo se, že i když záštitu nad takto, z hlediska cyklistické dopravy, strategickými projekty nepřevzal Středočeský kraj, bylo reálné je s podprůměrnými výdaji uskutečnit.
Regionální doprava z hlediska institucí
Líbalová, Zuzana ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá vliv vybraných formálních institucí -- zákonů a vyhlášek, na individuální automobilovou dopravu. V práci je charakterizována doprava v Praze se zaměřením na situaci v Praze 3. Jsou zde uvedeny všechny formální instituce v podobě zákonů a vyhlášek, které se týkají zřízení zón placeného stání. Podrobně jsou popsány právě zóny placeného stání, které fungují na území Prahy. Konkrétně je zde uvedeno, kde přesně zóny jsou, kdo na nich může parkovat a také za jakou cenu. Popsáno je jejich dělení na modrou, zelenou, oranžovou a smíšenou zónu. Pozornost je také věnována dopravní politice a v jejím rámci hlavně parkovací politice. Tato část je zaměřena na potřebu regulace této politiky. Zejména z důvodu rozrůstání měst a zvyšování počtu automobilů. Práce se týká institucí. Popsána je obecná charakteristika institucí, jejich dělení na formální a neformální. Dále je zhodnocena situace s parkováním na vybraném území Prahy 3. Zvlášť je popsána situace v části Jarov, kde se zóny teprve zavádět budou. Na poznatky navazuje část praktická. V té je zhodnocen vliv vybraných formálních institucí, které jsou podrobně rozebrány již v teoretické části, na individuální automobilovou dopravu.
Ekonomická analýza vstupu privátních železničních dopravců na trh v České republice
Mitáček, Jan ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Zeman, Jan (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám procesem liberalizace železniční dopravy, jejím vlivem na zvyšující se úroveň kvality přepravy a také zkoumám legislativní rámec týkající se železniční dopravy, ať už se týká Evropské unie nebo domácího trhu v České republice. Dále zkoumám, jaký dopad měla a má liberalizace ve Velké Británii a v Německu. V praktické části se zabývám analýzou soukromých železničních operátorů vlastnících licenci na provozování osobní drážní dopravy, především se snažím o určení toho, kteří z operátorů projevují zájem o provozování pravidelné osobní železniční dopravy, a tím pádem vyvíjejí snahu o prolomení dosavadního silného dominantního postavení Českých drah.
Ekonomická analýza železniční tratě Beroun - Plzeň
Koníček, Ondřej ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Richter, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce zkoumá význam železniční tratě Beroun -- Plzeň pro základní dopravní obslužnost přilehlých obcí okresů Beroun, Rokycany a Plzeň-město. Klade si za cíl dokázat pomocí relevantních ekonomických, časových a kapacitních ukazatelů klíčový význam této dopravní linky pro dojížďku obyvatel spádového území do významných center. Na poznatky ze zdrojů v teoretické části navazuje jejich konkrétní aplikace v části praktické. V práci je podrobně charakterizován přilehlý region i charakter tratě. Popsána jsou všechna sídla, která železniční trať přímo obsluhuje, nebo pro něž má trať dopravní význam, včetně jejich administrativní příslušnosti, počtu obyvatel a nejvýraznějšího směru dojížďky. Vyzdvižena jsou čtyři základní centra regionu podél trati -- Beroun, Hořovice, Rokycany a Plzeň. Jsou analyzovány náklady na dojížďku z vybraných obcí do těchto center v podobě železničního a autobusového jízdného i v podobě nákladů na individuální automobilovou dopravu. Tyto náklady jsou zkoumány jak pro dojížďku jednorázovou, tak pro dojížďku pravidelnou (měsíční). Hustota provozu na trati je popsána intervaly jednotlivých vlakových spojů a jejich časovou polohou v rámci dne i v rámci dní v týdnu. Rozlišeny jsou osobní vlaky a rychlíky. Kromě cenových nákladů na cestování jsou analyzovány také náklady časové při využití jednotlivých druhů dopravy. Pozornost je také věnována problematice integrovaných dopravních systémů v oblasti -- konkrétně Integrované dopravě Plzeňska a Středočeské integrované dopravě. Analyzovaná data jsou čerpána z tarifních podmínek jednotlivých dopravců (cenové podmínky), z kartografických podkladů (vzdálenosti), z databází Českého statistického úřadu (obyvatelstvo) a z internetových zdrojů věnujících se problematice osobní železniční dopravy (řazení vlaků a kapacita).
Analýza Programu rozvoje Středočeského kraje s návrhem projektu v praxi
Vayhelová, Gabriela ; Kramulová, Jana (vedoucí práce) ; Pova, Patrik (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou programu rozvoje Středočeského kraje. Hlavním cílem práce je zhodnotit plán a vystihnout jeho obsah. V teoretické části je v práci popsán teoretický základ strategického plánování a zároveň je poskytnut stručný profil Středočeského kraje jako celku, jeho charakteristiky v oblasti geografické polohy, dopravy, ekonomiky atd. V praktické části je stručně shrnut a zhodnocen obsah strategického plánu. Z potřeb a kritických oblastí zmíněných v plánu vychází i návrh konkrétního projektu spolu s žádostí o dotaci.
Analýza integrace regionální dopravy ve Středočeském kraji
Hoffman, Andrej ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Michl, Zdeněk (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá aktuálním stavem regionální dopravy ve Středočeském kraji. Analyzuje dopravní a přepravní vazby mezi Středočeským krajem a Prahou v komparaci s dvěma integrovanými dopravními systémy, které na území kraje existují. Oba integrované systémy (Středočeská integrovaná doprava a Pražská integrovaná doprava) jsou zkoumány z hlediska organizování a mechanismů, které zajišťují jejich financování, a také z hlediska prostorového uspořádání v rámci kraje. V analýze jsou také zahrnuty konkrétní dopady na podobu regionální dopravy v kraji vyplývající z odlišnosti obou na sobě nezávisle fungujících integrovaných dopravních systémů.
Analýza MHD Zlín - Otrokovice z pohledu financování v letech 2000 - 2010
Nováčková, Petra ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Krula, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem vybraných veličin na počet cestujících MHD ve Zlíně a Otrokovicích. Práce zkoumá pomocí statistického porovnávání, zda existuje závislost mezi rozhodováním cestujících o využívání MHD a zvolenými faktory, a jak silná závislost je. Podle teoretických východisek by měl existovat vliv všech vybraných veličin. Analýza tento teoretický koncept nepotvrzuje.
Vliv letecké dopravy na regionální rozvoj v České republice
Kraus, Martin ; Pova, Patrik (vedoucí práce) ; Damborský, Milan (oponent)
Práce začíná pohledem na leteckou dopravu a její historii ve světě i u nás. Dále jsou uvedeny faktory vlivu letecké dopravy na regionální rozvoj. Největší část práce je zaměřena na regionální analýzu letecké dopravy v České republice. Jsou popsány letiště v ČR podle krajů včetně hodnocení jejich významnosti. Pět největších letišť u nás je analyzováno podrobněji včetně jejich historie, leteckého spojení a možného rozvoje. Cílem této práce je objasnit vliv letecké dopravy na regionální rozvoj v České republice. Jde tedy o to, zda a jestli vůbec nějaký vliv existuje a popřípadě na jaké faktory a jak silně působí. Na základě zjištěných údajů a poznatků pak budou formulována doporučení do budoucna, jak co nejlépe a nejefektivněji skloubit leteckou dopravu se svým okolím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.