Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 152 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sborník her na lezecké stěně pro děti ve věku 3-6 let
Schierová, Daniela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název práce: Sborník her na lezecké stěně pro děti ve věku 3-6 let Cíl práce: Vytvořit sborník lezeckých her pro předškolní děti na základě literatury a vlastní zkušenosti. Metody: Sborník lezeckých her vznikl na základě osobní zkušenosti s lezeckými hrami a rešerše francouzské, anglické a české literatury (Baláš et al., 2008; Beroujon et al., 2001; BMC School Activity Cards, 2022; Vomáčko & Boštíková, 2003). Hry byly vybírány na základě několika klíčových kritérií. Hlavním kritériem byla adekvátnost pro děti ve věku 3-6 let, což zahrnovalo jejich schopnost zaujmout a zároveň přiměřeně rozvíjet dovednosti dětí v této věkové kategorii. Dále byly brány v úvahu didaktické hodnoty her, jako je rozvoj motorických schopností, týmové spolupráce, kreativity a schopnosti řešit problémy. Dalším kritériem byla flexibilita v úpravě obtížnosti, aby bylo možné hry bezpečně a snadno realizovat v různých prostředích. Vybrané hry byly následně modifikovány na základě vlastní zkušenosti s výukou lezení předškolních dětí. Výsledky: Sborník 38 lezeckých her, které mají největší uplatnění u dětí předškolního věku. Závěr: Bakalářská práce představila komplexní sbírku her na lezecké stěně určenou pro děti ve věku 3-6 let, která je nejen zábavná, ale i bezpečná, přínosná pro rozvoj motorických schopností a celkové...
Pojetí svátku sv. Mikuláše s prvky dramatické výchovy v mateřské škole.
Kučerová, Ludmila ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje využití prvků dramatické výchovy v tématu svátku sv. Mikuláše v mateřských školách. Práce se rozděluje na dvě části, teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu a různá pojetí slavení svátku sv. Mikuláše v mateřských školách. Také se dotýká tématu pedagogiky Franze Ketta a popisuje postavu sv. Mikuláše a s ním spojené legendy. Dále se teoretická část zabývá strachem dítěte předškolního věku vyplývajícím z tradičního pojetí slavení svátku sv. Mikuláše a vysvětluje pojmy strach a úzkost. V praktické části je představena dramatická lekce zaměřující se na svátek sv. Mikuláše. Dramatická lekce je realizována v pěti mateřských školách různého zaměření. V praktické části jsou také uskutečněny rozhovory s pedagogy mateřských škol a je zde použita výzkumná metoda dotazníku. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se věnují tématu sv. Mikuláše pedagogové v různých mateřských školách a zda lze toto téma zpracovat pomocí dramatické výchovy. Dále práce ověřuje funkčnost dramatické lekce věnující se postavě sv. Mikuláše v pěti mateřských školách různého zaměření. Bakalářská práce také zjišťuje, zda může tradiční pojetí slavení svátku sv. Mikuláše vyvolávat strach u dětí předškolního věku. V závěru tato práce shrnuje výsledky...
Vliv čtení na slovní zásobu, porozumění textu a oblibu literárních postav u dětí předškolního věku
Marklová, Tereza ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem čtení na slovní zásobu, porozumění textu a oblibu literárního hrdiny u dětí předškolního věku v rozmezí 3 až 6 let. Cílem mé výzkumné části práce je zjistit, jak velký vliv má čtení v mateřských školách na slovní zásobu, porozumění textu a oblibu literárního hrdiny u dětí ve věku 3 až 6 let. První hypotéza předpokládá, že děti, které v rámci měsíčního projektu budou nejvíce vystavovány předčítání a práci s knihou, se nejvíce zlepší v porozumění textu a slovní zásobě. Další dvě hypotézy chtějí ve stejných oblastech ověřit, že starší děti budou mít na začátku i na konci projektu lepší výsledky než ti nejmladší účastníci výzkumu. Třetí hypotéza potom předpokládá, že nejmladší, tříletí, se zlepší pouze v otázkách opakujících se, kontrolních, a to vlivem paměti, nikoliv porozumění. Poslední hypotéza chce ověřit, že děti, které budou nejvíce vystaveny čtení, si oblíbí nové literární hrdiny. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte od narození do 6 let věku s důrazem na období od 3 do 6 let a rozborem pohádky jako literárního žánru i prostředku ke stimulaci vývoje dítěte. Praktická část je korelační studie, která vychází z kvantitativně-kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumné práce bylo zjistit vliv čtení na slovní zásobu, porozumění textu a oblibu literárního hrdiny u...
