Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století.
Kleňha, Jan ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut mezinárodních studií Jan Kleňha Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století Bakalářská práce Praha 2014 Abstrakt: 70. a 80. léta 20. století se z pohledu mediálního marketingu projevila jako období velkých systémových změn s dalekosáhlými důsledky pro celou americkou společnost. Cílem této práce je obhájit tezi, že politický marketing od svého strmého vzestupu na počátku 70. letech často používal metody komerčního marketingu, které často vznikaly na základě odborných empirických studií, a ukázaly se jako účinné v tehdejším mediálním prostředí. Politické kampaně využívaly stejná média jako kampaně komerční a byly nuceny vyrovnat se se stejnými kulturními předpoklady a změnami v tehdejší společnosti. Čím častěji navíc tyto metody politické kampaně využívaly, tím byly úspěšnější v dosahování svých cílů. Ačkoliv tedy existuje mnoho zásadních rozdílů mezi předpoklady, financováním, cíli i důsledky politické a komerční reklamy (jak bude také v této práci analyzováno), metody marketingu ve zkoumaném období byly založeny na stejných psychologicko-sociologických principech přesvědčování častěji, než kdykoliv předtím.
Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR
Kejlová, Tamara ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Analýza zpravodajství českých periodik během prezidentských voleb v roce 2013 v ČR" zkoumá, jakým způsobem deníky Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Hospodářské noviny rámcovaly předvolební kampaň. Dále se zaměřuje na míru dodržování kritérií nestrannosti v mediálních obsazích. Analyzovány jsou rovněž texty s "otevřenou podporou". Teoretická část nastiňuje typické rysy vztahu mezi médii a politikou a hlavní teoreticko-metodologická východiska pro výzkum rámců a objektivity. Představen je koncept mediálního rámcování jako "roztříštěného paradigmatu" i objektivita jako nedosažitelný ideál. Nedílnou součást teoretické části tvoří zahraniční výzkumy a studie Českého rozhlasu, jejichž závěry posloužily při samotné analýze. Cílem výzkumu, provedeného kombinací kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, bylo zjistit, jak české deníky zareagovaly ve svém obsahu na přímé prezidentské volby spojené s fenoménem "endorsement". Kvantitativní část analýzy cílí na dominantní rámce a hlavní témata spojená s volbami objevující se v mediálních obsazích. Dále se soustředí na to, do jaké míry deníky prezentovaly kandidáty v neutrálním světle. Důraz klade rovněž na vyváženost zpravodajství. Kvalitativní část analýzy se pak zaměřuje na samotnou "otevřenou podporu". Zkoumány jsou argumenty, jimiž se...
Hodnocení efektivity marketingových kampaní
HOUŠKOVÁ, Šárka
Cílem diplomové práce hodnocení efektivity marketingových kampaní je popsat, analyzovat a pomocí analýzy obalu dat (DEA) vyhodnotit konkrétní kampaně. Práce se zabývá politickými předvolebními kampaněmi konkrétní politické strany.
Volební strategie, politický marketing a marketingový výzkum na příkladu 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013
Mirzajev, Tomáš ; Říha, David (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce analyzuje politický marketing a volební strategie kandidátů 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na bližší kontext pojmů politický marketing, volební strategie a marketingový výzkum. Praktická část se touto problematikou zabývá na příkladu 2. kola přímé volby, kde kromě veřejně dostupných zdrojů čerpá i ze dvou autorových průzkumů veřejného mínění. Cílem práce je analyzovat volební strategie a politický marketing obou kandidátů 2. kola a s využitím technik marketingového výzkumu nahlédnout blíže k faktickým souvislostem této události.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.