Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnoty u dospívajících jedinců s poruchami chování
Vrána, Jaroslav ; Hradilová, Tereza (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tématem hierarchie hodnot dospívajících jedinců s poruchami chování. Práce je rozdělena na část teoretickou, která má čtyři kapitoly a část výzkumnou čítající dvě kapitoly. První kapitola teoretické části se věnuje speciálně pedagogickým východiskům, vývoji speciální pedagogiky a jejímu přínosu, průběhu historického vývoje s dělením jednotlivých období a dále poruchám chování v širším smyslu. Druhá kapitola je zaměřena na poruchy chování v dětském věku a dospívání, jejich základní klasifikaci, příčinám vzniku, diagnostickým kritériím a prevenci a nápravám poruch chování. Třetí kapitola pojednává o hodnotách a hodnotové orientaci, jejich klasifikování, uspořádání a členění. Součástí kapitoly jsou i postoje, přesvědčení a preferování hodnot dospívajících jedinců. Poslední kapitola teoretické části je věnována osobnosti a jejím složkám, vývojovému období pubescence a adolescence a významu rodiny v období dospívání dítěte. Empirická neboli výzkumná část práce si klade za cíl zjistit, jaké hodnoty jsou zastávány dospívajícími jedinci s poruchami chování. Na základě toho byly stanoveny dílčí cíle, kterými jsme zjišťovali, zda existují rozdíly v hierarchii hodnot u dospívajících jedinců s poruchami chování a bez poruch chování. Dále pak zda existují rozdíly v hierarchii hodnot...
Problémové chování dítěte v důsledku rozvodu
PAVLOVSKÁ, Kateřina
Bakalářská práce popisuje reakce dítěte na rozvod a potenciální problémové chování, které z této situace plyne a také vhodné postupy při práci s dětmi, které se v této situaci nalézají. Teoretická část práce se věnuje pojmu rodiny, manželství, rozvodu, problémovému chování dětí v důsledku rozvodu a vhodným přístupům při práci s dětmi, nalézajícími se v situaci rozvodu rodičů. Praktická část práce se zabývá kvalitativní analýzou dat, získaných polostrukturovanými rozhovory, realizovanými se čtyřmi respondenty. Data byla zpracována metodou vytváření trsů. Práce přinesla zjištění o tom, že nejčastějším změněným, ale akceptovatelným chováním dítěte, které rodiče pozorovali, byl smutek, a nejčastějším pozorovaným problémovým chováním odmítání komunikace. Z proaktivních přístupů rodičů byla nejvíce zastoupena snaha rodiče vysvětlit dítěti důvody rozvodu a z reaktivních přístupů vyhledání odborné pomoci a rozhovor s dítětem o jeho problémovém chování. Závěr práce mimo jiné poukazuje na nutnost vhodného přístupu k dítěti v náročné době rozvodu rodičů a na důležitost kooperace rodičů.
Děti se syndromem ADHD v předškolním věku
Hotová, Jana ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Děti se syndromem ADHD v předškolním věku Tato bakalářská práce řeší výchovu a výchovné postupy s dětmi v mateřské škole, které mají syndrom ADHD. Cílem této práce bylo vypracování pedagogické podpůrné intervence a její realizace v prostředí mateřské školy. Zaměřila jsem na realizaci a naplnění cílů vytyčených v bakalářské práci. Intervencí napomoci normalizaci chování dětí s ADHD v běžném provozu MŠ a jejich začlenění do kolektivu. Dále pak intervencí zlepšit interpersonální vztahy a zlepšit kvalitu práce pedagoga v zařízení, které nedisponuje asistentem pedagoga nebo pomocným personálem. V práci jsem vyžila výzkumných metod - případové studie a pozorování. Na základě vyhodnocených údajů byla vypracována krátká pedagogická poradenská intervence, která byla realizována a analyzována v závěru bakalářské práce. Autor: Jana Hotová
Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování
Papoušková, Kateřina ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Má bakalářská práce nese název "Analýza edukačních potřeb žáků s problémy v chování". Jedná se o literárně - přehledovou studii této problematiky a návrh výzkumu navazující na východiska teoretické části práce. Ta je rozdělena do třech celků. První se zabývá edukačními potřebami žáků (ve smyslu potřeb všech žáků). Druhý vymezuje skupinu žáků, které označujeme jako "žáky s problémy v chování". Třetí celek analyzuje jejich edukační potřeby. Ze závěrů uvedených částí práce vyplývá nutnost zaměřit se na vytvoření takového prostředí ve škole, které bude problémům v chování žáků předcházet. Mapováním metod, jak toho docílit, se zabývá předkládaný návrh výzkumu. Klíčová slova: Problémy v chování, Poruchy chování, Edukační potřeby, Inkluze
Problémové chování u dětí s poruchou autistického spektra
Kubásková, Monika ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu problémového chování u dětí s poruchou autistického spektra. Vymezuje pojem poruch autistického spektra, základní charakteristiku a prevalenci výskytu. Dále se věnuje problémovému chování, jeho definici a konkrétním příkladům. Pozornost je věnována také příčině vzniku a funkci, kterou toto chování pro děti představuje. Podrobněji popisuje nejčastěji se vyskytující nevhodné chování a intervence, které s ním pracují. Teoretickou část uzavírá kapitola věnující se aplikované behaviorální analýze, která je v práci s problémovým chováním velmi úspěšná. Stručně je nastíněna historie tohoto terapeutického přístupu, jeho základní principy při práci s problémovým chováním a možná negativa. Empirická část obsahuje návrh výzkumu, který tematicky navazuje na předchozí poznatky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Integrace žáka s Aspergerovým syndromem na I. stupni základní školy - problémové oblasti
Pavlíčková, Lucie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá integrací žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole a jeho problémovým chováním v daných oblastech v době vyučování a volnočasových aktivitách. Toto téma má na základě teoretických poznatků, postřehů z praxe a dále uvedením konkrétních případů přiblížit danou problematiku, která je v dnešní době čím dál častěji zmiňována a řešena. Klíčová slova Porucha autistického spektra, autismus, Aspergerův syndrom, problémové chování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.