Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komentovaný překlad vybraných kapitol z knihy "20 nuevos directores del cine español"; Carlos F. Heredero, Alianza Editorial, 1999.
Badalec, Vojtěch ; Vavroušová, Petra (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí, a to z překladu textu ze španělštiny do češtiny a následného komentáře. Výchozím textem jsou vybrané kapitoly z knihy 20 nuevos directores del cine español od Carlose Heredera, které jsou biografické medailonky zabývající se životem a dílem vybraných režisérů. Komentář se sestává z analýzy výchozího textu. Jeho další části jsou pak věnovány popisu zvolené metody překladu, rozboru překladatelských problémů a posunů, které se vyskytly během překladu. KLÍČOVÁ SLOVA překlad, překladatelská analýza, překladatelské postupy, překladatelské posuny, překladatelské problémy, styl, text, lexikum, syntax, Alejandro Amenábar, David Trueba, španělská kinematografie, film, režisér
Pražský divadelní místopis
Kreyndel, Ksenia ; Dolenská, Jana (vedoucí práce) ; Hasil, Jiří (oponent)
Pražský divadelní místopis Cílem této práce je představit a postihnout pražský divadelní život během osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století, podívat se na jeho proměny v čase a prostoru. Následující stránky popisují, co znamenalo divadlo pro český národ v době Národního obrození, odkud pochází tradice českého loutkového divadla, zjišťují začátky profesionálního divadla na území Čech. Dále se v textu připomíná důležitý přínos významných osobností devatenáctého století pro české divadlo, jimiž jsou Jan Nepomuk Štěpánek, Václav Kliment Klicpera a Josef Kajetán Tyl. Divadelní život v průběhu dvacátého století je popsán ve třetí kapitole. Důraz je v jednotlivých kapitolách kladen na umělecky a historicky významná období českého divadla. Praktická část práce se věnuje soupisu divadelních scén na území Starého a Nového Města v Praze v průběhu osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století. Tato část představuje tři divadelní vycházky různých časových období se zakreslenými turistickými trasami na mapách. Klíčová slova Praha, dějiny, divadlo, inscenace, hra, režisér, herec, budova, průvodce, místopis
Kritické ohlasy na inscenace Ondřeje Sokola v Činoherním klubu.
Smrčková, Lenka ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá reflexí ohlasů na inscenace režiséra Ondřeje Sokola v Činoherním klubu v letech 2002-2011. Reflexe je zpracována na základě kritik jednotlivých inscenací a odborných studií, které se věnují uvádění nových českých textů na jeviště, a překladům Ondřeje Sokola. Cílem je představit vývoj diváckého a kritického přijetí nových her a zároveň sledovat rozšíření textů do dalších divadel a jejich popularizaci. Práce má postihnout fenomén nové poetiky, která se do českého prostředí dostala skrze režisérovu překladatelskou a dramaturgickou práci.
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
Analýza divadelního spolku FaMa
Horká, Dora ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Hlavním cílem této práce je provedení analýzy Divadelního spolku FaMa se zaměřením na režiséra jako na manažera. Výsledky budou sbírány pomocí strukturovaného interního dotazníku za použití techniky CAWI a následně okomentovány. Dalším cílem je provedení analýzy dosavadního hospodaření studentského ochotnického spolku. Výstupem budou komentované výsledky a následná doporučení pro budoucí počínání spolku FaMa.
Model prostorové diferenciace a film
Bokšteflová, Barbora ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Nečas, Dalibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá herně-teoretickým modelem dvou režisérů na jediném trhu. K modelování situace využívá proměnnou "typ filmu", která může nabývat hodnot z intervalu [0,1], přičemž 0 představuje umělecký film a 1 mainstreamový film. Každý z režisérů má opačné preference ohledně typu filmu a rozhoduje se o tom, jaký typ filmu natočí. Rozhodnutí jednoho režiséra má vliv na účelovou funkci druhého režiséra, přičemž cílem každého z režisérů je maximalizovat hodnotu své účelové funkce. Ta je definována jako rozdíl kvadratické funkce publika a nákladové funkce. Nákladová funkce je součtem kvadratické produkčně-nákladové funkce a lineární funkce neužitku, která vyjadřuje neměřitelné náklady toho, že se režisér odchýlí od svého nejvíce preferovaného typu filmu. Model tak propojuje ekonomické a umělecké podněty, které vedou k rozhodnutí režisérů. Lze dokázat, že pro každou dvojici účelových funkcí existuje alespoň jedno Nashovo rovnovážné řešení v ryzích strategiích. Analýza a rozbor možných Nashových rovnovážných řešení jsou doplněny o empirickou aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.