Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prvky preventivního systému dona Boska v salesiánském středisku
SCHOVANEC, Lukáš
Práce se zabývá prvky preventivního systému dona Boska a způsoby, kterými jsou aplikovány zaměstnanci v konkrétním salesiánském středisku. První část bakalářské práce pojednává o výchově dona Boska a historickém vývoji činnosti salesiánů až po současnost. Dále je představeno Salesiánské středisko v Plzni a odůvodnění vzniku otázek a cílů výzkumného šetření. V praktické části probíhá samotná analýza rozhovorů s pracovníky střediska na základě předem stanovených otázek týkajících se pilíře náboženství preventivního systému dona Boska.
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Nucená migrace z Čečenska v období čečenských válek
Paramonova, Svetlana ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Jelen, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem nucené migrace z Čečenska v období dvou čečenských válek v letech 1996-2002. Jejím cílem je přispět ke studiu migračních strategií tehdejších uprchlíků. Tato kvalitativní studie se snaží postihnout proces nucené migrace v celé jeho komplexitě a popsat jej z pozice samotných uprchlíků. Dále se také zaměřuje na zkoumání motivů a strategií migrace čečenských uprchlíků žijících v Rusku a Rakousku a také uprchlíků, kteří se po skončení válek vrátili do Čečenska. Vliv válečného konfliktu na mobilitu obyvatelstva byl zkoumán kvalitativní metodou. Výzkumný vzorek čítal šestnáct uprchlíků, kteří odešli kvůli probíhajícím válkám. Během provedeného výzkumu byl objeven vztah mezi věkem uprchlíka a pravděpodobností návratu, odlišnosti v procesu rozhodování o migraci u čečenských a ruských uprchlíků a také silná role sociálních sítí během rozhodování o emigraci a po příjezdu do destinace. Klíčová slova: Čečensko, vynucená migrace, důvody migrace, cílové destinace migrace, návraty, kvalitativní přístup
Přístupy zdravotnických pracovníků k etickým aspektům léčby extrémně nezralých novorozenců
Šimečková, Barbora ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Povolná, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přístupy lékařů a zdravotních sester k etickým aspektům léčby extrémně nezralých novorozenců. Cílem bylo zachytit a interpretovat postoje zdravotníků k etickým otázkám intenzivní neonatologické péče a jejich role v rozhodování o postupech léčby. Data byla vytvořena prostřednictvím kvalitativní metodologie za užití polostrukturovaných a neformálních rozhovorů s pěti lékaři a pěti sestrami. Analýza dat probíhala za užití otevřeného kódování a kategorizace dat. Výsledky práce jsou prezentovány v jednotlivých kategoriálních celcích interpretací a převyprávěním získaných informací. V závěru práce jsou samostatně diskutovány postoje zdravotníků k vybraným etickým problémům a rolím jednotlivých členů multidisciplinárního týmu v rozhodování o postupech léčby. Na základě výsledků jsou formulována doporučení pro praxi, jež zahrnují několik navrhovaných možností řešení interpersonálních problémů daných pracovišť spojených s řešením etických otázek péče o nezralé novorozence. Klíčová slova: nezralý novorozenec, lékařská etika, etické rozhodování, perinatologie, ošetřovatelství, kvalitativní přístup, rozhovory
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Zounek, Jiří (oponent)
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
Život dětí s médii a v médiích
Neuwirthová, Barbora
Barbora Neuwirthová ABSTRAKT Práce "Život dětí s médii a v médiích" pozoruje a popisuje způsoby, jakými děti uchopují kvartární média a jak média ovlivňují jejich život. Usiluje o etnografický popis toho, jak děti prožívají své dospívání v prostředí médií a spolu s nimi. Pro realizaci hlavního výzkumu byl zvolen metodologický postup školní etnografie, při analýze dat bylo využito také systemické myšlení a interpretivní model socializace. Sběr dat byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů se 13 dětmi ve věku 11-15 let, dalšími zdroji dat byly výstupy ze zúčastněného pozorování v prostředí školy a analýza mediálních produktů dětí. Pro analýzu dat byla využita technika otevřeného kódování, jejím prostřednictvím byly vytvořeny kódy a kategorie, které se staly základem pro další analytickou práci. Výstupem je hustý popis života dětí v médiích a s médii, který ukazuje, že média jsou zároveň nástrojem, ale také činitelem jednání dětí. Média vytvářejí prostředí, ve kterém se děti pohybují individuálně odlišným způsobem, vycházejícím z jejich osobnostních specifik a zájmů. Využívání médií se promítá rovněž do průběhu a kvality přátelských vztahů i do vztahů mezi dětmi a jejich rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA Kultura dětí; role médií v životě dětí; média a škola; média; kvartární média; dospívání; raná adolescence;...
"A nejhorší na tom je, že je to povinný..." Romové ve vzdělávacím systému České Republiky
Levínská, Markéta ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Uherek, Zdeněk (oponent)
NÁZEV: "A nejhorší na tom je, že je to povinný…" Romové ve vzdělávacím systému České Republiky AUTOR: Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. KATEDRA: Psychologie ŠKOLITEL: doc. PhDr. Miloš Kučera, CSc. ABSTRAKT: Disertační práce prezentuje výsledky etnografických výzkumů, které probíhaly od roku 2005 do roku 2012. V teoretické části se věnuje analýze kognitivního procesu a hledá příčiny předsudečného myšlení. V praktické části jsou představeny dílčí tematické články, jejichž cílem je nahlédnout problematiku vzdělávání Romů v České republice z různých úhlů pohledu. První článek seznamuje s legislativní stránkou a postojem České vlády. Dále se praktická část dělí na dvě oblasti, v první jsou dva výstupy z výzkumů v městské romské komunitě. První text Eliška je zaměřen na analýzu identity představitelky místní komunity; druhý text Romanka zachycuje přestup romské dívky ze základní školy na školu praktickou. Druhá oblast obsahuje kapitoly z terénního výzkumu venkovských vyloučených lokalit. V kapitole Všední den v Alfě je zachycena problematika vzniku vyloučených lokalit a vztahu majority a minority. Kapitola Funkce kulturních modelů ve vzdělávání představuje emický pohled na vzdělávání. Metodologicky se práce hlásí ke kvalitativnímu typu výzkumu, který je inspirován především etnografií; data jsou sbírána zúčastněným...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.