Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asistent pedagoga a jeho uplatnění v předškolním zařízení
Zemanová, Oldřiška ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Diplomová práce s názvem "Asistent pedagoga a jeho uplatnění v předškolním zařízení" pojednává o profesi asistenta pedagoga, jeho působení při edukaci nejen dětí se speciálně vzdělávacími potřebami, ale i dětí bez speciálně vzdělávacích potřeb a spolupráci asistenta pedagoga s ostatními pedagogy. Zabývá se tím, co vše by měl asistent dělat a souhrnem názorů a praktických zkušeností asistentů pedagoga. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol a výzkumná z jedné. První kapitola definuje pojem asistent pedagoga, druhá kapitola poukazuje na rozdíly mezi osobním asistentem, asistentem pro sociálně znevýhodněné a asistentem pro zdravotně postižené. Třetí kapitola je věnována významu asistenta pedagoga při inkluzivním vzdělávání a čtvrtá kapitola pojednává o spolupráci mezi učiteli a asistenty pedagoga. Empirická část obsahuje výzkumné šetření provedené kombinací kvalitativní metody, která má podobu polostrukturovaných rozhovorů a kvantitativní metody prostřednictvím standardizovaného dotazníku. Kvalitativní metoda byla provedena s vybranými pedagogy a asistenty pedagoga, kvantitativní metody se zúčastnili i rodiče. Při zpracování rozhovorů byla využita metoda otevřeného kódování. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jakou mají úlohu a postavení...
Využití přístupů orientovaných na člověka u seniora ztrácejícího komunikační schopnosti
Nováková, Kateřina ; Čížková, Hana (vedoucí práce) ; Adámková, Ivana (oponent)
Práce se zabývá porovnáním dvou přístupů zaměřených na člověka. Jedná se o psychobiografický model péče podle prof. Böhma a reminiscenci. Záměrem je porovnání možného využití těchto modelů z pohledu pracovníků v přímé péči v domově pro seniory při péči o klienty, kteří postupně ztrácejí komunikační schopnost. K porovnání jsem použila polostrukturovaný rozhovor jako nástroj kvalitativní metody. Primárním zdrojem informací byli záměrně vybraní respondenti z konkrétního zařízení, tj. domova pro seniory.
Analýza Československého filmového týdeníku v roce 1961
Panák, Břetislav ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Cílem práce je analýza Československého filmového týdeníku 1961 v rámci kombinace dvou metod. První je použita metoda kvantitativní, kde dochází k roztřízení jednotlivých zpráv podle jejich tématických celků. Na počátku je vytvořena kódovací kniha, podle které se postupuje (soft x hard news, domácí x zahraniční zprávy, kultura x politika x ekonomika x sport x katastrofy x ostatní). V rámci této metody dochází ke zjištění jaká témata byla ve zkoumaném roce upřednostňována (agenda-setting) a která byla záměrně zamlčována (gate-keeping). Jako druhá je použita kvalitativní metoda, zaměřená na vybrané tématické celky, které jsou rozsortovány kvantitativní metodou. Diplomová práce se zabývá zahraničními událostmi, jedná se o ekonomickou situaci Sovětského svazu, německou otázku, závody v dobývání vesmíru, kubánskou krizi a kolaps francouzského kolonialismu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vhodná exkurzní místa v okolí Kolína pro environmentální výchovu na 1. st. ZŠ
Černá, Zuzana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tato práce je věnována environmentálnímu vzdělávání žáků 1. stupně v přírodních lokalitách v blízkosti Kolína a vede učitele k místně zakotvenému učení. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou exkurze a environmentální výchovy, opírající se o dostupnou literaturu, odkazuje na dokumenty, které vymezují průřezové téma environmentální výchova v oblasti základního vzdělávání, a stručně popisuje přírodní poměry vybraného regionu. Ve výzkumné části byly metodou dotazníku zjištěny lokality, které učitelé 1. stupně využívají k venkovním aktivitám. Z nich byly vybrány na základně analýzy získaných dat tři nejčastěji jmenované lokality a pro ty vytvořen metodický návrh pro environmentální exkurzi. Tyto exkurze byly následně realizovány. KLÍČOVÁ SLOVA: - environmentální výchova - exkurze - kvalitativní výzkum - Kolínsko, Středočeský kraj - místně zakotvené učení
Sexuální výchova jako prevence sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením
Strnadová, Kateřina ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
RESUMÉ Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku sexuální výchovy jako prevenci před sexuálním zneužíváním lidí s mentálním postižením. Klíčová část práce se věnuje analýze zahraničních zdrojů a analýze rozhovoru s odborníkem. Snažila jsem se zjistit, jaké jsou osvědčené metody sexuální výchovy při prevenci sexuálního zneužívání lidí s mentálním postižením a jaké podmínky je třeba zajistit pro jejich efektivní vykonávání v zařízeních sociálních služeb. Výsledky komplexní analýzy zahraničních zdrojů a názorů odborníka považuji za hlavní přínos této diplomové práce.
Subjektivní blahobyt: Přístupy a hodnocení v EU - 15 a ČR
Hemala, Jakub ; Trnka, Radek (vedoucí práce) ; Třebický, Viktor (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce "Subjektivní blahobyt: přístupy a hodnocení v EU-15 a ČR" je subjektivní blahobyt a jeho konceptualizace. Důraz je v tomto ohledu kladen na význam konceptu subjektivního blahobytu při měření a hodnocení pokroku a rozvoje společnosti, který je trvale udržitelný. Práce analyzuje dokumenty, které se v jednotlivých zemích EU-15 vydávají k národním strategiím trvale udržitelného rozvoje. Analýza posuzuje míru jejich relevance z hlediska zakomponování konceptu subjektivního blahobytu (štěstí, kvality života, spokojenosti) a také rozebírá v nich implementované indikátory blahobytu, které se z různých důvodů vztahují k faktorům s vlivem na míru osobního či sociálního blahobytu občanů. V zájmu analýzy leží i rozbor českých dokumentů relevantních k této tematice (Strategický rámec udržitelného rozvoje a Situační zpráva) zacílený na rozpoznání případných explicitních i implicitních znaků subjektivního blahobytu. Dále je otázkou pro výzkum, zdali v českém prostředí již existují kvalitativní data použitelná pro sestavení českých indikátorů subjektivního blahobytu. Analýza dokumentů je pojata kvalitativním metodickým přístupem. Analytická část práce je doplněna neméně důležitým teoretickým rámcem. Ten se zevrubně věnuje konceptu subjektivního blahobytu a jeho determinantům,...
Cost-benefit analýza v praxi České republiky
Murgašová, Pavla ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Vojáček, Ondřej (oponent)
Práce charakterizuje problematiku vytváření cost-benefit analýzy (CBA). Teoretická část práce definuje CBA, její stinné a silné stránky. Nedílnou součást pak představuje pohled různých přístupů ekonomických škol na CBA. Práce se také zabývá současnou institucionální situací, která určuje povinnost vyhotovování CBA pro vybrané projekty usilující o veřejnou podporu. Cílem práce je zhodnotit případnou povinnost vyhotovování CBA. K tomuto účelu bude využito i hloubkových rozhovorů s odborníky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.