|
Komentovaný překlad vybraných kapitol z knihy "20 nuevos directores del cine español"; Carlos F. Heredero, Alianza Editorial, 1999.
Badalec, Vojtěch ; Vavroušová, Petra (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou hlavních částí, a to z překladu textu ze španělštiny do češtiny a následného komentáře. Výchozím textem jsou vybrané kapitoly z knihy 20 nuevos directores del cine español od Carlose Heredera, které jsou biografické medailonky zabývající se životem a dílem vybraných režisérů. Komentář se sestává z analýzy výchozího textu. Jeho další části jsou pak věnovány popisu zvolené metody překladu, rozboru překladatelských problémů a posunů, které se vyskytly během překladu. KLÍČOVÁ SLOVA překlad, překladatelská analýza, překladatelské postupy, překladatelské posuny, překladatelské problémy, styl, text, lexikum, syntax, Alejandro Amenábar, David Trueba, španělská kinematografie, film, režisér
|
|
Pražský divadelní místopis
Kreyndel, Ksenia ; Dolenská, Jana (vedoucí práce) ; Hasil, Jiří (oponent)
Pražský divadelní místopis Cílem této práce je představit a postihnout pražský divadelní život během osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století, podívat se na jeho proměny v čase a prostoru. Následující stránky popisují, co znamenalo divadlo pro český národ v době Národního obrození, odkud pochází tradice českého loutkového divadla, zjišťují začátky profesionálního divadla na území Čech. Dále se v textu připomíná důležitý přínos významných osobností devatenáctého století pro české divadlo, jimiž jsou Jan Nepomuk Štěpánek, Václav Kliment Klicpera a Josef Kajetán Tyl. Divadelní život v průběhu dvacátého století je popsán ve třetí kapitole. Důraz je v jednotlivých kapitolách kladen na umělecky a historicky významná období českého divadla. Praktická část práce se věnuje soupisu divadelních scén na území Starého a Nového Města v Praze v průběhu osmnáctého, devatenáctého a dvacátého století. Tato část představuje tři divadelní vycházky různých časových období se zakreslenými turistickými trasami na mapách. Klíčová slova Praha, dějiny, divadlo, inscenace, hra, režisér, herec, budova, průvodce, místopis
|
|
Kritické ohlasy na inscenace Ondřeje Sokola v Činoherním klubu.
Smrčková, Lenka ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá reflexí ohlasů na inscenace režiséra Ondřeje Sokola v Činoherním klubu v letech 2002-2011. Reflexe je zpracována na základě kritik jednotlivých inscenací a odborných studií, které se věnují uvádění nových českých textů na jeviště, a překladům Ondřeje Sokola. Cílem je představit vývoj diváckého a kritického přijetí nových her a zároveň sledovat rozšíření textů do dalších divadel a jejich popularizaci. Práce má postihnout fenomén nové poetiky, která se do českého prostředí dostala skrze režisérovu překladatelskou a dramaturgickou práci.
|
| |
| |
| |
|
Zobrazení boha ve filmu
Duda, Miroslav ; Martínková, Libuše (vedoucí práce) ; Kropáček, Luboš (oponent)
Tato práce si klade za cíl systematicky zmapovat zobrazení Boha na filmovém plátně s hlavním důrazem na hollywoodskou produkci, neboť ovlivňuje celou západní kinematografii, od jejích počátků až do dnes. Systematicky popisuje různé způsoby zpracování tématiky s ohledem na dobový, kulturní a společenský kontext. Přibližuje vznik hlavních aspektů a východisek filmové cenzury, která je i v sekularizovaných společnostech značně ovlivněna náboženstvím. Popisuje metody a přístupy jednotlivých režisérů k látce.
|
|
Analýza divadelního spolku FaMa
Horká, Dora ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Hlavním cílem této práce je provedení analýzy Divadelního spolku FaMa se zaměřením na režiséra jako na manažera. Výsledky budou sbírány pomocí strukturovaného interního dotazníku za použití techniky CAWI a následně okomentovány. Dalším cílem je provedení analýzy dosavadního hospodaření studentského ochotnického spolku. Výstupem budou komentované výsledky a následná doporučení pro budoucí počínání spolku FaMa.
|
|
Model prostorové diferenciace a film
Bokšteflová, Barbora ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Nečas, Dalibor (oponent)
Diplomová práce se zabývá herně-teoretickým modelem dvou režisérů na jediném trhu. K modelování situace využívá proměnnou "typ filmu", která může nabývat hodnot z intervalu [0,1], přičemž 0 představuje umělecký film a 1 mainstreamový film. Každý z režisérů má opačné preference ohledně typu filmu a rozhoduje se o tom, jaký typ filmu natočí. Rozhodnutí jednoho režiséra má vliv na účelovou funkci druhého režiséra, přičemž cílem každého z režisérů je maximalizovat hodnotu své účelové funkce. Ta je definována jako rozdíl kvadratické funkce publika a nákladové funkce. Nákladová funkce je součtem kvadratické produkčně-nákladové funkce a lineární funkce neužitku, která vyjadřuje neměřitelné náklady toho, že se režisér odchýlí od svého nejvíce preferovaného typu filmu. Model tak propojuje ekonomické a umělecké podněty, které vedou k rozhodnutí režisérů. Lze dokázat, že pro každou dvojici účelových funkcí existuje alespoň jedno Nashovo rovnovážné řešení v ryzích strategiích. Analýza a rozbor možných Nashových rovnovážných řešení jsou doplněny o empirickou aplikaci.
|