Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 446 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nízkofrekvenční elektronická aktivní zátěž
Vaněk, Petr ; Theumer, Radek (oponent) ; Šotner, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou návrhu aktivní elektronické zátěže pro stejnosměrné a střídavé vstupní signály. Jsou zde probrány režimy elektronických zátěží a princip jejich funkcí. Hlavní náplní této práce je návrh nízkofrekvenční aktivní elektronické zátěže pro testování především střídavých zdrojů signálů (výkonových zesilovačů), návrh regulace výkonu ověření simulacemi a příprava výrobních podkladů, experimentální ověření a finalizace prakticky použitelného zařízení.
Moderní koncepty chlazení elektrických strojů
Lukášek, Jan ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Toman, Marek (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na rešerši moderních konceptů chlazení elektrických strojů. První část práce se zabývá vznikem a výpočtem ztrát způsobujících zahřívání elektrických strojů. Druhá část popisuje mechanismy přenosu tepla a základní vztahy mechaniky tekutin. Ve třetí části jsou popsány základní principy chlazení elektrických strojů. Finální část práce popisuje moderní koncepty a inovace v systémech chlazení elektrických strojů popsaných ve třetí části a samostatné moderní inovace.
Automatizace kalibračního procesu
Mařas, Michael ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá automatizací kalibračního procesu na pracovišti pro kalibraci elektronických měřičů výkonu a popisem způsobu vyhodnocování výsledků kalibrace. V práci je zanalyzováno kalibrační pracoviště a manuální způsob kalibrace prováděný pracovníky kalibrační laboratoře. Dále jsou uvedeny návrhy na zautomatizování manuálního způsobu kalibrace a popis samotné realizace programu pro automatizaci tohoto procesu. Následně je v práci popsána analýza nejistot. V této části je uvedena analýza nejistot podle metody GUM a výpočet těchto nejistot. Správnost výpočtu nejistot podle metody GUM je ověřena podle metody Monte Carlo. V poslední části práce je popsán způsob vyhodnocení výsledků kalibrace podle dokumentu ILAC-G8:09/2019 a je zde popsána podoba kalibračního protokolu.
Návrh sacího traktu s variabilní délkou pro experimentální zážehový motor
Jelínek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o sacím traktu čtyřdobého spalovacího motoru a jeho plnící účinnosti a možnostech, jak tuto účinnost zvýšit a následně o optimalizování průběhu točivého momentu a výkonu u zadaného sériového spalovacího motoru. Na konci diplomové práce je návrh 3D modelu sacího potrubí.
Sběrnicové elektroinstalační systémy pro komplexní řízení budov
Mokrý, Lukáš ; Macháček, Jan (oponent) ; Bátora, Branislav (vedoucí práce)
Cílem mé práce je prozkoumat současné možnosti sběrnicových elektroinstalačních systémů pro komplexní řízení budov, především jejich energetickou a ekonomickou bilanci. Zjednodušeně je můžeme nazývat inteligentní elektroinstalace. Bude se jednat o dva systémy od firmy INELS a ABB. Tyto systémy obsahují funkční prvky, především moduly a ovladače. S použitím dalších materiálů vytvořím panel, na kterém budou prvky nainstalovány a poté elektricky propojeny. Systémy bude potřeba uvést do provozu a za pomoci jejich softwarů je naprogramovat. Dále bude následovat měření veličin při různých stavech systému a měření spotřeby, což je jeden z hlavních cílů práce. K tomuto měření budou použity dva měřící přístroje. Samotná práce bude obsahovat teoretický rozbor systémů, jejich popis, využití, způsob fungování a hlavní výhody a nevýhody. Dále zde budou popsány jednotlivé prvky a celý proces práce v laboratoři a měření. Z výsledků bude sestaveno celkové hodnocení a srovnání systémů z různých hledisek, včetně cenového.
DC/DC měnič 12V/300V
Žurek, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Kubánek, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o teorii spínaných zdrojů. Obsahuje srovnání se zdroji tvořenými lineárními součástkami a stručně popisuje principy jednotlivých typů spínaných zdrojů. Větší pozornost je pak věnována zapojení blokujícímu, na jehož základě je v praxi navržen konkrétní spínaný zdroj. Jsou vypočteny všechny klíčové součástky včetně uvedení důležitých vztahů, obzvláště transformátoru, tranzistoru, výstupní diody a vybrány konkrétní prvky, které jsou následně aplikovány do konkrétního zapojení spínaného zdroje. Toto blokující zapojení se ukázalo jako nefunkční. Proto jsem přistoupil k realizaci zapojení zvanému polomost, které bylo možno zrealizovat.
Výpočet nejistot metodou Monte Carlo
Kósa, Valentin ; Šedivá, Soňa (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabírá s nepřesnostmi měření. Popisuje různé typy nejistot, způsoby jejich určení a způsoby zápisu. Dále seznamuje čitatele s metodou Monte Carlo a popisuje její způsob aplikace. Dále aplikuje obě popsané metody: výpočet přesnosti měření pomocí nejistot – metoda GUM a výpočet přesnosti měření pomocí metody Monte Carlo. Metody jsou aplikované při měření výkonu stejnosměrného proudu na odporové zátěži s různými měřícími přístroji.
Fotovoltaické články pro napájení nízkoodběrových elektronicickych zařízení
Stránský, Patrik ; Šimek, Milan (oponent) ; Slavíček, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a sestavit napájecí modul pro nízkoodběrová elektronická zaří- zení založený na Lithium-polymerovém akumulátoru, který bude nabíjen fotovoltaickým článkem. Úkolem je konstrukce nabíječky Lithium-polymerového akumulátoru, která bude respektovat potencionálně kolísající napětí fotovoltaického článku.
Propulsion unit of competition model airplane
Vančo, Miroslav ; Matějů, Jiří (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis deals with the design and validation of the operation of the model propulsion system, according to the Aero Design East rules. The introduction is focused on rules and regulations of the competition and then, the point analysis is carried out. The research section is devoted to an overview of the propulsion system components and their basic parameters. The most appropriate configurations of the propulsion system are selected, based on calculations from the manufacturer´s datasheet. These configurations are then validated by measurements of static thrust and measurements in aerodynamic tunnel. In these measurements, the responses of the limiter for boundary power are also examined. In the last part, the choice of the propulsion system is completed.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 446 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.