Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace přípravného vzdělávání se zaměřením na učitelství II. stupně ZŠ na PF JU a na univerzitě v Pasově
HLAVÁČKOVÁ, Šárka
Tato diplomová práce se zabývá přípravným vzděláváním učitelů se zaměřením na II. stupeň ZŠ na PF JU v porovnání s Univerzitou v Pasově. Zaměřuje se na profesní klíčové kompetence učitele. V praktické části této práce byly vytvořeny klíčové parametry vycházejících z těchto kompetencí a na základě těchto parametrů byly porovnány obě instituce, které zajišťují přípravné vzdělávání učitelů II. stupně ZŠ.
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Význam studentské pedagogické praxe pro rozhodování o vstupu do profese
Hájková, Aneta ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Cílem předložené práce je zmapovat problematiku pedagogické praxe s ohledem na její význam při rozhodování budoucích učitelů o nastoupení či nenastoupení do profese, zhodnotit její přínos pro studenty a nastínit možné změny v pregraduální přípravě učitelů. Předložený text obsahuje dvě stěžejní části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří kapitoly zabývající se odbornou přípravou budoucích učitelů. V rámci první kapitoly jsou vymezeny klíčové pojmy ve sledované oblasti. Druhá kapitola navazuje na obecnou charakteristiku pedagogické praxe jako na nedílnou součást studia učitelství. Jádro textu pak tvoří pasáž, jejíž obsah je speciálně zaměřen na popis zvláštního významu profesní přípravy budoucích učitelů. Design výzkumného šetření v praktické části vychází z kvalitativní metodologie, primárně jde o využití metody explanační (vysvětlující) případové studie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými studenty, kdy je sbíráno velké množství dat od několika málo respondentů. Důkladné prozkoumání malého vzorku respondentů napomůže porozumění případům podobným. Dále byly v teoretické části vymezeny klíčové pojmy s tématem související. Byly zde vymezeny pojmy jako například "učitel a jeho profese", motivy k volbě učitelské profese",...
Informovanost studentů učitelství PF JU o syndromu vyhoření
KUBÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá tématem syndromu vyhoření neboli burnout syndromu. Práce se přímo zaměřuje na znalosti studentů PF JU o problematice syndromu vyhoření. Teoretická část přináší přehled o syndromu vyhoření a jeho příznacích, fázích a průběhu. Věnuje se také prevenci onemocnění a léčbě syndromu. Praktická část je tvořena kvantitativním výzkumem, který se snaží proniknout do problematiky syndromu vyhoření a prozkoumat informovanost studentů PF JU v oborech učitelství pro mateřské školy, učitelství 1. stupně základní školy a učitelství pro 2. stupeň základní školy a učitelství pro střední školu o daném tématu.
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
Skupinové učební činnosti u studentů učitelství
Břízová, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tématem diplomové práce jsou skupinové učební činnosti u studentů učitelství. Cílem práce je zjistit, jakou úlohu mají skupinové učební činnosti ve studiu učitelství. Obecným rámcem pro zkoumání je chápání skupinových učebních činností jako výukových strategií, které jsou využitelné ve vysokoškolské výuce a především v přípravě budoucích učitelů. Důraz je kladen na popis a analýzu forem výuky ve studiu učitelství ve vztahu k jejich využití pro skupinové učební činnosti. Těžiště teoretické části spočívá v popisu skupinové výuky na vysoké škole se zaměřením na jednotlivé koncepce vycházející ze skupinového učení a technologii skupinové výuky, která tvoří základ pro výzkum. Empirická část obsahuje případovou studii studia učitelství na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, jejíž součástí je pozorování pedagogicko-psychologických předmětů a rozhovory se studenty a učiteli.
Klíčové vzpomínky studentů učitelství na primární školu
Suchá, Michaela ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojetím vyučování studentů učitelství 1. stupně na počátku studia, kdy je ovlivněno z velké části jejich subjektivními prožitky v roli žáků. Cílem výzkumu práce je charakterizovat toto pojetí na základě výpovědí studentů a zjistit, zda mají studenti pedagogiky tendenci se těmto vzorům, které provázely toto jejich životní období, spíše přibližovat či vyvarovat. Teoretická část se prolíná s výzkumnou. Výpovědi studentů jsou doplněny o poznatky z odborné literatury. Část práce je věnována definování dlouhodobé paměti a část stresu a hodnocení, jakožto opakovaně zmiňovaným důležitým aspektům ovlivňujících vzpomínky studentů. Dále práce popisuje studenta učitelství a jeho počáteční připravenost a s tím spojené požadavky pro kvalitní plnění studia. Ve druhé části práce se pozornost přesouvá na vyučovací styly učitelů a tzv. doporučení, kterými by se měli obecně učitelé řídit. Výzkum společně s oporou o literaturu dokazuje, že učitel má na žáka jednoznačně velký vliv.
Fakultní škola a její role v přípravě budoucích učitelů
Mošová, Alice ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části se budu zabývat problematikou pedagogických praxí na vysokých školách a její rolí v přípravě budoucích učitelů. V praktické části budu formou dotazníků a rozhovorů hledat znaky kvalitní fakultní základní školy a pokusím se formulovat oblasti, ve kterých by mohla pedagogická fakulta fakultní základní školy více podporovat. Praktická část bude obohacena o případovou studii. KLÍČOVÁ SLOVA Základní škola, fakultní základní škola, fakultní učitel, vedení školy, pedagogická praxe, student učitelství
Diagnostika prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ
MAZÁKOVÁ, Helena
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou vybraných prekonceptů k didaktice u studentů učitelství a vnímání těchto pojmů u učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli v praxi na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením pojmů ve výzkumu zahrnutých a problematikou konstruktivistické didaktiky. V praktické části byly zjištěny a následně zpracovány údaje o prekonceptech pomocí metody sémantického diferenciálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.