Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístupy českých médií k zavádění státních maturit 2010 (analýza předpojatosti)
Kamionková, Hana ; Lütke Notarp, Ulrike (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Přístupy českých médií k zavádění státních maturit 2010 (analýza předpojatosti)" v sobě obsahuje postoje vybraných periodik (deníků Právo, Mladá fronta DNES a Lidové noviny; časopisů Reflex a Respekt) k otázce zavádění státních maturit na českých středních školách. Dané problematice vyčlenila média mnoho prostoru, jako jednomu z nejdiskutovanějších témat roku 2010, neboť téma vzdělávání v našem kulturním prostředí významně ovlivňuje velkou část populace. Snahou bakalářské práce bude vyzkoumat, zda v konkrétních přístupech jednotlivých periodik lze pozorovat prvky předpojatosti. K tomu bude využito dvou rozličných metod aplikovaných při zkoumání mediálních obsahů - kvantitativní obsahové analýzy, posléze i diskursivní analýzy. Podklady pro obě metody představují články otištěné ve vybraných výše jmenovaných periodicích v průběhu měsíce října 2010, tedy v době, kdy na českých středních školách probíhala generálka státních maturit. Hlavním cílem práce je snaha o vykreslení mediálního obrazu vytvořeného ve věci zavádění státních maturit na pozadí článků vydaných v období její generálky. Společnými jmenovateli pro obě metody výzkumu budou míra předpojatosti a účelovost v podávání informací.
Reflexe prvního ročníku státních maturit
Vejvoda, Michal ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Bříza, Kamil (oponent)
Předmětem bakalářské práce je reflektování nově zavedené státní maturity a jejích výsledků v prvním roce jejího spuštění. Práce si klade za cíl představení pozitivních a negativních dopadů, které státní maturita přinesla, zejména vzhledem k nárokům na práci vedení škol. Teoretická část práce se zaměřuje na seznámení s novou podobou maturitní zkoušky a jejími proklamovanými cíli, dále pak analýzou výsledků, kterých maturující žáci dosáhli, a rovněž změnami, ke kterým tvůrci státní maturity přistoupili po zkušenosti s jejím prvním ročníkem. Vychází zejména ze zveřejněných z článků a analýz v běžných i profesně učitelských médiích, z odborných publikací, oficiálních internetových stránek MŠMT a CERMAT. Praktická část práce se soustředí na analýzu výsledků dotazníku pro ředitele gymnázií a SOŠ, který měl za úkol zmapovat, jakým způsobem ovlivnilo nové pojetí maturity jejich práci. První ročník státní maturity přinesl výrazné rozdíly ve výsledcích jednotlivých škol a významný posun neúspěšnosti oproti letům předchozím. Výzkum poukázal na to, že vedení škol muselo na změnu pojetí maturit reagovat a v závislosti na typu školy mu více či méně přizpůsobovat ŠVP, učební plány či styl výuky dotčených předmětů. A rovněž na řadu negativních aspektů, které změněné pojetí maturity přineslo.
Lze výběrem školy podle pozorovatelných charakteristik zvýšit šanci na úspěch u státní maturity?
Brabec, Jan ; Kovanda, Lukáš (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám, zda mají různé charakteristiky gymnázií vliv na úspěch studentů u didaktického testu státní maturity, tedy jestli může uchazeč o studium pouhým výběrem školy zvýšit svůj očekávaný bodový zisk. Pracuji s daty o maturitních ročnících 2011 a 2012 a zaměřuji se na průměrné výsledky školy v testech z českého jazyka a literatury, anglického jazyka a matematiky. Ekonometrickou analýzou jsem došel k závěru, že některé proměnné skutečně mají vliv na výsledky žáků. Nejvýznamnější roli hrají průměrná velikost třídy (pozitivní vliv), aprobovanost výuky (pozitivní vliv) a to, zda je gymnázium nábožensky zaměřené (negativní vliv).
Hodnocení přípravenosti absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání
Novotná, Eva ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Urbanová, Alena (oponent)
Ve své práci se zabývám připraveností absolventů obchodní akademie na výkon budoucího povolání. Průzkum probíhal na OA a JŠ Třebíč. V současné době valná většina studentů po úspěšně složené maturitní zkoušce pokračuje ve studiu na vysoké či vyšší odborné škole. Mě však zajímalo, zda sami studenti třetího ročníku znají profil absolventa, možnost svého budoucího uplatnění, zda považují nastavený systém výuky odborných předmětů za dostačující či zda by realizovali nějaké změny a jaké. Práce zachycuje také pohled pedagogů odborných předmětů. Jako absolventka této obchodní akademie a zároveň současná učitelka odborných předmětů na téže škole jsem v diplomové práci mohla zachytit pohled na situaci z obou stran. Práce rovněž ve stručnosti popisuje zavedení státních maturit a systém financování středních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.