Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití volného času rizikové mládeže v nízkoprahovém zařízení
KRAFČIKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce pojednává o možnosti trávení volného času v nízkoprahovém zařízení rizikové mládeže ve věku od šesti do dvaadvaceti let. Cílem práce je zjistit, jaké možnosti mají děti a mládež (označované za rizikové) ohledně organizovaného trávení volného času v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části vymezuji základní pojmy a koncepty z různé perspektivy odborníků. Ve druhé praktické části předkládám metodologii v souvislosti s navazující případovou studií, abych zjistila, zda dochází skrze organizovaný volný čas respondentů k pozitivnímu vývoji jejich osobnosti či dané situace.
Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Benešová, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma "Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti" je rozpracovat sociálně pedagogické aspekty probačních a mediačních činností. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do 5 kapitol. Úvodní kapitola se zabývá příčinami delikventního chování a nabízí výčet faktorů podmiňujících vznik tohoto chování u dětí a mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na možnosti prevence kriminality mládeže. Třetí kapitola je věnována Probační a mediační službě, která sehrává důležitou roli v oblasti terciární prevence kriminality dětí a mládeže. Čtvrtá kapitola pojednává o konkrétních způsobech práce probačních úředníků s klientelou. Práce probačních úředníků je v poslední kapitole analyzována z pohledu sociální pedagogiky se zvláštním důrazem na sociálně pedagogický potenciál probačních a mediačních činností. Je zde rovněž nastíněna možnost využití sociální opory v práci probačních úředníků.
Nízkoprahové kluby jako nástroj začleňování rizikové mládeže
Mikšovská, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalvas, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nízkoprahovým klubem jako nástrojem k začlenění rizikové mládeže do společnosti. Autorka vymezuje termín mládež a riziková mládež, zabývá se socializací mládeže do společnosti a také romskou mládeží jako specifickou skupinou ve společnosti se specifickými nároky. Dále se autorka zabývá historií nízkoprahových klubů v České republice, zkušenostmi ze zahraničí, principem nízkoprahovosti a také legislativním ukotvením v systému sociálních služeb. V praktické části autorka popisuje shody a rozdíly v názorech na fungování nízkoprahových klubů mezi klienty a pracovníky ve dvou nízkoprahových klubech. Hlavní rozdíly se ukázaly díky etnickým odlišnostem cílové skupiny klubů. V jednom z klubů se vyskytují pouze Romové. Jedním z rozdílů byly oblíbené činnosti klientů v klubu. Pro Romskou mládež to byl zejména tanec, hra na nástroje a také doučování. Pro většinovou mládež pak čas strávený na počítači. Stejně tak hlavní důvod, proč mládež klub navštěvuje, bylo pro Romy doučování. Pro zástupce většinové populace to byla nuda. Pracovníci se lišili v názorech na hlavní cíle klubu. V jednom z klubů chtějí pracovníci pomáhat dětem začlenit se do společnosti a také se vyhýbat rizikovým situacím. Pracovníci, kteří se starají o Romskou mládež, zmiňují hlavně poskytování bezpečného prostoru svým...
Protidrogová prevence rómské mládeže
Hrabcová, Marta ; Sak, Petr (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Resumé Bakalářská práce "Protidrogová prevence romské mládeže" se zabývá možnostmi prevence závislostí na návykových látkách u romských dětí a mládeže. Vychází z výzkumu provedeného formou hloubkových rozhovorů s dvanácti romskými klienty NZDM v Praze na Žižkově, ve věku od deseti do šestnácti let. Romové v České republice jsou vlivem historických, etnických a dalších specifik výrazně zasaženi sociálním vyloučením. V souvislosti s tím je v této komunitě i značná míra sociopatogenních jevů včetně závislostí. Romskou mládež tedy můžeme chápat jako mládež rizikovou a proto je třeba se jí zvláště věnovat v rámci prevence selektivní. Vzhledem k mnohým rizikovým aspektům spojeným s etnickými specifiky je velmi důležitá i nespecifická prevence, zaměřená nejen na využití volného času, ale i na posilování pozitivní etnické identity, schopnosti plánovat a odložit uspokojení na pozdější dobu, přijímání odlišností a hospodaření s financemi. V rámci specifické prevence je třeba zdůrazňovat způsob vzniku a rozvoje závislosti a praktické možnosti odvykání. U velmi rozšířeného a tolerovaného kouření je možné se zaměřit na posouvání věkové hranice s využitím vztahů v rodině jako pozitivní hodnoty. V souvislosti s fungováním romských komunit by bylo dobré se zaměřit na prevenci napříč všemi věkovými skupinami.
