Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace vybraných ukazatelů životního stylu pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví na základních školách
Pokorná, Veronika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato práce se věnuje tématu komparace vybraných ukazatelů životního stylu pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví na základních školách. Vybranými ukazateli jsou například pitný režim, pohybová aktivita, vzdělávání v oblasti zdravé výživy, zvládání stresových situací atd. V teoretické části jsou vysvětleny zásadní pojmy z pedagogické oblasti a k vybraným ukazatelům zdravého životního stylu. Praktická část je věnována srovnání těchto ukazatelů a negativnímu či pozitivnímu vlivu vyučujícího předmětu na životní styl vybraných pedagogů. K tomuto vyhodnocení slouží QUAN-qual smíšený design. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření. Doplňující kvalitativní výzkum byl uskutečněný pomocí dvou rozhovorů. Hlavním cílem je pomocí vybraných ukazatelů, srovnat životní styl pedagogů výchovy ke zdraví a pedagogů chemie na základních školách. Dílčími cíli pak bude porovnat do jaké míry si vybraní pedagogové myslí, že dodržují zásady zdravé výživy. Druhým dílčím cílem pak bude porovnat, který vyučovaný předmět má větší pozitivní vliv na zdraví životní styl pedagogů, zda předmět Výchova ke zdraví či předmět Chemie. Na základě uskutečněného výzkumu byly srovnány jednotlivé ukazatele životního stylu a porovnány odpovědi ze skupin pedagogů chemie a pedagogů výchovy ke zdraví. Pomocí analýzy...
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...
Začínající učitel
Lukášová, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Ve své diplomové práci na téma "Začínající učitel" se věnuji problematice začínajících učitelů s maximální délkou jejich praxe do tří let od absolvování vysokoškolského studia. Soustředím se na učitele na 1. stupni základní školy. Cílem teoretické části je shromáždit odborné informace, názory, poznatky odborníků na problematiku učitelského povolání obecně. Dále charakterizovat osobnost učitele, jeho dovednosti a kompetence, popsat uvádění začínajícího učitele do praxe a popsat roli uvádějícího učitele. Také zauvažuji nad možnými obavami, nedostatky a potřebami začínajících učitelů. Popíši problematiku hodnocení ve vyučování a sebehodnocení začínajících učitelů. Obsahem praktické části je průzkumné šetření metodou dotazníku. Cílem otázek a následných odpovědí je za prvé: zjistit zda funguje uvádění začínajícího učitele do praxe s připraveným plánem uvádění, za druhé zjistit a zmapovat problémové oblasti, které začínající učitelé pociťují a následně zjistit a pojmenovat jejich potřeby. Stanovila jsem předpoklady, pro které byly podkladem poznatky ze studia odborné literatury a moje několikaletá praxe. Témata předpokladů jsou: příprava na vyučování, fungování uvádějícího učitele a podpora začínajícího učitele kolegy pedagogického sboru. Výsledkem a závěrem mojí práce je potvrzení dobře fungujícího...
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.
Problémy začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ
Hellerová, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Hlavním cílem teoretické části je představit úskalí učitelské profese, s jakými problémy se v dnešní době absolvent či absolventka pedagogické fakulty setkává při nástupu do učitelské praxe. Na co není ze školy připraven/a. S pomocí literatury vymezím pojem začínající učitel/ka, představím nejčastější druhy problémů a zaměřím se na možné podpory začínajícím učitelům. V empirické části práce je mým cílem vyhodnocení výsledků z vyplněných dotazníků a rozhovorů s učitelkami vyučujícími na 1. stupni základní školy. V mnou připraveném strukturovaném rozhovoru a dotazníku se zaměřuji na problémy, se kterými se začínající učitelé potýkali či stále potýkají. Zdali cítí, že v některém ohledu je vysoká škola nedokázala dostatečně připravit. Dále věnuji pozornost podpoře, která jim byla poskytnuta, zda doopravdy měli možnost uvádějícího učitele/učitelky. V neposlední řadě se zajímám o to, jaká byla reakce rodičů, když zjistili, že třídní učitelky jejich dětí jsou čerstvými absolventkami a zda pro ně byl velký problém získat autoritu u dětí. KLÍČOVÁ SLOVA začínající učitel, 1. stupeň ZŠ, problémy začínajících učitelů, uvádějící učitel, mentor, podpora začínajícím učitelům, profese učitele, rodiče, vzájemná kolegiální podpora
Problémy začínajících učitelů výchovy ke zdraví
Drábková, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou začínajících učitelů výchovy ke zdraví. Zaměřuje se na nejčastější problémy, se kterými se musí potýkat během prvních pěti let v povolání učitele. Hlavním cílem práce bude identifikovat nejčastější problémy, se kterými se začínající učitelé výchovy ke zdraví musí potýkat. Věnuje se také jejich adaptaci ve školském prostředí a zařazení se do kolektivu učitelského sboru. Ale i zvládání daných problémů během prvních let výkonu učitelské profese. Další cílem bude zjistit, jak problémy řeší a jak se s nimi vyrovnávají, zda jim byl přidělen uvádějící učitel a zda s ním spolupracují. Teoretická část práce objasňuje problematiku spojenou s výkonem povolání učitele, charakterizuje přípravu budoucího učitele na výkon povolání, dále objasňuje termín začínající učitel a uvádějící učitel. V neposlední řadě popisuje uvádění začínajícího učitele do praxe. Praktická část se bude opírat o výzkumné šetření prostřednictvím kvalitativního výzkumu - polostrukturovaných rozhovorů se začínajícími učiteli výchovy ke zdraví, kteří vyučují v maximální délce 5 let a s uvádějícími učiteli s podstatně delší praxí a zkušenostmi. Rozhovor je zacílen na několik okruhů problematiky spojené s výkonem jejich povolání učitele, dále na problémy organizační, kázeňské, sociální a problémy...
