Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén Karla Gotta v českém tisku v 60.- 80. letech
Hlavicová, Nikola ; Knapík, Jiří (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Fenomén Karla Gotta v českém tisku v 60.-80. letech zkoumá mediální obraz Karla Gotta. Mediální obraz nejpopulárnějšího československého zpěváka je v práci konstruován na základě analýzy obsahů zveřejněných ve třech dobových tištěných periodikách během let 1959-1989. Teoretická část práce se soustředí na oblast kulturní politiky, zabývá se specifiky populární hudby v Československu a představuje osobnost Karla Gotta. Prostor je věnován také české tiskové produkci s důrazem na cenzurní praktiky. Cílem práce je sestavení mediálního obrazu Karla Gotta prostřednictvím metody kritické diskurzivní analýzy podle Normana Fairclougha. Analytická část zkoumá zmiňovanou metodou obsahy pojednávající o Karlu Gottovi, které byly publikovány v dobovém periodickém tisku, konkrétně v časopise Mladý svět, Vlasta, v Pionýrských novinách a v časopise Sedmička, potažmo Sedmička pionýrů. Cílem práce je mj. zjistit, zda a jakým způsobem byl skrze reprezentaci Karla Gotta v tisku podporován dominantní diskurz. Práce si stanovuje výzkumné otázky, přičemž soubor odpovědí na tři vedlejších výzkumné otázky pomáhá konstruovat odpověď na otázku hlavní. Výsledky výzkumu jsou pak prezentovány v diskuzi, která nastiňuje možné další směřování výzkumu, a také v závěru práce.
Populární hudba v televizní zábavě 90.let na území ČR
Zdychová, Šárka ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Růžička, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Populární hudba v televizní zábavě 90. let na území ČR" se zabývá především vývojem hudebních pořadů v tomto období, konkrétně sleduje vývoj hitparád Medúza a Eso. O období 90. let lze mluvit jako o vrcholu tohoto typu pořadů, které byly nedílnou součástí televizní zábavy. V souvislosti s jejich vývojem práce pojednává také o historii těchto hudebních pořadů před rokem 1989 i s dobovým kontextem. Komplexnost tématu utváří také teoretický základ, ve kterém práce pojednává o pojmech populární kultura, masová a spotřební kultura nebo globalizace. S vývojem hudebních pořadů právě pojem globalizace úzce souvisí. Globalizace prochází všemi základními složkami tvorby těchto pořadů, a to hudbou i samotným televizním prostředím, a je právě možným důsledkem poklesu popularity televizních hitparád v současné době. Klíčová slova Televizní zábava, populární hudba, formát v TV, hudební pořad, hitparáda
Analýza potencionálního vlivu současné hudby a hudebních textů na utváření genderových identit z pohledu posluchačů
Marxtová, Kateřina ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hroch, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma genderu v hudbě a jeho vnímání posluchači. Zaměření práce bylo zvoleno pro prozatimní nedostatečnou míru akademického zkoumání při zaměření jak na hudební sdělení, tak na komunikaci ohledně genderu v hudbě, také pro narůstající frekvenci konzumace hudebních médií. Výzkum byl prováděn prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy hudebního sdělení na vzorku Billboard Top Charts za posledních 50 let (mezi lety 1970-2019) a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů na multigeneračním vzorku. Do výzkumu bylo zahrnuto celkem 500 písní, dotazováno bylo osm respondentů různých věků i pohlaví. Témata mužů, žen a vztahů mezi nimi se ukázala být dominantními tématy ve zkoumaném hudebním vzorku, přičemž napříč vymezeným obdobím prošla významným vývojem. Zaznamenán byl přesun od metaforičnosti k explicitě, zároveň byl identifikován i vývoj samotných metaforických označení. Mezi mužskými a ženskými interprety byla také sledována inklinace k jiným komunikovaným tématům. Ženy se více zaměřovaly na téma lásky, milostného trojúhelníku, konec vztahu a submisivitu. Muži přitom spíše zmiňovali sex a intimní témata, v poslední době také témata peněz a závislostí, která jsou naopak u žen skoro neobjevují. Přesun k tématu peněz se také pojí s tématem konzumerismu, které bylo adresováno...
Nové hudební směry v soudobé liturgické praxi v České republice
Doležal, Lukáš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Práce mapuje současnou situaci užití nových hudebních směrů v liturgii v porovnání s tradiční liturgickou hudbou. Práce popisuje současnou podobu liturgie v římskokatolické církvi včetně historického kontextu. Ukazuje také úlohu hudby v liturgii, a to jak nové hudby, tak té tradiční, na základě historie a více i méně závazných pravidel. Práce nastiňuje nové tendence v tradiční liturgické hudbě a porovnává ji s novou - rytmickou liturgickou hudbou. V rámci rytmické liturgické hudby práce popisuje její kořeny, inspirační zdroje a její počátky v České republice. Dále popisuje její vývoj, představuje výběr nejznámějších schol, autorů a pojednává o současných i minulých zpěvnících této nové hudby. Práce představuje nové hudební přístupy v liturgii jako svéprávné, hojně rozšířené a uznávané odvětví liturgické hudby.
