Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Baja SAE Vehicle Design
Hajdušek, Zdeněk ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje koncepční návrh vozidla Baja SAE dle aktuálních pravidel organizace SAE. V úvodu je práce zaměřena na rešerši konkurenčních vozidel a následně na základě těchto na samotný návrh prvního vozidla Baja SAE v České republice. Celá práce je systematicky členěna do jednotlivých kapitol dle reálného postupu návrhu vozidla. Hlavní částí práce je návrh kinematiky náprav provedený v programu Adams a spolu s tím návrh rámu vozidla. Model celého vozidla je vytvořen v programu Catia V5 a navržené verze rámu následně podrobeny analýze torzní tuhosti a analýze napjatosti v programu Ansys.
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
Torzní tuhost rámu Formule Student
Jurnečka, Ladislav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zjištěním torzní tuhosti rámu studentské formule s použitím fotogrammetrického zařízení TRITOP a následným porovnáním s vytvořeným výpočtovým modelem v MKP softwaru. Měření a výpočty jsou provedeny dle postupů, které jsou co nejefektivnější a dosahují nejpřesnějších výsledků. Dále je sestavena optimální metoda pro měření torzní tuhosti v praxi, konkrétně pro budoucí formule série Dragon. V závěru práce jsou shrnuty důvody rozdílných výsledků a návrh optimalizace.
Konstrukční návrh kompozitního chassis Formule Student
Mende, Milan ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výrobou kompozitního chassis nové formule Dragon X. Uhlíkový prepreg použitý k výrobě monokoku měl být provozován při vysokých teplotách. Práce se proto zabývá aplikací kompozitních struktur v prostředí zvýšeného teplotního namáhání. V práci je také řešena problematika torzní tuhosti, která byla kromě fyzického měření také simulována MKP analýzou a výsledky byly porovnány.
Návrh konstrukčního uspořádání vozidla studentské formule
Niesner, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Hlavními vodítky při návrhu rámové konstrukce studentské formule jsou pravidla a specifikace soutěže Formula Student. Diplomová práce pojednává o bezpečnostních a konstrukčních požadavcích na rám a také o požadavcích na uchycení motoru, jednotlivých náprav, diferenciálu zadní nápravy, sacího a výfukového systému motoru, palivové nádrže, ovládacích prvků atd. V závěrečných částech diplomové práce je provedena analýza maximálního stavu napjatosti rámu pod zatížením a vypočtena celková torzní tuhost rámu. Celková torzní tuhost rámu je porovnána s rámem Formule Ford a s jinými variantami rámu Formule Student.
Experimentální vozidlo pro testování pohonných jednotek
Dubský, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout konstrukci vozidlového rámu experimentálního vozidla. Prvotně pak navrhnout samotnou koncepci a uspořádání pohonné jednotky. Po návrhu konstrukce rámu následuje vytvoření výpočtového modelu. Ten bude sloužit pro výpočet torzní tuhosti s využitím softwaru umožňující analýzu MKP. Po zhodnocení výsledků budou přijaty případné změny v konstrukci. Vozidlo bude sloužit pro testování pohonných jednotek stejné koncepce a není určeno pro provoz na veřejných komunikacích.
Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce
Říha, Stanislav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Viskózní tlumič torzních kmitů plynového vidlicového šestnáctiválce je zaměřena na torzní kmitání klikového hřídele a možnosti, jak jej eliminovat. V první části diplomové práce je výpočet netlumených torzních kmitů na základě zpracovaných vstupních dat. Ve druhé části práce je proveden výpočet torzních kmitů s přidaným viskózním tlumičem. Na závěr je provedeno zhodnocení obou variant.
Konstrukční návrh trubkového rámu Formule Student
Ženčák, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje požadavky kladené na rám vozidla pro soutěž Formule Student pravidly a konstrukcí ostatních částí vozu. Cílem práce bylo navrhnout konstrukci rámu s použitím vysoko pevnostní oceli a provést materiálové testy požadované pravidly soutěže. Po analýze pravidel byla zvolena chrom-molybdenová ocel 15 130. Byl vypracován konstrukční návrh a analýza torzní tuhosti za pomoci softwaru Creo 2.0. Byly vytvořeny a otestovány vzorky pro ověření, zda je zvolený materiál použitelný v souladu s pravidly soutěže Formule Student.
Návrh dálničniho osobního vozidla na elektrický pohon
Přikryl, Karel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem koncepce automobilu na elektrický pohon. Nejdříve byla řešena dynamika vozidla v programu MathCad. Ze získaných výsledků byly vybrány komponenty. Následně proběhl návrh koncepce uspořádání a návrh hlavních rozměrů vozidla. Rám byl vytvořen v programu ProEngineer a následně importován do programu ANSYS. V programu ANSYS proběhla simulace torzní tuhosti pomocí MKP.
Rám malosériového sportovního automobilu
Hubáček, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a výpočtovým ověřením rámu sportovního jednosedadlového automobilu. Byl kladen důraz, aby rám splňoval normy pro homologaci. Práce na diplomovém projektu probíhala v konstrukčním programu INVENTOR 2010 a následně ve výpočtovém programu ANSYS 12. Jako poslední krok byla provedena optimalizace a porovnání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.