|
Technologie rovnání polotovarů
Sikora, Marek ; Řiháček, Jan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je vytvoření všeobecného přehledu postupů pro rovnání polotovarů, a to jak za pomoci metod ručních, tak i strojních. Práce podává informace o principech této technologie, zabývá se ukázkami použití a předkládá výčet výhod a nevýhod daných postupů na základě průzkumu literatury a internetu. Projekt se taktéž zabývá stručným rozdělením strojů a nástrojů pro dané technologie.
|
|
Adaptivní řízení magnetoreologických tlumičů
Míša, Jiří ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh algoritmu řízení adaptivního tlumení prototypových magnetoreologických tlumičů pro formulový vůz kategorie Formula Student. Hlavní náplní práce je návrh a optimalizace algoritmu řízení za pomoci MBS softwaru a skutečně naměřených dat, zaznamenaných během závodu. Dále byla provedena teplotní kompenzace pro potlačení vlivu degradace dynamické viskozity magnetoreologické kapaliny vlivem navýšení provozní teploty a měření vertikální dynamiky vozu na testovacím zařízení 4 - post rig. Cílem celé práce bylo navýšení kontroly vozidla při transientních stavech a lepší využitelnost pneumatik za pomoci změny tlumení v závislosti na aktuálních podmínkách a jízdnímu stavu vozidla.
|
|
Dopravní gravitační dráha
Fatka, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout dopravní gravitační dráhu pro přepravu ocelového odlitku v rámci mezioperační vnitropodnikové přepravy. Dopravník je řešen podle platných norem s přihlédnutím k jednoduchosti konstrukce, výroby a montáže (demontáže) s širokým využitím normalizovaných částí. Taktéž bylo hleděno na to, aby se dalo využít návrhu při řešení obdobných zadání.
|
|
Quadrocopter - stabilizace pomocí inerciálních snímačů
Bradáč, František ; Šolc, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zpracování dat z inerciálního navigačního systému za účelem stabilizace létajícího vzdušného prostředku - tzv. quadrokopteru. Nejprve podává obecné informace o létajících vzdušných prostředcích tzv. kopterech, dále je vytvořen matematický model quadrokopteru ve formě stavového popisu, je popsána konkrétní použitá realizace quadrokopteru, pomocí vytvořeného modelu je navrhnuto zpracování dat ze snímačů a nakonec jsou uvedeny naměřené výsledky. V závěru je pak zhodnocení dosažených výsledků a návrhy k dalšímu vývoji projektu.
|
|
Analýza jízdních dat vozidla
Starý, Přemysl ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou jízdních dat monopostů soutěže Formula Student. Pozornost je zaměřena na chování vozidla i jezdce. Je analyzován průběh brzdění, průjezd zatáčkou, vyváženost vozu. Zvláštní pozornost je věnována senzorům polohy tlumičů při jízdě a rozboru jejich nastavení. Jsou sestaveny histogramy rychlostí tlumičů a grafy jízdních frekvencí. Pro zkrácení času nutného na analýzu jsou navrženy algoritmy v programu MATLAB. Dále jsou vytvořeny skripty pro zobrazení důležitých kanálů. Analyzovaná data jsou použita pro vytvoření událostí, které urychlují orientaci v záznamu a sdělují nejdůležitější informace.
|
|
Adaptivní řízení magnetoreologických tlumičů
Míša, Jiří ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh algoritmu řízení adaptivního tlumení prototypových magnetoreologických tlumičů pro formulový vůz kategorie Formula Student. Hlavní náplní práce je návrh a optimalizace algoritmu řízení za pomoci MBS softwaru a skutečně naměřených dat, zaznamenaných během závodu. Dále byla provedena teplotní kompenzace pro potlačení vlivu degradace dynamické viskozity magnetoreologické kapaliny vlivem navýšení provozní teploty a měření vertikální dynamiky vozu na testovacím zařízení 4 - post rig. Cílem celé práce bylo navýšení kontroly vozidla při transientních stavech a lepší využitelnost pneumatik za pomoci změny tlumení v závislosti na aktuálních podmínkách a jízdnímu stavu vozidla.
|
|
Technologie rovnání polotovarů
Sikora, Marek ; Řiháček, Jan (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je vytvoření všeobecného přehledu postupů pro rovnání polotovarů, a to jak za pomoci metod ručních, tak i strojních. Práce podává informace o principech této technologie, zabývá se ukázkami použití a předkládá výčet výhod a nevýhod daných postupů na základě průzkumu literatury a internetu. Projekt se taktéž zabývá stručným rozdělením strojů a nástrojů pro dané technologie.
|
|
Analýza jízdních dat vozidla
Starý, Přemysl ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou jízdních dat monopostů soutěže Formula Student. Pozornost je zaměřena na chování vozidla i jezdce. Je analyzován průběh brzdění, průjezd zatáčkou, vyváženost vozu. Zvláštní pozornost je věnována senzorům polohy tlumičů při jízdě a rozboru jejich nastavení. Jsou sestaveny histogramy rychlostí tlumičů a grafy jízdních frekvencí. Pro zkrácení času nutného na analýzu jsou navrženy algoritmy v programu MATLAB. Dále jsou vytvořeny skripty pro zobrazení důležitých kanálů. Analyzovaná data jsou použita pro vytvoření událostí, které urychlují orientaci v záznamu a sdělují nejdůležitější informace.
|
|
Quadrocopter - stabilizace pomocí inerciálních snímačů
Bradáč, František ; Šolc, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zpracování dat z inerciálního navigačního systému za účelem stabilizace létajícího vzdušného prostředku - tzv. quadrokopteru. Nejprve podává obecné informace o létajících vzdušných prostředcích tzv. kopterech, dále je vytvořen matematický model quadrokopteru ve formě stavového popisu, je popsána konkrétní použitá realizace quadrokopteru, pomocí vytvořeného modelu je navrhnuto zpracování dat ze snímačů a nakonec jsou uvedeny naměřené výsledky. V závěru je pak zhodnocení dosažených výsledků a návrhy k dalšímu vývoji projektu.
|
|
Dopravní gravitační dráha
Fatka, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout dopravní gravitační dráhu pro přepravu ocelového odlitku v rámci mezioperační vnitropodnikové přepravy. Dopravník je řešen podle platných norem s přihlédnutím k jednoduchosti konstrukce, výroby a montáže (demontáže) s širokým využitím normalizovaných částí. Taktéž bylo hleděno na to, aby se dalo využít návrhu při řešení obdobných zadání.
|