Hudba a životní filozofie: Veganství na české hudební scéně
Zaškolná, Jana ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Bakalářská práce "Hudba a životní filozofie: Veganství na české hudební scéně" se zabývá rolí hudebních interpretů v propagaci životního stylu nebo filozofie. Konkrétně se zaměřuje na českou hudební scénu, při čemž aplikuje metodu případové studie na různé oblasti působení dvou českých hudebních interpretů - Bena Cristovaa jako představitele hudebního mainstreamu a Lukáše Vincoura jako zástupce hudební subkultury. Případová studie využívá dvě výzkumné metody, a to primárně obsahovou analýzu doplněnou o metodu dotazování. Obsahová analýza se zabývá třemi oblastmi působení hudebních interpretů - hudební tvorbou, sebeprezentací a aktivismem. Cílem je zjistit, zda vybraní hudební interpreti v daných oblastech propagují veganství a pokud ano, jaké komunikační prostředky k tomu využívají. Výzkum je zasazen do teorie hudby, hudebních subkultur a hudební slávy jako prostředku propagace životního stylu nebo filozofie, při čemž je brán v potaz kulturní a popkulturní kontext. Značná část se zabývá také veganstvím jako životním stylem a společenským fenoménem.
Užití populární hudby ve výuce angličtiny na 2.st. ZŠ
PLACATKOVÁ, Monika
Úkolem této diplomové práce je zjištění stavu, v jakém se práce s hudbou v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol nachází. Hlavním cílem je pak oblast současné moderní populární hudby. V teoretické části tyto žáky charakterizujeme z pedagogicko-psychologického a lingvo-didaktického hlediska. Dále pojednáme o motivaci a teorii rozmanitých inteligencí. Definujeme styl hudby, kterým se tato práce zabývá, a odpovíme na otázky proč a jak s tímto stylem hudby pracovat. Praktická část bude zahrnovat dotazníková šetření žáků i učitelů a vyhodnocení získaných dat.
Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest : případová studie
Bičíková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vlasák, Zbyněk (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest: případová studie" analyzuje formou případové studie způsoby a podoby formování české národní identity v největším a nejsledovanějším mezinárodním festivalu populární hudby Eurovision Song Contest. Zejména se snaží identifikovat projevy sebeprezentace České republiky z pohledu mediální instituce, ve výběru soutěžní skladby, v soutěžním vystoupení, propagačním medailonku a videoklipu a prostřednictvím hlasování a sledovanosti. Těchto zjištění je v práci dosaženo tří výzkumných metod, a to polostrukturovanými rozhovory s mediálními odborníky, kvalitativní obsahovou analýzou audiovizuálních materiálů a sekundární analýzy dat. V rámci představených teoretických poznatků je čtenář seznámen se základními koncepty formování identity a nacionalismu a především s Eurovision Song Contest jako geopolitickým a sociokulturním fenoménem. V práci je nastíněn historický vývoj soutěže s ohledem na politické a kulturní ideály, které si klade za cíl prezentovat, a blíže je rozveden vývoj účasti v průběhu let s ohledem rozšiřování hranic směrem na východ. Zároveň jsou představeny některé formy sebeprezentace a konstrukce identity ostatních zemí v soutěži se zvláštním důrazem na země bývalého Východního bloku.
Slovní zásoba současných populárních písní
d' Almeida, Annamária ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato bakalářská práce, na základě porovnávání výsledků žebříčků hitparád za rok 2016, analyzuje slovní zásobu českých písní populárních v roce 2016, a to konkrétně tvorbu autora Ondřeje Ládka. Tato práce zkoumá vrstvy slovní zásoby, popisuje významovou stránku slov na základě analýzy dvaceti vybraných textů kapel Slza a Xindl X a zkoumá tyto texty z hlediska frazeologie. Okrajově se v práci pracuje i s literárně teoretickými pojmy z oblasti versologie. Závěrem práce srovnává rozdíly v tvorbě Ondřeje Ládka v závislosti na projektu, pro který tvoří. Výsledky této práce nám částečně umožňují více poznat současnou pop kulturu a způsob jakým tvoří jeden z nejhranějších současných českých autorů.
Production of popular music using virtual instruments
Mottl, Jaroslav ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Doškář, Josef (oponent)
Tato práce se zabýva technologickými možnostmi produkce hudby pomocí virtuálních nástrojů a rovněž poskytuje replikovatelný postup, s jehož pomocí si může čtenář vytvořit vlastní skladbu. V teoretické části práce je vysvětlená technologie, která se používá při tvoření hudby takovýmto spůsobem. Praktická část nabízí komplexní návod, doprovázený zvukovou přílohou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.