Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Můj vesmír, tvůj vesmír, náš vesmír: sebereflexe ve výtvarné výchově
Rebcová, Anna ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Předběžná náplň práce: Profesní identita studentky učitelství ve spojení s osobnostním rozvojem jsou ústředními tématy diplomové práce. Autorka je zpracuje pomocí autorského projektu nazvaného "Můj vesmír, tvůj vesmír, náš vesmír", v němž pomocí artografického výzkumu reflektuje sama sebe a svoje vztahy s blízkými lidmi, kteří ji obklopují a ovlivňují, mimo jiné také na cestě k učitelství. Vesmír je pro ni úzce spjat s časoprostorem, ale hlavně s těmi dalšími metaforickými vesmíry lidí kolem. Další vliv vidí v osudu, který by mohl charakterizovat samotnou realizaci souboru jednotlivých vesmírů, které pro ni stále větší varietou tvoří ten společný autentický, svébytný vesmír, ve kterém vidí smysl. Východiskem pro autorskou tvorbu a její interpretaci bude konceptuální umění, vizuální antropologie a vizuální kultura s důrazem na autenticitu (umělecké) výpovědi ve vztahu k jeho/její pozici v sociálním poli a dále současné kolaborativní umění. V teoretické části se autorka zaměří na to, jakou úlohu může hrát zpracování uměleckého portfolia v profesní přípravě učitele primární školy. Pomocí vybraných reflektivních technik a postupů formuluje odpovědi na otázku v čem a jak přispívá zpracování portfolia k rozvoji reflektivních dovedností učitele výtvarné výchovy a jejich žáků. Pedagogickým kontextem je...
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Vliv vztahů na pracovišti na profesní identitu školního psychologa
Pechová, Markéta ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Rigorózní práce Vliv vztahů na pracovišti na profesní identitu školního psychologa nám přináši obraz profese školního psychologa skrze jeho zásadní vztahy ve škole. Vztahová síť tohoto profesionála je rozsáhlá - vedení školy, učitelé, žáci, jejich rodiče, pedagogicko-psychologická poradna, jiní odborníci, další školní psychologové. Základní faktory, které ovlivňují profesní identitu školního psychologa jsem rozebírali v předcházející diplomové práci. "Vztahy" byly jednou z výzkumných kategorií. Naše rigorózní práce je zaměřená na problematiku vztahů s vedením školy a pedagogickým sborem. Toto téma také úzce souvisí s rolemi, ve kterých školní psycholog na škole vystupuje, v jaké je na škole pozici. Text rigorózní práce je rozdělen na kapitoly vycházející z vybrané dostupné české a zahraniční literatury. Dále přichází část metodologická, která seznamuje čtenáře se způsobem získávání dat. Poslední část práce je věnována výsledkům zanalyzovaných rozhovorů se školními psychology. Naše rigorózní práce vychází z diplomové práce, ve které byly "vztahy" jednou z výzkumných kategorií. Pro utváření profesní identity školního psychologa jsou vztahy zásadním faktorem. Jaký vliv mají ty pracovní se pokusíme na následujících stranách ukázat. Vztahová síť školního psychologa nám dotváří obraz této profese. Vedení...
Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy
Kalousek, Jaroslav ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce Profese učitelství v měnících se podmínkách současné školy chce přispět k lepšímu pochopení procesu profesionalizace učitelství s důrazem na klíčovou roli profesního standardu, který jako přijímaný vzorec formativního a sumativního charakteru ve významné míře definuje zónu nejbližšího vývoje, a to jak profesionálů, tak profese. Na příkladu Velké Británie chce ukázat možná nebezpečí spojená s přijetím standardů profese. Zkoumá vybrané projekty, které mohou významným způsobem ovlivnit nejbližší vývoj učitelské profese v České republice. Poslední část této práce zjišťuje názory učitelů na vybrané části Rámce profesních kvalit učitele.