Školní zralosti a příprava dítěte do 1. třídy z pohledu logopedie
Cemperová, Denisa ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá řečovými dovednostmi, dovednostmi souvisejícími s řečí a školní zralostí a připraveností dětí před nástupem do 1. třídy základní školy a dále také využívanými postupy pro přípravu dětí na vstup do 1. třídy základní školy. Teoretická část této práce se zaměřuje na školní zralost a připravenost, resp. nezralost a nepřipravenost, její diagnostiku a odklad školní docházky. Dále je v ní charakterizováno dítě předškolního věku, jeho motorický, kognitivní, sociální a motivačně-volní vývoj. Poslední oblast teoretické části je věnována komunikaci dítěte předškolního věku a jazyku, řeči a komunikaci v pojetí rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, vývoji komunikace, rizikovým faktorům vývoje řeči, poruchám komunikace a dítěti s poruchou komunikace v mateřské škole. Úvod praktické části představuje cíle a metodologii výzkumného šetření kvalitativního charakteru a popisuje výzkumný vzorek. Dále je v praktické části uveden průběh, hodnocení a výsledky diagnostiky dítěte předškolního věku a orientačního testu školní zralosti. Sledovány jsou také postupy využívané pro přípravu dětí na vstup do 1. třídy základní školy a nakonec jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit stav řečových dovedností a oblastí souvisejících s řečí před...
Možnosti péče o děti předškolního věku ve středisku výchovné péče
MICHALCOVÁ, Miroslava
Diplomová práce je zaměřena na možnosti péče o děti předškolního věku ve střediscích výchovné péče. V úvodu jsou popsány charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho základní potřeby. Dále je popsána charakteristika současné rodiny a předškolních institucí, a to v souvislosti s problémovým chováním. Práce dále popisuje diagnostiku nápadného dětského chování a podrobně se zabývá středisky výchovné péče. Detailně charakterizuje jednotlivé formy činností a úkoly střediska. Praktická část je zaměřena na analýzu výročních zpráv jednotlivých středisek. Mapuje počty dětí v předškolním věku, které služeb střediska využívaly. Na základě kazuistických případů popisuje možnosti této péče.
Vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou
KOCMANOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí předškolního věku s mozkovou obrnou v různých edukačních prostředích. Těmi jsou mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu a denní stacionář. Cílem je zjistit, jak moc výběr předškolního zařízení ovlivňuje dvě děti se stejnou diagnózou ve vývoji a sociálních schopnostech. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část popisuje mozkovou obrnu včetně její etiopatogeneze, diagnostiky, léčby a specifických projevů, jež jsou u dětí s mozkovou obrnou typické. Dále objasňuje systém předškolního vzdělávání v Česku a varianty pro děti s mozkovou obrnou. Praktická část se zabývá charakteristikou předškolních vzdělávacích zařízení a podrobnými anamnestickými údaji. Realizována je kvalitativním výzkumem, formou dvou případových studií. Pro sběr dat jsou použity polostrukturované rozhovory s rodiči a pedagogickými pracovníky, zúčastněná pozorování dětí a analýzy dokumentů. Získaná data z rozhovorů jsou zpracována obsahovou analýzou.
Koncept všímavosti v prostředí MŠ
DVOŘÁKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se soustředí na problematiku všímavosti v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje stručnému vymezením pojmu všímavost a jeho souvislostem (pozornosti, regulaci emocí, postojům a rušivým faktorům). Dále kapitola obsahuje rozsáhlou část, jež se zaměřuje na všímavost a její rozvoj u dětí. Součástí praktické části je akční výzkum uskutečněný v závislosti na připraveném tematickém celku, jenž se věnuje rozvíjení všímavosti u dětí, a to postupně od vnější k vnitřní. Obsahuje záznam výsledků tematického celku a část s reakcemi dětí na opakující se cvičení. Dále se věnuje zodpovězení výzkumných otázek a připomínkám či doplnění pro využití tematického celku. V příloze jsou pak uvedeny fotografie z realizace tematického celku.
Digitální technologie v běžných a speciálních mateřských školách
DAVÍDKOVÁ, Gabriela
Cílem práce bakalářské práce je porovnání využívání digitálních technologií v třídách běžných mateřských škol s třídami zřízenými podle § 16 odst. 9 školského zákona. Dalším cílem je zjištění důvodů nevyužívání digitálních technologií v MŠ. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů týkajících se digitálních technologií, možnostmi předškolního vzdělávání v České republice, ukotvením digitálního vzdělávání v legislativních dokumentech a možností vzdělávání pedagogů v oblasti digitálních technologií. V neposlední řadě jsou zde popsány digitální technologie zařazené do dotazníkového šetření. Praktická část bakalářské práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn pomocí dotazníkového šetření. V praktické části jsou popsány cíle, hypotézy, metodologie práce, tvorba dotazníku a charakteristika výzkumného vzorku. Pomocí grafů a tabulek jsou zde popsány výsledky dotazníkového šetření a ověřovány hypotézy.
Správné držení psacích potřeb u dětí předškolního věku
BERÁNKOVÁ, Tereza
Tématem bakalářské práce je správné držení psacího náčiní. Je to jeden ze základních pracovních návyků, který u dětí předškolního věku učitelé vytváří, posilují a automatizují jej. Cílem práce bude vypracovat zásobník činností a aktivit s využitím materiálů a her využitelných pro vyvození a fixaci správného úchopu psacího náčiní. Teoretická část se zabývá obecným motorickým vývojem dítěte předškolního věku. Dále se zaměřuje na postup, který předchází správnému úchopu a následně i úchopu samotnému. Zabývá se také lateralitou a s ní spojeným leváctvím. V závěru teoretické části se definuje školní zralost a připravenost v oblasti rozvoje grafomotoriky. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, na jehož podkladě vznikl zásobník činností. Ten byl doplněn činnostmi získanými z publikací, internetových zdrojů a jiných zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 152 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.