Název:
Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Překlad názvu:
The probation and mediation as a form of work with juvenile offenders
Autoři:
Benešová, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce na téma "Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti" je rozpracovat sociálně pedagogické aspekty probačních a mediačních činností. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do 5 kapitol. Úvodní kapitola se zabývá příčinami delikventního chování a nabízí výčet faktorů podmiňujících vznik tohoto chování u dětí a mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na možnosti prevence kriminality mládeže. Třetí kapitola je věnována Probační a mediační službě, která sehrává důležitou roli v oblasti terciární prevence kriminality dětí a mládeže. Čtvrtá kapitola pojednává o konkrétních způsobech práce probačních úředníků s klientelou. Práce probačních úředníků je v poslední kapitole analyzována z pohledu sociální pedagogiky se zvláštním důrazem na sociálně pedagogický potenciál probačních a mediačních činností. Je zde rovněž nastíněna možnost využití sociální opory v práci probačních úředníků.The aim of diploma thesis "Probation and mediation as a form of work with juvenile offenders" is to elaborate the social pedagogic aspects of probation and mediation activities. It is intended to be a theoretic study and is divided into five chapters. The opening chapter is concerned for causes of delinquent beaviour and offers an enumeration of factors causing the uprise of this kind of behaviour among youth. The second chapter aims at possibilities of juvenile criminality prevention. The third chapter is employed with an institution of Probation and Mediation Services, which plays an important role on the field of terciary prevention of juvenile criminality. Fourth chapter treats with concrete ways of work of probation officers with their clients. Their work is analysed in the last chapter emphasising the social pedagogic potential of probation and mediation activities. It also mentions a possibility of social support in the work of probation officers.
Klíčová slova:
alternativní tresty; delikventní chování; kriminalita mládeže; mediace; pomoc a kontrola; prevence rizikového chování; Probace; Probační a mediační služba; profesionální rozhovor; restorativní justice; riziková mládež; sociální deviace; systemická terapie; alternative penalties; delinquent behaviour; help and control; juvenile criminality; mediation; prevention of ri; Probation; Probation and Mediation Services; professional dialogue; restorative judiciary; social deviation; systemic therapy; youth at risk