Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Jaký je postoj speciálních pedagogů k politice inkluze?
Jirovská, Natálie ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá názory speciálních pedagogů ve speciálních školách na inkluzi. Ačkoliv se nejedná o přímé aktéry inkluze, jsou to pracovníci ve školství a může být užitečné, znát jejich názor. Cílem této práce je zjistit názor dotazovaných speciálních pedagogů, a poté je porovnat s názory ostatních respondentů. V teoretické části se zabývám pojmem inkluze, vymezením role speciálního pedagoga ve speciální škole, uvádím, kdo je žákem se speciálními vzdělávacími potřebami, představuji dvě speciální školy v Českých Budějovicích, ve kterých vyučují speciální pedagogové, kteří byli využiti jako respondenti v praktické části, a nakonec prezentuji teorii street-level bureaucracy a teorii role liniových pracovníků ve veřejné politice, se kterými dále pracuji v praktické části. V praktické části pak představuji kvalitativní výzkum pomocí čtyř provedených polostrukturovaných rozhovorů a analýzy mediálních výstupů speciálních pedagogů v novinách či na internetu. Tyto zdroje následně analyzuji. Zaměřuji se především na jejich osobní názor na inkluzi, dále pak vnímání jejich role v procesu inkluze, důvěru v systém a aplikuji již zmíněné teorie. Z výsledků výzkumu je pak patrné, jaký postoj k inkluzi každý z respondentů zastává, a proč je tomu tak. Práce může být přínosná pro aktéry vzdělávací či...
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální
Babincová, Nela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální" se zabývá tvořivostí v současném speciálním školství. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly shrnují poznatky o kreativitě získané na základě prostudování odborné literatury. První kapitola shrnuje všeobecná fakta o tvořivosti jako takové. Vymezuje tento pojem, porovnává definice různých autorů. Ve druhé kapitole nahlíží na kreativitu z pohledu současného speciálního pedagoga, uvádí kreativní metody, které ve výuce může používat. Druhá kapitola se také zabývá tím, jaké překážky mohou vzniknout na cestě k rozvoji kreativity. Ve třetí kapitole se práce zabývá významem kreativního učitele pro základní školy speciální. Představuje pojem základní škola speciální a zabývá se tím, jak může speciální pedagog svou tvořivost rozvíjet a jaké kreativní metody může používat ve výuce. Čtvrtá kapitola je zaměřena na využití kreativních přístupů v praxi. Věnuje se rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální. Detailně se věnuje části Umění a kultura. Čtvrtá kapitola také popisuje průběh výtvarného kroužku při základní škole speciální. V závěru shrnuje výsledky dotazníkového šetření o znalostech speciálních pedagogů o kreativních metodách ve výuce v současném speciálním školství. KLÍČOVÁ...
Zavedení týdenních témat do výuky na základní škole speciální
Megyešiová, Lucia ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Práce pojednává o možnostech vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, souběžným postižením více vadami a s autismem. Teoretická část popisuje systém vzdělávání této skupiny žáků a představuje vyučování v praktické části předkládá návrh výukového projektu formou týdenních tematických bloků pro žáky základní školy speciální, který je přizpůsoben specifikům vzdělávacích potřeb těchto žáků. Cíl trvání jednoho měsíce do podmínek konkrétní základní školy speciální a akčním zjistit, jaké výsledky učení přinásí integrované tematické výuky na základní ško KLÍČOVÁ SLOVA Žáci s mentálním postižením, integrované tematické vyučování (ITV), speciální školy, kombinované postižení, rámcový vzdělávací program (RVP)
Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2020
Spurný, Martin
Pravidelný výzkum CVVM v září 2020 zjišťoval názory české veřejnosti na zřizování praktických a speciálních základních škol, základních škol s rozšířenou výukou a víceletých gymnázií. Dále zjišťoval názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.
Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální
Babincová, Nela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Kreativita učitelů v edukačním procesu na základní škole speciální" se zabývá tvořivostí v současném speciálním školství. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly shrnují poznatky o kreativitě získané na základě prostudování odborné literatury. První kapitola shrnuje všeobecná fakta o tvořivosti jako takové. Vymezuje tento pojem, porovnává definice různých autorů. Ve druhé kapitole nahlíží na kreativitu z pohledu současného speciálního pedagoga, uvádí kreativní metody, které ve výuce může používat. Druhá kapitola se také zabývá tím, jaké překážky mohou vzniknout na cestě k rozvoji kreativity. Ve třetí kapitole se práce zabývá významem kreativního učitele pro základní školy speciální. Představuje pojem základní škola speciální a zabývá se tím, jak může speciální pedagog svou tvořivost rozvíjet a jaké kreativní metody může používat ve výuce. Čtvrtá kapitola je zaměřena na využití kreativních přístupů v praxi. Věnuje se rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální. Detailně se věnuje části Umění a kultura. Čtvrtá kapitola také popisuje průběh výtvarného kroužku při základní škole speciální. V závěru shrnuje výsledky dotazníkového šetření o znalostech speciálních pedagogů o kreativních metodách ve výuce v současném speciálním školství. KLÍČOVÁ...
Asistent pedagoga ve školách pro sluchově postižené v České republice
Vojtová, Markéta ; Okrouhlíková, Lenka (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám legislativním ukotvením a reálným postavením asistenta pedagoga a osobního asistenta u osob se sluchovou vadou ve výchovně vzdělávacím procesu. Zaměřuji se především na pracovní náplň a spolupráci asistentů s učitelem, ale zmiňuji i další problematiku - např. odbornou kvalifikaci, možnosti dalšího vzdělávání nebo financování. Hlavní pozornost věnuji asistenci ve speciálních školách pro sluchově postižené, ale popisuji i situaci na školách běžných, kam mohou být děti / žáci / studenti se sluchovým postižením integrováni. Kromě zmíněných asistenčních pracovníků se věnuji i roli tlumočníka - jeho povinnostem ve školství, vymezení jeho pozice v legislativě či oddělení jeho role od role asistenta. V práci uvádím také stručný přehled systému českých škol pro osoby se sluchovým postižením, počty asistentů a žáků na těchto školách. Všímám si rovněž spolupráce slyšících a neslyšících pedagogických pracovníků. Součástí práce je i výzkumná část, jejímž záměrem je zachycení aktuálního stavu asistence na školách pro sluchově postižené. Výzkum byl proveden formou dotazníků určených pro asistenty pedagoga, učitele s nimi spolupracující, osobní asistenty a ředitele. Výsledky jsem se pokusila usouvztažnit s informacemi uvedenými v teoretické části práce. Klíčová slova: Osoba se...
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Veřejnost o speciálních školách a inkluzivním vzdělávání – září 2016
Tuček, Milan
V září 2016 CVVM zjišťovalo názory české veřejnosti na vytváření speciálních škol v rámci povinné základní devítileté školní docházky a také názory na to, zda by se děti se zdravotním nebo mentálním postižením, děti z chudých či naopak z bohatých rodin, děti cizích státních příslušníků, romské děti a mimořádně nadané děti měly vzdělávat v běžných třídách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.