Analýza denní fyzické zátěže učitele TV na střední škole v rámci hodin TV a denního režimu školy
TRAXLER, Lukáš
Cílem a hlavním záměrem diplomové práce je analyzovat denní fyzickou zátěž učitele TV na vybrané střední škole v rámci hodin TV a denního režimu školy. V teoretické části práce jsou rozpracovány kapitoly týkající se charakteristik učitele, a poté jsou definovány pojmy vyučování a vyučovací styly. Další kapitoly se týkají stresu ve školním prostředí a na transportu kyslíku v těle člověka. Poslední část byla pojmenována výdej energie ve vztahu k metabolismu. Souborem výzkumné pilotní studie byl proband, kterým byla odborně erudovaná vyučující s aprobací na tělesnou výchovu a zeměpis. Měření probíhalo praktickou metodou s využitím sporttesteru a bylo doplněno hospitačními záznamy spolu s tabulkovými záznamníky faktorů. Analýza denního režimu zahrnovala 10 měřících dnů rozdělených do tří tematických celků (atletika, volejbal a moderní gymnastika). Probíhala od září do prosince roku 2018. Rozbor jednotek a dnů byla zaměřena na tepovou frekvenci a energetický výdej subjektu, včetně faktorů ovlivňujících tyto proměnné. Při metodě analýzy byly použity metody měření, přímého nezúčastněného pozorování a polostrukturovaného rozhovoru.
Teaching profession in the French educational system
Škeříková, Michaela ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat různé aspekty povolání učitele ve francouzském vzdělávacím systému. Zároveň je přiblížena probíhající zásadní reforma francouzského systému školství, která od roku 2013 mění určité oblasti tohoto povolání. Za tímto účelem je nejdříve ukázán historický vývoj, během kterého vznikaly kořeny a principy tohoto povolání již od dob Galů až po konec 20. století. Poté je ukázána aktuální podoba francouzského vzdělávacího systému, ve kterém se vyskytuje mnoho podob učitelské profese. Další kapitola se pak věnuje vzdělávání učitelů a vývoji instituce, která byla pro to vytvořena, od IUFM až po aktuální ESPE. Následně jsou uvedena určitá práva, která učitelům přináší jejich povolání a jejich statut státních zaměstnanců. Poté je vysvětleno, jakým způsobem mohou učitelé změnit školu, kde učí. Poslední kapitola se zabývá vybranými aktuálními tématy, která se dotýkají učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA francouzští učitelé, povolání učitele, francouzský vzdělávací systém, reforma školství, ESPE
Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit
Musilová, Markéta ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel z hlediska zvládání profesních kvalit" reaguje na aktuální téma hledání profesních kompetencí učitele a jejich způsobu hodnocení. Zaměřuje se na práci začínajících učitelů, jejich kvality a další podněty k profesnímu růstu. Zároveň zjišťuje, co pomáhá začínajícím učitelům během prvních let pedagogického působení. V teoretické části jsou shrnuty a do tří kapitol uspořádány poznatky a názory odborníků zabývajících se problematikou kvality učitele, profesními kompetencemi, učitelskou profesí, vzděláváním učitelů a jejich podporou v praxi. Praktická část přináší kvalitativní výzkum, který prostřednictvím použitých výzkumných metod (dotazník, rozhovor, analýzy dat, případová studie) přibližuje realitu práce začínajících učitelů na prvním stupni ZŠ. Výzkumné šetření se snaží odpovědět na otázku: Jak učitelé v prvních letech praxe zvládají naplňovat profesní kvality, s čím se potýkají a co jim pomáhá v jejich pedagogickém působení. Nejnáročnějším úkolem je pro začínající učitele časová organizace všech pedagogických činností a zvládání každodenních praktických a administrativních aktivit. Naopak se jistě cítí v oblastech plánování a reflexe výuky. Začínající učitelé mají velkou motivaci pracovat na zkvalitňování své práce. K tomu jim nejvíce pomáhá uvádějící učitel, dále...
Profesní morálka pedagoga v mateřské škole
Perglerová, Radka ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje profesní morálce pedagoga v mateřské škole. Zaměřuje se na etiku a s ní spojené učitelské povolání. Teoretická část zahrnuje objasnění teoretických pojmů, jako je etika a morálka. Popisuje změny v dějinách ve výchově předškolních dětí, v přístupu k teorii výchovy a v požadavcích na pedagoga. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, které se zaměřuje na názory učitelek a veřejnosti na profesní morálku spojenou s vytvořením etického kodexu pro učitele. Součástí výzkumné části je popis metod, které byly použity k naplnění cílů. Obsahuje i interpretaci dat a závěrem hodnotí postoj veřejnosti a učitelů k profesní morálce pedagoga s názory na návrh obsah etického kodexu. Závěr diplomové práce hodnotí poznatky a okolnosti, které byly v průběhu šetření zjištěny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.