|
Marketingová strategie uvedení nového produktu Xanil na český farmaceutický trh
Popelová, Tereza ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Petrová, Helena (oponent)
Název: Marketingová strategie uvedení nového produktu Xanil na český farmaceutický trh Cíl: Navržení marketingové strategie uplatnění nového produktu Xanil na českém farmaceutickém trhu Použité metody: Písemné dotazování, popisná analýza Výsledky: Výsledkem diplomové práce je návrh marketingové strategie pro nový lék Xanil. Marketingová strategie zpracovává segmentaci potenciálních zákazníků, zacílení vůči konkurenci a navrhuje strukturu marketingového mixu. Součástí strategie je i zpracování koncepce propagace včetně odhadu finančních nákladů. Klíčová slova: Marketingová strategie, marketingový mix, segmentace zákazníků, konkurence, positioning značky, společnost Eli Lilly, Xanil, propagační strategie
|
|
Marketingová strategie uvedení nového produktu Xanil na český farmaceutický trh
Popelová, Tereza ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Petrová, Helena (oponent)
Název: Marketingová strategie uvedení nového produktu Xanil na český farmaceutický trh Cíl: Navržení marketingové strategie uplatnění nového produktu Xanil na českém farmaceutickém trhu Použité metody: Písemné dotazování, popisná analýza Výsledky: Výsledkem diplomové práce je návrh marketingové strategie pro nový lék Xanil. Marketingová strategie zpracovává segmentaci potenciálních zákazníků, zacílení vůči konkurenci a navrhuje strukturu marketingového mixu. Součástí strategie je i zpracování koncepce propagace včetně odhadu finančních nákladů. Klíčová slova: Marketingová strategie, marketingový mix, segmentace zákazníků, konkurence, positioning značky, společnost Eli Lilly, Xanil, propagační strategie
|
|
Vliv zapojení zákazníka na věrnost značce
Vebrová, Tereza ; Hron, Jan (vedoucí práce) ; Rojík, Stanislav (oponent)
Předkládaná disertační práce zkoumá vliv zapojení zákazníka na věrnost značce. Hlavním cílem
práce je zjistit, zda zapojení zákazníka má pozitivní vliv na věrnost značce. V teoretické části
jsou definovány hlavní pojmy v oblasti věrnosti značce a zapojení zákazníka a jsou zde
rozebrány různé přístupy jednotlivých autorů. Na teoretickou část navazuje vlastní výzkum,
jehož primární data byla získána metodou elektronického dotazování. Výzkum byl aplikován
na oblast telekomunikačních služeb v České republice. Na základě faktorové analýzy byly
zhodnoceny faktory ovlivňující věrnost značce a zapojení zákazníka a s těmito faktory byla
následně provedena shluková analýza za účelem segmentace zákazníků. Pomocí korelační
analýzy byly určeny vlivy sociodemografických proměnných na věrnost značce a zapojení
zákazníka. Současně byl také zjištěn vliv zapojení zákazníka na věrnost značce. Výsledky
výzkumu slouží pro rozvoj vědního oboru, jsou diskutovány v kontextu předešlých výzkumů a
jsou popsány z hlediska teoretického a praktického přínosu.
|
|
RFM analýza zákazníků e-shopu s pánskými doplňky
Králíček, Pavel ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubátová, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá RFM analýzou a jejím využití ve vztahovém marketingu v online prostředí. Zasazuje RFM analýzu do kontextu marketingového mixu i historického vývoje marketingových koncepcí. Cílem práce je sestavení RFM modelu a jeho aplikace na e-mailovou komunikaci se zákazníky e-shopu. Práce popisuje rozeslání e-mailové kampaně a vyhodnocení jejích výsledků z hlediska předpokladů RFM analýzy. Měla by sloužit jako doklad snadnosti aplikace RFM analýzy na zákaznickou bázi a případně jako podklad pro další směr marketingového výzkumu.
