Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Potřeba komunitní péče u ženy v období porodu
VNOUČKOVÁ, Marie
Teoretická bakalářská práce se zaměřuje na podporu komunitní péče během těhotenství,porodu a v době šestinedělí u ženy s nízkým rizikem. Poukazuje na efektivitu péče, při které jsou porodní asistentky primárními poskytovatelkami porodnické péče. Zohledňuje podporu zdraví a spokojenost matek, dětí i celých rodin. Zabývá se odlišnými systémy péče v jednotlivých zemích evropského regionu i mimo něj. Shromažďuje poznatky o možnostech komunitní péče a jejího začlenění do nabídky zdravotních služeb v mateřství. Hledá možnosti, jakými způsoby by se mohla komunitní péče úspěšně rozvíjet i v České republice, tak aby byla uspokojená potřeba žen v mateřství.
Rozvoj zdravotní gramotnosti u žáků základní školy
GRECMANOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje zdravotní gramotnosti u žáků základních škol. V teoretické části se zaměřuje na vymezení pojmu zdravotní gramotnosti, jejího významu pro společnost, důležitost jejího rozvoje a důsledky pokud je nízká. Je zde charakterizován zdravotně gramotný člověk, faktory, které zdravotní gramotnost ovlivňují a hodnotící nástroje, kterými ji lze měřit. Dále se zabývá podporou zdraví a výchovou ke zdraví ve školách, které se zdravotní gramotností úzce souvisí. Věnuje se vlivu resortu školství na zdravotní gramotnost žáků a programům na podporu zdraví ve školských zařízeních. Zabývá se školním věkem, jeho rozdělením a osobností žáka jako takového. V závěru teoretické části pojednává, jakým způsobem mohou zdravotní gramotnost ovlivnit sestry. Empirická část práce je zaměřena na žáky 7. a 9. ročníků 2. stupně základní školy, u kterých byla mapována schopnost vyhledat a zhodnotit informace týkající se zdravotní péče. Cílem bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti chlapců a dívek a pokusit se najít rozdíly v úrovni jejich zdravotní gramotnosti v závislosti na pohlaví, ročníku ZŠ, velikosti města, ve kterém žijí a na aktuálním zdravotním stavu. Ke zpracování této problematiky a zjištění stanovených cílů bylo zvoleno kvantitativní výzkumné šetření. Data byla získána pomocí zkrácené verze standardizovaného Evropského dotazníku zdravotní gramotnosti HLS-EU-Q, a to dotazníku HLS-EU-Q16. Výzkumu se zúčastnilo 208 žáků ze dvou základních škol v Praze a z jedné v Karlových Varech.
Fenomén mateřských škol s programem podporujícím zdraví
BENEŠOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá mateřskými školami s programem podpory zdraví. Popisuje, jaká je péče o děti v těchto mateřských školách, jaká je odlišnost od mateřských škol, které program podpory zdraví nemají a také z jakého důvodu ji rodiče volí. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se obecným definicím zdraví a jeho podpory a také vzniku a vývoji mateřských škol u nás a ve světě. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. Dále jsou zde popsány jednotlivé mateřské školy s programem podporující zdraví.
Problematika preventivních prohlídek u populace starší 45 let
ZÁRUBOVÁ, Michaela
Téma mé bakalářské práce je "Problematika preventivních prohlídek u populace starší 45 let". Práce je rozdělena na dvě hlavní části, a to na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se podrobněji zabývám významem a obsahem preventivních prohlídek u praktického a zubního lékaře pro dospělé a gynekologa pro dospělé ženy. V praktické části popisuji stanovené hypotézy a cíl práce, kterým bylo zjistit míru informovanosti o preventivních prohlídkách (dále jen PP) ve zdravotnictví u vybraného vzorku populace ČR ve věku 45+. V metodice práce objasňuji vyhodnocování dat získaných vlastním výzkumem. Pro vlastní výzkum jsem zvolila metodiku kvantitativní analýzy, a to nestandardizovaný dotazník (Příloha č. 1). Díky němu jsem mohla vyhodnotit stanovené hypotézy a zjistit, zda mají respondenti od 45 let a výše povědomí o problematice preventivních prohlídek. Výzkumný vzorek tvořilo 156 respondentů, z toho převážně ženy a to 107, zbylých 49 zaujímali muži. Příjemným zjištěním je, že většina respondentů chodí na preventivní prohlídky pro dospělé pravidelně a to 106 respondentů z výzkumného vzorku, tedy ze 156. Ze zbylých 50 respondentů, kteří nedocházejí pravidelně, 39 uvedlo jako důvod neúčasti na preventivních prohlídkách absenci zdravotních potíží. Z výzkumu je méně příznivým výsledkem to, že ze 156 respondentů je jich na preventivní prohlídku pro dospělé svým praktickým lékařem vyzýváno pouze 35. Zbylých 121 nikoliv, avšak z nich by 98 o výzvu stálo. Zjistila jsem, že znalost časového rozmezí PP u praktického lékaře pro dospělé se neliší u respondentů z hlediska věku, dle mého výzkumu ani vzdělání nehraje roli ve využívání PP u praktického lékaře pro dospělé ani v preferenci způsobu výzvy k absolvování PP pro dospělé nejsou dle věku rozdíly.
