Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy ve vzájemné komunikaci mezi učitelem a rodičem dítěte se specifickou poruchou učení a chování
ČECHOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá tématem problémů ve vzájemné komunikace mezi učiteli a rodiči dětí se specifickou poruchou učení a chování na konkrétní základní škole. Cílem práce je zachytit neefektivní a efektivní procesy vzájemné komunikace učitele a rodiče dítěte se SPUCH a vytvoření nástinu souboru kroků pro efektivní komunikaci. Dále zjištění vlivu proinkluzivního nastavení učitele na ochotu řešení problému. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou a etiologií specifických poruch učení a chování. Následně není opomenuta ani klasifikace těchto poruch. Věnuje se také spolupráci mezi rodinou a školou a jejich vzájemnou komunikací. Popsány jsou i komunikační chyby a bariéry, ale i efektivní přístupy. Zmíněny jsou i méně obvyklé a alternativní možnosti spolupráce. Praktická část je zaměřena na analýzu získaných dat a shrnutí výsledků výzkumného šetření. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Pro sběr dat byly vytvořeny dvě varianty polostrukturovaných rozhovorů - pro třídní učitele a pro rodiče dětí se SPUCH. Výsledky výzkumu poukazují na skutečnost, že klíčovým faktorem pro funkční vzájemnou komunikaci je nastavení systému spolupráce mezi všemi zúčastněnými. Důležitá je vzájemná ochota spolupráce, dostatečná zpětná vazba, rovnocenný přístup, zájem a snaha. Signifikantní roli hraje postoj učitele k dítěti se SPUCH, který je rodiči vnímán rozporuplně a mnohdy převažuje výrazná nespokojenost. Z výzkumu dále vyvstal problém v rozdílnosti názorů školy a ŠPZ na práci s dětmi se SPUCH, kdy z pohledu rodičů často vyplývá, že podpůrná opatření nejsou školou dostatečně naplňována. Některé negativní aspekty se týkaly školy jako celku, nikoli konkrétních respondentů.
Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově
BENDOVÁ, Eliška
Diplomová práce s názvem Domácí příprava dětí se SVP v dětském domově se zabývá ochrannou a ústavní výchovou, vývojem dítěte školního věku, speciálními vzdělávacími potřebami, především specifickými poruchami učení a narušenou komunikační schopností a možnostmi podpory těchto dětí. V praktické části se práce zabývá kvalitativním výzkumem realizovaným v dětských domovech formou rozhovorů s vychovateli a dětmi. Cílem práce je komplexní popis problematiky domácí přípravy dětí se specifickými poruchami učení a dětí s narušenou komunikační schopností žijících v dětském domově.
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky loňského výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Psychosociální důsledky diagnózy u osob s dyslexií
Taclíková, Markéta ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o psychosociálních důsledcích dyslexie. V první části své práce se zaměřím na vysvětlení pojmů, příčiny a projevy dyslexie. V druhé části se budu zabývat jedinci s diagnózou dyslexie a vlivem této diagnózy na jejich psychický a sociální vývoj. Hlavním cílem této práce je poukázat na to, zda má nějaký vliv na člověka samotný fakt, že má diagnózu dyslexie, a pokud ano, tak zda si je tohoto faktu vědom. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy
Jiřinová, Aneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Název: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnoózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky předešlého výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování ve výuce na 1. stupni ZŠ
Muráriková, Lucie ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Pádivý, Martin (oponent)
NÁZEV Pohybová aktivita a její vliv na žáky se specifickými poruchami učení a poruchami chování v běžné výuce na 1. stupni ZŠ AUTOR Lucie Muráriková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje problematice specifických poruch učení a chování. Cílem bylo vytvořit několik plánů aktivit, cvičebních a pohybových plánů, které měly za úkol zjistit, jak pohybová aktivita ovlivňuje práci žáků se specifickými poruchami učení a ADHD/ADD. Mou myšlenkou je to, že by pohybová činnost měla nejen pozitivně ovlivnit celkovou kvalitu výuku, ale zároveň by měla velice dobře sloužit při reedukaci konkrétních SPU a u dětí s ADHD a ADD. Žáci s SPU by měli po určité délce experimentu vykazovat výrazné změny v jejich výsledcích a znalostech. Žáci s ADHD a ADD by měli jen vykazovat lepší výsledky a znalosti v důsledku zlepšení pozornosti, ale zároveň by měli ovlivnit jejich délku soustředění, vyrušování během vyučovacích hodin, případně sklony k agresivitě. Plány a aktivity k reedukaci jsem konzultovala s dětským psychologem a speciální pedagožku. A za pomoci pozorování dvou skupiny - experimentální a kontrolní - jsem sbírala data k vytvoření praktické části práci. Výzkum jsem uskutečnila ve dvou třídách na ZŠ - Ing. Miroslava Plesingera - Božinova - kde pracuji...
Psychosociální důsledky diagnózy u osob s dyslexií
Taclíková, Markéta ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o psychosociálních důsledcích dyslexie. V první části své práce se zaměřím na vysvětlení pojmů, příčiny a projevy dyslexie. V druhé části se budu zabývat jedinci s diagnózou dyslexie a vlivem této diagnózy na jejich psychický a sociální vývoj. Hlavním cílem této práce je poukázat na to, zda má nějaký vliv na člověka samotný fakt, že má diagnózu dyslexie, a pokud ano, tak zda si je tohoto faktu vědom. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnoózou
Vilímová, Zuzana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
NÁZEV: Percepce a zvládání dopadů specifických poruch učení na každodenní život dětí s touto diagnózou ABSTRAKT Text se zaměřuje na rozpoznání dopadů specifických poruch učení na každodenní život, jak je vnímají samy děti s touto diagnózou, a strategií, které tyto děti užívají pro vyrovnání se s nimi. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu mladší školní věk, fungování dítěte v rodině a krátce o zátěži a jejím zvládání. Dále jsou prezentovány výsledky předešlého výzkumu s matkami dětí s SPU. Empirická část je založena na semistrukturovaných rozhovorech se šesti dětmi s SPU navštěvujícími čtvrtou nebo pátou třídu běžných základních škol. Na základě jejich kvalitativní analýzy se práce pokouší objasnit, jak děti vnímají a prožívají dopady SPU a jak se s nimi vyrovnávají. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení (SPU), dítě, rodina, škola, neúspěchy, strategie zvládání (coping)
Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy
Jiřinová, Aneta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Název: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.