Léčím, tedy jsem: Konstrukce symbolických hranic a nerovností mezi reprezentanty vědecké a alternativní medicíny
Dostálová, Lenka ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku vztahu, respektive symbolických hranic a nerovností mezi vědeckou a alternativní medicínou z konstruktivisticko-interakcionistického pohledu. Zkoumá, jakým způsobem jsou konstruovány hranice reprezentanty vědecké medicíny na jedné straně a reprezentanty alternativní medicíny na straně druhé. Východiskem této práce byl výzkum provedený kvalitativní metodou polostrukturovaného rozhovoru se zástupci obou medicínských systémů. Práce seznamuje čtenáře se situací a postavením, v jakém se alternativní medicína v českém prostředí nachází a na základě tohoto kontextu nahlíží zmíněnou konstrukci hranic. Práce ukazuje, že reprezentanti kategorie vědecké medicíny zakládají své hranice zejména na morálních aspektech, zatímco reprezentanti kategorie alternativní medicíny mají repertoár hranic různorodější a objemnější. Tento fakt je zřejmě dán právě strukturální situací a postavením alternativní medicíny. Zatímco reprezentanti vědecké medicíny usilují o "pouhé" zachování stávající situace, reprezentanti alternativní medicíny se snaží tuto situaci změnit, což vyžaduje větší úsilí.
Profesní identita školního psychologa
Bartošová, Markéta ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce Profesní identita školního psychologa ukazuje profesi školního psychologa a prostřednictvím nároků na tuto profesi, vztahů, ve kterých psycholog ve škole je a rolí, v nichž vystupuje. Text je rozdělen na část teoretickou, která obsahuje poznatky z literatury k tématu, část metodologickou, která čtenáře uvádí do způsobu získávání výzkumných dat a část praktickou, ve které jsou prezentovány výsledky analýzy rozhovorů se školními psychology. V první části práce se dozvídáme o problematice profesní identity především z pohledu sociální psychologie. Text mapuje teoreticky na základě české i zahraniční literatury profesi školního psychologa od jejího vzniku v zahraničí až po současnou podobu u nás. Teoretická část se zabývá popisem činností, které charakterizují profesi školního psychologa. Na základě prací několika autorů specifikujeme role psychologa ve škole. Z poznatků o profesní identitě školního psychologa následně vycházíme v pojetí praktické části diplomové práce. Vymezení profese školního psychologa v teoretické části tvoří základní porozumění kapitolám z výzkumu. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím rozhovorů se školními psychology. Sledovanými oblastmi jsou změny v kariéře psychologa, požadavky na školního psychologa...
Utváření profesní identity sociálních pracovníků
NÁPRAVNÍKOVÁ, Petra
Práce se zabývá utvářením profesní identity sociálních pracovníků v České republice. Teoretická část charakterizuje, kdo je sociální pracovník a jaké musí člověk splňovat předpoklady a vzdělání, aby mohl práci sociálního pracovníka vykonávat. Dále pojednává o identitě a o tom, jaké druhy identity známe. Na závěr je v teoretické části práce rozebrána identita z pohledu několika psychologických hledisek. V empirické části jsou analyzována a interpretována data, která byla získána pomocí kvantitativního výzkumu. Jako nástroj sběru dat byl zvolen dotazník. Respondenty byli sociální pracovníci z České republiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem si sociální pracovníci utvářejí svoji individuální a kolektivní identitu a co pro utváření identity dělají. Dalším cílem bylo zjistit to, co si sociální pracovníci myslí o tom, jak je vidí široká veřejnost.
Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele
NOTA, Josef
Disertační práce s názvem Dialogické jednání jako možnost rozvoje osobnostních dispozic učitele je zaměřena na specifika a možnosti psychosomaticky orientované disciplíny Dialogické jednání s vnitřním partnerem v přípravě budoucích učitelů. Tato disciplína je pedagogikou toho, jak zkoumat v experimentálních podmínkách fenomén samomluvy. Východiskem pro naznačený přístup je zaměření na osobnost studenta učitelství a kultivace jeho sebereflexe cílem je získání profesní role se zachováním autorského přístupu a autenticity v jednání. Cílem disertační práce je hlubší porozumění pedagogice psychosomatických disciplín na půdě Katedry pedagogiky a psychologie, což je pro mou asistentskou zkušenost zásadní. Výchozím bodem práce je hledání východisek pro osobnostně orientovanou přípravu budoucích učitelů a nahlížení na její specifika optikou i jiných, osobnostně orientovaných programů. V další části je disciplína Dialogické jednání popisována ze studentské a posléze asistentské výzkumné pozice a hledány opěrné body pro objevování tzv. psychosomatické kondice. Po zacílení na specifika psychosomatické přípravy budoucích učitelů na Katedře pedagogiky a psychologie Jihočeské univerzity je pozornost věnována otázkám po možnostech exportování Dialogického jednání. Z důvodů dosud neuchopené metodologie analýzy videozáznamů z disciplíny bylo dále nutností popsat základní východiska pro další výzkumnou práci. Empirická část je věnována vytváření typologií ze studentských písemných sebereflexí. Cílem je formulace asistentské zkušenosti. Interpretace výsledků vede k závěrům po nutnosti diferencovat písemné pedagogické sebereflexe od písemných pedagogických reflexí, běžně popisovaných jako zpětná vazba.
Sociální práce jako práce řízená profesními hodnotami
VACHOVÁ, Monika
Identita profese sociální práce se jeví jako nejednotná. Příčinou je odlišné vnímání pojetí uvnitř profese. Jedním ze způsobů utvoření větší stability identity sociální práce může být důraz na význam hodnot v profesi a jejich jednotné definování. Tyto dva aspekty jsou hlavní náplní této diplomové práce, jejímž cílem je reflektovat pojetí hodnot v sociální práci v souvislosti s vnímáním a přístupem k profesní identitě sociální práce. Osnovu této práce tvoří vymezení pojmu hodnota, jejíž neshodný význam brání v definování konkrétních hodnot v sociální práci. Tématem následujících kapitol je role hodnot a vymezení jednotlivých hodnot sociální práce na základě profesních cílů, etických kodexů, zahraničních a českých autorů píšících o etice sociální práce. Práce je doplněná o názory sociálních pracovníků, kteří byli zapojeni do výzkumné části projektu Grantové agentury Jihočeské univerzity č. 117/2013/H zkoumajícím pojetí kvality sociální práce v souvislosti se sebedefinováním sociálního pracovníka a jeho pomáhající profese.
Profesní motivace učitelů
BLAHUTOVÁ, Marcela
Diplomová práce se zaměřuje na studium faktorů, které vedou učitele k setrvávání v učitelské profesi a zároveň k jejímu opouštění. Teoretická část je zaměřena na pracovní motivaci, problematiku pracovního vývoje a profesní identitu učitelů. V této diplomové práci jsem použila pro postihnutí faktorů, které ovlivňují učitelovu motivaci, strukturovaný rozhovor a dotazník. Praktická část obsahuje vyhodnocení dat, týkající se motivačních faktorů, které ovlivňují další učitelovo působení. Výzkum byl proveden v Plzeňském kraji. Dotazníky odevzdalo 28 stávajících učitelů. S těmito učiteli byl posléze proveden rozhovor. 26 bývalých učitelů kývlo na spolupráci při rozhovoru a stejný počet osob odevzdal dotazník. Učitelé jsou nejčastěji motivováni kreativní prací s dětmi, ve které mohou naplno uplatnit svou svobodnou tvořivost. Dostatek volného času je také jedním z důležitých faktorů, který ovlivňuje setrvávání učitelů v této profesi. Naopak tuto profesi opouštějí bývalí učitelé z důvodu nízkého finančního ohodnocení, které je spojené s velkou psychickou zátěží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.