Využití dramatické výchovy jako metody se zaměřením na podporu zdraví na 2. stupni základní školy
Lansdorf, Marek ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na využití dramatické výchovy jako metody ve výuce výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy. Konkrétně se zabývá realizací podpory zdraví na 2. stupni základní školy. V práci jsou vymezeny cíle dramatické výchovy a popsán její vliv na socializaci jedince. Důraz je kladen na hru v roli jako základní metoda dramatické výchovy. Záměrem práce bylo zjistit, zda pedagogové výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy využívají dramatické metody, v jakých tématech výchovy ke zdraví a odkud čerpají do svých vyučovacích hodin náměty. Orientační šetření pomocí dotazníků a rozhovorů vedlo ke zjištění, že pedagogové dramatické metody využívají, ovšem v tématech, která nejsou pro žáky příliš citlivá. Rovněž bylo zjištěno, že pro pedagogy výchovy ke zdraví na 2. stupni základní školy nejsou žádné metodické příručky, které jsou zaměřené na témata výchovy ke zdraví s použitím dramatických metod. Součástí práce je soubor sedmi námětů s tématy výchovy ke zdraví pro učitele, ve kterých je užita hra v roli.
Programy podpory zdraví na základních školách v Jihočeském kraji
Dubská, Linda ; Zelinková, Anna (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu podpory zdraví na základních školách Jihočeském kraji. Pozornost je věnována současné situaci v dále jsou zkoumány jednotlivé programy. Text dále sleduje, jak ředitelé základních škol a pracovníci Státního zdravotního ústavu hodnotí účinnost programů podpory zdraví. Na základě kvalitativního šetření mezi zmíněnými aktéry jsou identifikována se do značné míry liší úrovní propracovanosti. Přínosem práce by mělo být zjištění aktuální situace při implementaci vybraných programů podpory zdraví, zhodnocení efektivnosti a návrhy opatření na zlepšení zjištěné situace.
Programy podpory zdraví na základních školách v Jihočeském kraji
Dubská, Linda ; Tumová, Anna (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce na téma Programy podpory zdraví na základních školách v Jihočeském kraji pojednává o projektech, které jsou zaměřeny na zdraví žáků navštěvujících základní školy. Cílem práce bylo jednak zjistit, jaký je přístup ředitelů vybraných základních škol v Jihočeském kraji k programům podpory zdraví a dalším cílem bylo zhodnocení a také posouzení postojů ředitelů k účinnosti využívání těchto programů. Práce je za účelem naplnění cílů rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž teoretická je zaměřena na vymezení základních pojmů, jako jsou např. zdraví, zdravý životní styl, programy podpory zdraví, prevence, determinanty zdraví apod. V dalších částech práce jsou popsány jednotlivé programy podpory zdraví, které jsou školám v Jihočeském kraji nabízeny a které zkoumané školy také využívají. V praktické části vycházím z výzkumného šetření, které je rozděleno do dvou bloků. První blok je zaměřen na ředitele základních škol a druhý blok se týká poskytovatelů programů podpory zdraví. V návaznosti na stanovené cíle bylo zjištěno, že úroveň implementace se do značné míry liší, neboť ředitelé škol někde mají implementaci již velmi propracovanou a velký počet programů, jinde je programů jen pár a implementace pokulhává. V návaznosti na dílčí cíl bylo zjištěno, že pohled na účinnost se...
Výchova ke zdravému životnímu stylu v podmínkách školy
Holanová, Jitka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce se věnuje otázce vedení žáků ke zdraví a zdravému životnímu stylu na druhém stupni základních škol. Cílem práce je na základě teoretické a obsahové analýzy dokumentů analyzovat praxi na konkrétní základní škole v rámci výchovy ke zdraví a vyvodit doporučení pro pedagogickou praxi. V teoretické části jsou přiblíženy důležité pojmy vztahující se ke zdraví, životnímu stylu a výchově ke zdraví. Jsou uvedeny faktory formování zdravého životního stylu a dále témata výchovy ke zdraví. Jsou zde analyzovány kurikulární dokumenty státní úrovně - Národní program rozvoje vzdělávání v České republice a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. V praktické části je na případě Základní školy T.G. Masaryka v Milovicích ukázána konkrétní realizace koncepce výchovy ke zdraví a zdravému životnímu stylu a jsou zde rovněž uvedena doporučení pro praxi.
Kouření jako sociální deviace a jeho regulace
Rázga, Michal ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice kouření jako sociální deviace. Zaměřuje se především na to, kdy a za jakých podmínek se kouření v ČR stává sociální deviací. Práce upozorňuje na to, že kouření má v dnešní době ideální předpoklady stát se sociální deviací. A to především ze dvou důvodů. Díky jeho zdravotní škodlivosti a zásluhou nového mezinárodního trendu podpory zdraví, který je dnes velmi populární. Těžiště teoretické části představuje kapitola o sociální deviaci, kam spadá také problematika společenských norem a přiblížení kouření jakožto sociální deviace. Kouření se stává sociální deviací v případech, kdy porušuje formální normy definované zákonnými opatřeními regulujícími kouření. Proto je součástí práce i podrobný soupis všech zákonných opatření regulujících kouření v ČR. Praktická část zkoumá názory studentů sociálně-vědních oborů ohledně kouření jako sociální deviace. Studenti prokázali velice dobrý přehled o dané problematice. Nevnímají kouření jako sociální deviaci, nicméně navrhli tři nová regulační opatření, o které by podle jejich názoru měla být zákonná regulace rozšířena. Tím upozornili i na další případy potenciálně sociálně deviantního kouření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.