|
|
Typologie zákazníků firmy zabývající se volnočasovými aktivitami
Teislerová, Tereza ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl identifikovat typického zákazníka tanečního studia Firefly, a to za účelem ověření správného a efektivního nastavení filozofie firmy. Teoretická část rozebírá marketingový výzkum, dotazníkové šetření a chování spotřebitele. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření snažím identifikovat osobu typického zákazníka a následně vyvodit doporučení ke zkvalitnění budoucí komunikační strategie firmy.
|
|
Možnosti optimalizace životního cyklu zákazníka e-shopu
Hlaváčová, Linda ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Chytilová, Marie (oponent)
Pokud e-shop stojí o věrné zákazníky, musí s nimi nejdříve začít vztah aktivně budovat. Tato diplomová práce pojednává o metodách, kterými může e-shop začít pracovat na vytváření silného vztahu se zákazníkem a zasadit je do kontextu aktuálních trendů v online marketingu a současných vyspělých komunikačních technologií. Téma optimalizace životního cyklu zákazníka, které leží na pomezí analýzy dat, komunikace, online marketingu a vylepšování firemních procesů, zatím není v ČR příliš rozšířené. A to ani přestože se nejedná o metody, které by byly příliš náročné na osvojení nových nástrojů nebo jiných vstupních bariér. Práce by měla poskytnout provozovatelům e-shopů a jejich marketérům ucelený návod, jak poznatky z oblasti optimalizace životního cyklu zákazníka aplikovat i na svůj e-shop.
|
| |
|
Marketingový plán Školícího centra Oáza
KLASOVÁ, Kristýna
V mé diplomové práci se věnuji zpracování marketingového plánu Školícího centra Oáza. Jedná se o konkrétní reálnou firmu Oáza Říčany spol. s r.o., která ve svém stávajícím areálu vybudovala a v roce 2009 otevřela nové Školící centrum Oáza. Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření marketingového plánu Školicího centra Oáza. Cílem je sjednotit dosavadní aktivity a záměry společnosti Oáza Říčany a vytvořit kompletní marketingový plán pro nově vybudované školící centrum, který pomůže zlepšit hospodaření firmy a který se zaměří na nalezení dalších cest, jak zvýšit obsazenost školících prostor. Dílčím cílem je zhodnocení současné situace společnosti Oáza Říčany a Školícího centra Oáza a využití těchto informací ke zpracování kompletního marketingového plánu Školícího centra Oáza.
|
|
Analytické CRM v bankovnictví
Nebřenský, Aleš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Ing. Petr Matuštkí, NESS, (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou aplikace technologií a nástrojů Business Intelligence pro podporu analytických, plánovacích a kontrolních činností pracovníků komerčních bank ve sférách komunikace se zákazníky, prodeje produktů novým i stávajícím zákazníkům, servisu a podpory zákazníkům. Cílem práce je podat komplexní pohled na problematiku analytického CRM v bankovnictví, analyzovat podstatné aspekty řešení a navrhnout funkce, procesy a data odpovídající principům podnikání komerčních bank. Teoretický rámec diplomové práce se zaměřil na strategii řízení vztahů se zákazníky, základní principy vztahového marketingu, analýzu stavu a vývojových tendencí v oblasti Customer Intelligence a vymezení základních principů aplikací IS/ICT využívaných pro implementaci CRM strategie. Navazující část práce se věnuje aktuálním trendům českého bankovního trhu, bankovním činnostem a aplikační architektuře IS/ICT komerčních bank. Hlavní část práce se soustředí na analýzu a návrh funkcí, procesů a datových oblastí analytického CRM. Z provedené analýzy vyplývá doporučení implementovat funkce pro odhad sklonu zákazníka k nákupu produktu jako vhodný technologický nástroj pro řízení akvizice zákazníků a pro výběr zákazníků do přímých marketingových kampaní. Podobně funkce analytického CRM poskytující pravděpodobnost odchodu zákazníka může přinášet důležitou přidanou hodnotu pro aktivity bank zaměřené na udržení zákazníků.
|