Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití obrazů měsíců Josefa Lady k rozvoji dovednosti slovního popisu u předškolních dětí
NOVÁKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá zjištěním pokroků dětí v popisu obrazů měsíců Josefa Lady. Práce poukazuje na možnost rozvoje dovedností předškolních dětí samostatně popsat obrázek. V teoretické části je charakterizován vývoj monologického verbálního projevu u dětí do konce předškolního věku, možnosti rozvoje samostatného souvislého vyjadřování v předškolním věku, systematický rozvoj popisu obrázku, diagnostika monologického verbálního projevu v tomto věku a charakteristika obrazů měsíců Josefa Lady. V praktické části je za pomoci obrazů 12 měsíců Josefa Lady testována slovní dovednost. Úkolem je popsat dané obrazy. Testování probíhá se dvěma skupinami předškolních dětí a zjišťuje se úroveň dovednosti popisu. S jednou vybranou skupinou bude následně tato dovednost soustavně rozvíjena. V závěru práce jsou představeny výsledky šetření. Jsou zjištěny změny u dětí v dovednostech popisu obrázku po rozvíjejícím programu a také sledovány odlišnosti popisu obrázku mezi dvěma skupinami dětí.
Vztah mezi obezitou a sportovním výkonem u dětí předškolního věku
Kábrtová, Martina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémem obezity u předškolních dětí a jeho vlivem na sportovní výkon. Cílem práce bylo zjistit, v jakém vztahu je obezita a sportovní výkon u předškolních dětí. Výzkumu se zúčastnilo 30 probandů. Pro hodnocení obezity jsme zjišťovali množství podkožního tuku metodou měření podkožních řas (kaliperace). Prostřednictvím vybraných motorických testů jsme zkoumali úroveň motoriky u testované skupiny. Sportovní disciplíny byly vybrány, aby otestovaly zdatnost předškolních dětí. Zjišťovali jsme vztah mezi změřeným množstvím podkožního tuku a výkony v motorických testech. Na základě výsledků můžeme konstatovat, že byla zjištěna závislost mezi množstvím podkožního tuku a výkony v testech v běhu na 60 metrů a v člunkovém běhu. U testů v hodu kriketovým míčkem a ve skoku do dálky se vztah mezi sportovním výkonem a množstvím podkožního tuku neprokázal. KLÍČOVÁ SLOVA Obezita, nadváha, korelace, kaliperace, motorické testy, zdravotně orientovaná zdatnost, předškolní dítě
Rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku
Prchlá, Lucie ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zdokumentovat význam pravidelného cvičení dětí předškolního věku se zaměřením na flexibilitu. Teoretická část se věnuje celkovému vývoji dítěte v předškolním období, popisuje biologický a psychický vývoj, cíl tělesné výchovy a cvičení v mateřské škole, možnosti pohybu v předškolních zařízeních, pohybové činnosti v různém prostředí v průběhu celého dne. Je zde zdokumentováno, kde všude lze zařadit pohybové aktivity do každodenního života v mateřské škole. V praktické části jsou srovnávány dvě skupiny dětí na počátku a na konci pohybového kurzu a jsou zaznamenány hodnoty ovlivněné cvičením. Zaměřila jsem se na zjištění, zda se již v předškolním věku může pravidelným a dlouhodobým cvičením dosáhnout zlepšení kloubní pohyblivosti, prodloužení délky zkrácených svalů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv médií na rozvoj řeči u dítěte
Koudelová, Zuzana ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými vlivy, jež mají média, konkrétně pak televize, na rozvoj řeči u dítěte. V první části je rozebrán vývoj řeči, narušení komunikační schopnosti, historie médií a dostupné studie o vlivu sledování televizních pořadů na osobnost dítěte. Praktická část zkoumá, zda a jaký vliv má sledování televizních pořadů na dítě a jeho řeč.
Labyrinty - nástroj rozvoje orientace v prostoru a rovině u předškolních dětí
Černá, Lenka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda procvičování labyrintů pomocí gradovaných sérií ovlivní jejich výsledné řešení, tedy i orientaci v rovině, prověřit míru pochopení labyrintů a zjistit, zda má pohlaví dětí vliv na výsledné řešení. Práce tedy využívá prostředí labyrintů k rozvoji orientace v omezeném strukturovaném prostoru u předškolních dětí ve věku pět až šest (sedm) let. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku a vysvětluje souvislosti s předmatematickou gramotností a orientací v prostoru/rovině s přenesením na labyrinty. Dále se na labyrinty zaměřuje z pohledu historického, významového i didaktického. Praktická část popisuje výzkumné šetření, které při získávání informací od stanovených vzorků využívá strukturovaného pozorování, a ke konečnému zjištění výsledků srovnávací analýzy. Jsou diskutovány souvislosti: s potřebami dítěte a jejich nasycením; s orientací v prostoru/rovině; s problémovou situací; s interakcí učitelky a dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, předmatematická gramotnost, prostorová orientace, rovinná orientace, labyrinty, užité metody a formy řešení.
Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti
Pozornost u předškolních dětí
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
česky Bakalářská práce má za úkol zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku a možnosti jejího rozvoje vlivem procvičování. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popsání období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část se poté zabývá empirickým výzkumem s dětmi v mateřské škole, trvajícím po dobu jednoho školního roku. Dětem byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti a byl zjišťován jejich vývoj. Cílem bakalářské práce je zjištění aktuální úrovně výkonu v oblasti pozornosti, porovnání výkonu skupiny čtyřletých a pětiletých dětí a zjištění potencionálního vlivu procvičování na rozvoj pozornosti. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní děti
Výuka etiky u předškolních dětí
Mojžíšová, Petra ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Liguš, Ján (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Husitská teologická fakulta Diplomová práce Výuka etiky u předškolních dětí Teaching of pre-school children in the ethics Vedoucí práce Autor práce Mgr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D. Ing. Petra Mojžíšová Praha 2012 2 ANOTACE Diplomová práce se zabývá tématem výuky etiky u dětí předškolního věku. Nejprve podává teoretický rámec s vymezením pojmů etiky, morálky a definice předškolního období z vývojového i psychologického pohledu. Přibližuje vybrané oblasti morálního vývoje u dětí a dává je do kontextu s vzdělávacími strategiemi tradičními i současnými. V jejich srovnání pak poukazuje na rozdíly a shody v jednotlivých pojetích. Praktická část se pak věnuje konkrétnímu projektu zaměřenému na etický apel vánočního času, který byl uskutečněn v minulém roce se skupinkou předškolních dětí ve vybrané mateřské škole. Zamýšlí se nad otázkou posílení mravní a etické výchovy v soudobém vzdělávacím systému předškolní výchovy a navrhuje cílené zintenzivnění diskusí pedagogů s dětmi o vybraných etických tématech. Klíčová slova: etika, morálka, předškolní děti, vývoj, výuka, vzdělávání, projekt ANNOTATION Diploma work aims on ethics education for pre-school children. First gives theoretical frame with specification of terms as etics, morality and definition pre-school period from development a...
Rodiče předškolních dětí a očkování II.
Klozová, Michaela ; Marešová, Helena (vedoucí práce) ; Pokladníková, Jitka (oponent)
Student: Michaela Klozová Vedoucí práce: PharmDr. Helena Marešová Katedra sociální a klinické farmacie, Farmaceutická fakulta v Hradci králové, Univerzita Karlova v Praze, Česká republika Úvod: Diplomová práce se zabývá postojem českých rodičů předškolních dětí k očkování. Z tohoto pohledu nebyla problematika očkování v České republice dosud hodnocena. Práce přináší přehled základních poznatků o očkování. Cíl: Hlavním cílem práce bylo zhodnotit postoje rodičů k očkování jejich dětí, zmapovat jejich vědomosti a zkušenosti s očkováním a jejich názory na oprávněnost, účinnost a bezpečnost systému očkování v České republice. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké změny by v tomto systému uvítali. V neposlední řadě jsem se zajímala o to, zda rodiče nechávají děti očkovat nad rámec povinného očkování. Metodika: Cílený průzkum rodičů předškolních dětí bez rozdílu věku a vzdělání. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. K zpracování výsledků byl použit počítačový program Microsoft Office Excel 2007. Získaná data byla podrobena frekvenční analýze a byl vypočítán interval spolehlivosti. Průzkum probíhal od září 2012 do listopadu 2013. Dotazník vyplnilo 182 rodičů z 263 oslovených, tj. 69 %. Výsledky: Z průzkumu vyplývá, že 35,7 % respondentů věří stoprocentně v oprávněnost systému očkování....
Možnosti rozvíjení empatie a altruismu u dětí předškolního věku."
Smoljak, Filip ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Kodymová, Pavla (oponent)
(česky) Empatii a prosociální chování lze u předškolních dětí rozvíjet různými způsoby. Teoretická část práce se zabývá aspekty, které podle odborníků v různém sociálním prostředí a z různých úhlů pohledu hrají nejdůležitější roli. Obsahuje analýzu rámcového vzdělávacího plánu a aktuálně dostupné podpůrné literatury. Práce také uvádí příklady podpory empatie u nás i v zahraničí a popisuje pozorování průběhu všedního dne několika typických tříd mateřských škol. Výzkumná část formou kvalitativního výzkumu shromažďuje poznatky o podpoře dětské empatie v běžné praxi pohledem pedagogů mateřských škol. Popisuje rovněž schopnosti a dovednosti dětí při pomáhání druhým a také jejich limity. Závěrečná část práce se zaměřuje na možnosti rozšíření používaných metod do celého vzdělávacího systému a případné využití získaných poznatků pro prevenci sociálně nežádoucích jevů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.