Instituce pro trávení volného času mládeže do 18 let
Martinec, Lukáš ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá institucemi pro trávení volného času mládeže do 18 let. Konkrétně je zaměřena na vybranou instituci zabývající se daným tématem. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou uvedeny obecné pojmy a poznatky, které se týkají problematiky volného času, dětí a mládeže, neziskových organizací a nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Teoretická část je vypracována na základě studia odborných pramenů sloužících k pochopení dané problematiky. Praktická část je zpracována na základě provedeného výzkumného šetření zaměřeného na analýzu činností v Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež Ponorka ve Žďáře nad Sázavou. Výzkumné šetření je provedeno metodou analýzy institucí podle Bronislawa Malinowského za účelem ověření stanovené hypotézy. Na praktickou část navazuje zhodnocení výsledků a doporučení, kde jsou uvedeny případné nedostatky zkoumané instituce a návrhy možných řešení vedoucí k jejich odstranění či alespoň zmírnění. Cílem diplomové práce je zhodnotit vybranou instituci pro trávení volného času mládeže do 18 let a posoudit, zda splňuje svůj veřejný účel a poslání.
Formy práce s rizikovými skupinami mládeže v rámci západních Čech
JINDROVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se věnuje problematice rizikového chování mládeže. Cílem bakalářské práce je popsat jaké formy práce využívá sociální pedagog a jaké metody a možnosti má sociální pedagogika v práci s rizikovou mládeží. Teoretická část se zaměřuje na sociální pedagogiku jako obor, na její pojetí a předmět. Dále je charakterizována profese sociálního pedagoga, jaké má kompetence a v jakých oblastech by mohl působit. V praktické části bakalářské práce byla zvolena metoda dotazování, kvantitativní přístup. Byl osloven určitý počet zaměstnanců různých institucí, orientujících se na rizikové chování mládeže a na tomto základě bylo zjištěno, jakým způsobem s ní pracují.
Etická dilemata při práci s rizikovou mládeží v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež
VYBÍRALOVÁ, Lucie
Diplomová práce se věnuje rozboru jednotlivých dilemat vyskytujících se u sociálních pracovníků při poskytování služeb v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. Cílem diplomové práce je formulovat a reflektovat jednotlivá dilemata vyskytující se u sociálních pracovníků, kteří pracují s rizikovou mládeží v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. A dále provést rozbor mnou vybraného dilematu pomocí tří etických teorií. Jednotlivá dilemata byla identifikována na základě výzkumné sondy konkrétně metodou dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Práce je členěna do čtyř kapitol. V první kapitole je uvedena charakteristika rizikové mládeže a přiblížení nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. Je zde i zakomponována sociální práce s touto konkrétní cílovou skupinou. Druhá kapitola pojednává o propojení etiky a sociální práce a obecně o etických dilematech. V třetí kapitole jsou popsána konkrétní dilemata, se kterými se sociální pracovníci v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež potýkají. V poslední kapitole diplomové práce dochází k rozboru vybraného dilematu pomocí tří etických teorií - deontologie, utilitarismu a etiky péče.
