Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru pro vysokoškolské vzdělávání formou e-learningu
Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800 ; Braniš, Martin|orcid:|researcherid:|scopus: ; Dlouhý, Jiří|orcid:0000-0002-5040-9395|researcherid:I-7566-2014|scopus:56193033400 ; Jančaříková, Kateřina|orcid:0000-0003-4339-9990|researcherid:H-6002-2011|scopus:56193278900 ; Jančařík, Antonín|orcid:0000-0003-3331-2396|researcherid:H-2048-2011|scopus:6508329988
Metodika tvorby textů v otevřeném internetovém prostoru poskytuje základní teoretický i praktický rámec pro využití otevřeného internetového prostoru jako nástroje pro výuku studentů na vysokých školách, která je vedena formou e-learningu nebo blended learningu, je realizována v různých oborech a s rozmanitými výukovými cíli, které jsou ovšem v souladu s principy aktivního a problémově orientovaného učení. Tento typ výuky podporuje rozvoj klíčových kompetencí, které jsou nezbytné jak pro naplnění tradičních cílů vysokoškolské výuky (tvorba díla), tak také z hlediska aplikačního. Kompetence potřebné a pěstované ve vzdělávání pro udržitelný rozvoj (VUR) mají do značné míry povahu akčních kompetencí, významně jsou zaměřeny na schopnosti řešení problémů. V problémově orientovaných výukových situacích, jež jsou žádoucí z hladiska VUR, se pak uplatní takové prostředí, jako je Wiki, nazývané též "sociálním webem". Tato konkrétní metodika staví na konceptu rozvíjení "akademické gramotnosti", kde student rozvíjí své dovednosti současně s procesem psaní a prostřednictvím tohoto procesu se také učí. Metoda výuky/učení je úzce spojena s rolí prostředí, ve kterém se student učí - sociálního prostředí akademické komunity. Metodicky popsaná výuka vedená v prostoru otevřeném pro tvůrčí práci studentů v rámci e-learningových kurzů se řídí zásadami sociálního učení a využívá vlastností wiki prostředí. Tyto technické vlastnosti jsou spojeny s konkrétními požadavky na vedení interdisciplinárního dialogu ve VURj. Software Mediawiki použitý v průběhu celého procesu psaní i pro diskuse a vzájemné hodnocení studentských prací byl zvolen ke stimulaci metakognitivních dovedností, organizaci procesu psaní; současně toto prostředí nabízí model akademického prostředí včetně procesu peer review.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Social Network Integration into an Information Portal
Herrmannová, Drahomíra ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
This Bachelor's Thesis was performed during a study stay at the Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Vila Real, Portugal. The task of this Bachelor's Thesis was creating a web portal, which would demonstrate technical possibilities of integration of current social networks on the internet into one portal. The Thesis contains introduction of basic concepts in this field, i.e. Social Web, Web 2.0 and Social Networking. Furthermore, it introduces the individual social networks which were integrated in the portal, and the technologies and standards used for the integration, i.e. OpenID, OAuth and OpenSocial. It also describes all stages of a development of the portal. In the end of the work, there are a summary and evaluation of the results of the work and discussion of the possible future extensions of the portal.
How to Create Self-Driven Education: The Social Web & Social Sciences, Coursera & Khan Academy 2014 Case Study
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití social web dat v sociálních vědách. Teoretická část popisuje změny ve vzdělávání v kontextu dynamiky soudobé společnosti v rámci třech základních (vzájemně souvisejících) dimenzích: technologie (příčina a/nebo nástroj změny); práce (nové modely spolupráce); ekonomie (udržitelnost free a open source obchodních modelů). Hlavní metodologická část práce je zaměřena na problematiku výběru vzorku, reprezentativity výběrového souboru, posouzení validity a reliability, etiky, a sběru dat ve formujícím se se social web výzkumu v sociálních vědách. Výzkumná část obsahuje ilustrativní analýzy sociálního webu a závěry autorova výzkumu "Coursera & Khan Academy on the Social Web" (2014). Závěry kompletní výzkumné zprávy (v přílohách práce) jsou porovnány se závěry teoretické části s cílem poskytnout "naivní" (odvozenou ze zmínek a sítí na sociálním webu) odpověď na základní otázku: "Jak vytvořit samostatně motivované vzdělávání?" Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu
Polívková, Jana ; Němečková, Lenka (vedoucí práce) ; Boudová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu" mapuje a popisuje nejzajímavější a nejvyužívanější světové sociální sítě. Poskytuje základní přehled specializovaných vědeckých a běžně používaných sociálních sítí. Tato práce se podrobněji zaměřuje na sociální sítě využívané ve vědě a výzkumu. Dále se práce zaměřuje na popis a vysvětlení jednotlivých termínů jako sociální web, sociální média či web 2.0. V závěru práce jsou představeny výsledky průzkumu na téma využívání sociálních sítí ve vědě a výzkumu v akademické sféře.
Sociální interakce uživatelů internetu na příkladu online hudební komunity
Kounovský, Josef ; Sluková, Petra Zia (vedoucí práce) ; Javůrek, Adam (oponent)
Bakalářská práce rozebírá interakci mezi hudebním tvůrcem a posluchačem v prostředí internetu. Popisuje vybrané komunikační nástroje web 2.0, jejich výhody a nevýhody. Pozor- nost je také věnována otázce sebeprezentace na internetu a základním faktorům, které ji ovlivňují. Práce zasazuje sociální komunikaci do aktuálního kontextu hudebního průmyslu a popisuje provázanost jeho změn se způsobem komunikace na internetu. Na šesti krátkých případových studiích v praktické části dokládá inovativní využití komunikačních kanálů hudebními tvůrci. Závěr shrnuje získané informace a nabízí vysvětlení, proč bude mít sociální komunikace v rámci hudební komunity svoji váhu i v budoucnosti. Klíčová slova: sociální komunikace, počítačem zprostředkovaná komunikace, hudební komunita, komunikační nástroje web 2.0, sociální web
Social Network Integration into an Information Portal
Herrmannová, Drahomíra ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
This Bachelor's Thesis was performed during a study stay at the Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro, Vila Real, Portugal. The task of this Bachelor's Thesis was creating a web portal, which would demonstrate technical possibilities of integration of current social networks on the internet into one portal. The Thesis contains introduction of basic concepts in this field, i.e. Social Web, Web 2.0 and Social Networking. Furthermore, it introduces the individual social networks which were integrated in the portal, and the technologies and standards used for the integration, i.e. OpenID, OAuth and OpenSocial. It also describes all stages of a development of the portal. In the end of the work, there are a summary and evaluation of the results of the work and discussion of the possible future extensions of the portal.
Internet marketing and its use on the social web
Slavkovský, Matúš ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této práce je zaměřit se na využívaní internetového marketingu na sociálních sítích a na základě dotazníku zjistit, jestli je internetová reklama na těchto sociálních sítích dostatečně vnímána a jaká je návštěvnost těchto sítí. Práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji marketingovému mixu na internetu a internetové reklamě. Druhá část se zabývá vybranými sociálními sítěmi. Třetí část se zaměřuje na rozbor mnou sestaveného dotazníku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.