Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Persvazivní prostředky reklamy pro děti
Rudolecká, Lucie ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Práce se zabývá specifickými aspekty reklamy určené pro děti. Obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část obecně charakterizuje reklamu, a to jak z pohledu marketingu, tak z hlediska zařazení reklamy k funkčnímu stylu v rámci českého jazyka. Dále se teoretická část věnuje typologii a popisu jednotlivých typů reklam, možnostem cílení reklamy a práci s cílovými skupinami. Charakterizuje děti jako specifickou cílovou skupinu a dále ji dělí na několik skupin podle poznatků vývojové psychologie. Zabývá se také legislativními a etickými otázkami reklamy pro děti na základě zákonných předpisů a etických kodexů. Praktickou část pak tvoří analýza konkrétních příkladů tištěné reklamy pro děti. Praktická část se věnuje vizuální podobě reklam, analyzuje jejich obsahovou stránku a popisuje jazyková specifika reklam pro děti. Pro analýzu byly zvoleny tištěné reklamy, které vycházejí jako součást dětských časopisů. Všechny aspekty tištěných reklam pro děti práce hodnotí s ohledem na přesvědčovací funkci reklamy. Cílem práce bylo popsat a zhodnotit, jaké jazykové i nejazykové prostředky jsou typické pro reklamy cílené na děti a jakým způsobem naplňují přesvědčovací funkci reklam, což bylo provedeno v praktické části. Jako klíčové aspekty reklamy pro děti se jeví jazyková jednoduchost, významová...
Reklama cílená na děti na sociálních sítích a její reflexe touto cílovou skupinou
Mimochodková, Ráchel ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje reklamě cílené na děti na sociálních sítích, která bývá často vystavena kritice a je řešena především její etická stránka, jelikož se v případě dětí jedná o nejcitlivější cílovou skupinu. První část práce je zaměřena obecně na reklamu cílenou na děti, její právní regulaci obsahujcí také příklady ze zahraničí a psychologický profil dětí. Praktická část práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a reklamu, kterou na něm influenceři zveřejňují. V této souvislosti dochází především k diskuzi ohledně transparentnosti influencerů a potřeby reklamní příspěvky náležitě označovat. Cílem práce je zjistit, zda dokáží děti tento způsob reklamy identifikovat a také ukázat, jak ho reflektují.
Marketing fastfoodových společností cílící na děti
Jabbarová, Yasmin ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou food marketingu zacíleného na děti a tím, jak tento typ komunikace využívají fastfoodového společnosti operující na českém trhu. Na začátku jsou nastíněny základní teorie zabývající se vývojem dětí ve spotřebitele. V teoretické části je dále přiblížen obecný kontext dětského food marketingu, jeho právní ošetření v České republice a k němu se vztahující globální regulace. Následně jsou v teoretické sekci popsány a kriticky zhodnoceny jednotlivé techniky dětského food marketingu a PR. Praktická část je poté rozdělena na dvě části - popisnou a analytickou. V popisné části je nastíněna obecná komunikace společností McDonald's a Burger King, důraz je však kladen především na komunikaci zacílenou na děti. Vybrané aspekty komunikace zacílené na děti těchto společností jsou poté analyzovány v druhé sekci praktické části. Jako metodologie byla zvolena analýza vybraných aspektů komunikace fastfoodových řetězců McDonald's a Burger King a jejich následné porovnání. Vzhledem k nedostupnosti některých materiálů byly tyto aspekty zvoleny na základě rešerše odborných článků, webových stránek společností a zásad samoregulace dětského potravinářského průmyslu. Celkově práce dochází k závěru, že komunikace fastfoodových společností na českém trhu zacílená na děti není...
Trendy v marketingu cíleném na děti
Růžičková, Julie ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současnými trendy v oblasti marketingové komunikace cílené na děti. Problematika reklamy cílené na děti vyvolává celou řadu otázek týkajících se regulace i etiky a současné trendy v komunikaci situaci ještě více komplikují. Rešerše odborné literatury je základem teoretické části práce, která podrobněji popisuje několik aspektů cílení reklamy na děti. Na jedné straně je to odlišné vnímání reklamního obsahu v souvislosti s věkem dítěte, na straně druhé je to pak regulace samotné reklamy a etický rozměr celého problému. Kromě toho jsou také představeny nástroje a komunikační kanály cílící na děti a nejnovější trendy v této oblasti. Jelikož se reklama cílená na děti úzce dotýká i rodičů, druhá část práce se na základě výsledků dotazníkového šetření věnuje jejich vnímání marketingové komunikace s dětmi, kteří apelují na zejména na striktnější regulaci reklamy. Výsledkem práce je tedy nejen představení současných trendů v samotné komunikaci s dětmi, ale také tendencí ve vnímání této komunikace rodiči, kteří považují reklamu cílenou na děti vysoce neetickou a volají po větší regulaci. Mimo regulaci by dalším řešením přebujelé reklamy cílené na děti mohl být i rozvoj vzdělání v oblasti mediální výchovy a především také samoregulace samotných firem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.