Nízkoprahová zařízení pro děti a mládež v Jihočeském kraji a jejich služby
OSTRÁ, Johana
Tato bakalářská práce zpracovává téma Nízkoprahová zařízení v Jihočeském kraji a jejich služby. V teoretické části práce se snažím přiblížit význam pojmu nízkoprahové zařízení, následně poukazuji na jeho cíle, poslání a také na důležitost jeho samotné existence. Vymezuji služby nízkoprahových zařízení za pomoci zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění a také cílovou skupinu, které jsou služby nízkoprahového centra primárně určeny. V rámci této práce se také zabývám možností uplatnitelnosti speciální pedagogiky, konkrétně etopedie ve spojitosti práce s dětmi s poruchami chování a rizikovou mládeží. Nízkoprahová zařízení se nachází po celé České republice. V Jihočeském kraji jich najdeme dvacet. Tato zařízení se zaměřují na děti a mládež a poskytují sociální služby, které pomáhají řešit nepříznivé sociální situace. Důležitou službou je zde prevence, primární i sekundární, přičemž zařízení spolupracují se školou. Klienti zde bývají rozděleni na mladší a starší věkovou skupinu, vystupují v anonymitě a služby jsou jim poskytovány bezplatně. V rámci této prevence poskytují některá nízkoprahová zařízení i terénní služby. V tomto případě oslovují nízkoprahová centra klienty v jejich domácím prostředí. Praktická část bakalářské práce byla realizována formou rozhovorů s jednotlivými nízkoprahovými zařízeními v Jihočeském kraji. Oslovila jsem všech 20 zařízení, z toho se mi jich 7 ozvalo zpět a s těmi jsem potom rozhovory realizovala. Rozhovory probíhaly přímo v zařízeních s pracovníky, kteří měli největší kompetence k tomu, aby mi odpověděli na moje otázky. Rozhovory jsem se snažila zjistit jaké programy a služby nabízejí nízkoprahová zařízení v Jihočeském kraji, jak informují nízkoprahová zařízení cílovou skupinu o svých službách a zda má vliv na umístění nízkoprahového zařízení cílová skupina. Cíle, které jsem si stanovila na začátku práce, jsem tedy naplnila. Tuto bakalářskou práci mohou využít nejen potencionální zakladatelé nových nízkoprahových zařízení, ale také klienti, kteří se zde mohou informovat o poskytovaných službách a také o věkovém rozmezí daného zařízení. Dalšími, kteří využijí tuto práci, mohou být školy. Mohou díky ní zjistit nabízené preventivní programy, jež jsou dobře využitelné pro školní kolektiv.
Motivace ke graffiti a pohled (názor) společnosti na tuto problematiku
HAZUKOVÁ, Michaela
V teoretické části je nejprve uveden termín subkultura její definice a vymezení pojmu graffiti. Věnuji se jak současnému, tak historickému vývoji v Čechách i ve světě. Vysvětluji specifické výrazy pro danou subkulturu. Dále se zabývám motivací, tvořivostí a vandalismem. V neposlední řadě věnuji pozornost jednání sprejerů v rámci právního pořádku České republiky. Cílem výzkumné části je zjistit, jaké jsou hlavní nejsilnější důvody pro tvorbu graffiti a jaký názor má na tvoření sprejerů naše společnost. .Pro realizaci výzkumné části práce jsem zvolila kvalitativní typ výzkumu, metodu dotazování, techniku polořízených rozhovorů. Výzkum probíhal v Českých Budějovicích v období od ledna do března 2011. Pro výběr respondentů jsem zvolila metodu snowball sampling (nabalování). Celkem jsem oslovila jedenáct respondentů, z toho výzkumu se nakonec bylo ochotno zúčastnit sedm z nich. Výzkumný soubor č. 1 tvořili sprejeři ve věku od osmnácti do třiatřiceti let. Jednalo se o kvalitativní rozhovory v minimální délce jeden a půl hodiny. Doplňkový soubor č. 2 tvořilo sedmdesát respondentů ve věku šestnáct až pětapadesát let. Respondenti v tomto souboru byli požádáni o vyplnění krátkého dotazníku. Všichni respondenti bydlí v Českých Budějovicích nebo v jeho blízkém okolí. Výsledky výzkumu ukázaly, že sprejery ke své činnosti nejvíce motivují tyto důvody: osobní zájem o výtvarné umění a činnost s ním spojenou, vyjádření svých vnitřních pocitů, možnost šokovat, získat uznání, realizovat své fantazie, svobodně se projevovat a v neposlední řadě je to adrenalin a dobrodružství, které doprovází především nelegální tvorbu graffiti. Uvedenou bakalářskou práci je možno využít v institucích, které pracují se subkulturami a rizikovou mládeží. Využití může najít i v otázce prevence. Především je tato práce věnována všem, kteří chtějí pochopit a porozumět činnosti, jednání a vyjádření sprejerů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.