Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematické situace z pohledu asistenta pedagoga v rámci jeho profese
Benešová, Gabriela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Autorka se ve své diplomové práci zabývá problematikou nepříznivých situací v profesi asistenta pedagoga. Tato práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část seznamuje čtenáře se školským vzdělávacím systémem v České republice a inkluzivním vzděláváním. Dále věnuje pozornost vymezení funkce asistenta pedagoga a spolupráci s vedením školy, učiteli, žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich rodiči. V této kapitole je poukázáno na zásadní vznikání problémů, včetně komunikace mezi jednotlivými aktéry, proto jí je věnována následující kapitola. Autorka v posledních dvou kapitolách představuje nejčastější problematické situace a možnosti jejich předcházení nejen pro asistenty pedagoga. V empirické části se seznamujeme s metodologií a charakteristikou výzkumu, kdy bylo použito kvalitativního výzkumu prostřednictvím kombinace dotazníku a rozhovoru. Dostáváme se k samotné prezentaci výsledků a zodpovězení hlavního cíle, kterým je popsat možnosti problematických situací a úskalí v profesi asistenta pedagoga. Dílčími cíli této práce je zjistit možný dopad konfliktních situací na zdraví asistenta pedagoga a navrhnout možná řešení pro předcházení problematických situací. Výsledky jsou následně shrnuty a zhodnoceny v rámci diskuze. KLÍČOVÁ SLOVA asistent pedagoga, inkluze,...
Fenomén mateřských škol s programem podporujícím zdraví
BENEŠOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá mateřskými školami s programem podpory zdraví. Popisuje, jaká je péče o děti v těchto mateřských školách, jaká je odlišnost od mateřských škol, které program podpory zdraví nemají a také z jakého důvodu ji rodiče volí. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se obecným definicím zdraví a jeho podpory a také vzniku a vývoji mateřských škol u nás a ve světě. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. Dále jsou zde popsány jednotlivé mateřské školy s programem podporující zdraví.
Dětské skupiny jako alternativa k mateřské škole
BENEŠOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se zabývá dětskými skupinami. Popisuje, jaká je péče o děti v dětských skupinách a z jakého důvodu ji rodiče volí. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se významu předškolního vzdělávání, vzniku a vývoji předškolních institucí, postavení a funkci českých předškolních institucí v současnosti, jejich typům a alternativám. Jedna z podkapitol se zabývá předškolními institucemi v zahraničí, které jsou charakteristické stejně jako dětské skupiny péčí o děti v raném věku. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. Jedná se o případové studie dvou dětských skupin.
Problematika deformit dolních končetin u dětí předškolního věku s tělesným postižením
BENEŠOVÁ, Gabriela
Tato bakalářské práce se zabývá problematikou deformit dolních končetin u dětí s tělesným postižením. Teoretická část se zabývá problematikou rozličných postižení dolních končetin a jejich vlivu na zdraví člověka. Srozumitelně seznamuje čtenáře s vývojem dolních končetin, s významem chůze pro organismus a s onemocněními ovlivňujícími kvalitu dolních končetin a jejich zdravotní stav. Dále se tato práce věnuje chodidlu a významu klenby nožní, na což navazuje také možnost ovlivnění chůze a celého těla pomocí kompenzačních pomůcek, jakými jsou např. vložky do bot nebo boty samotné. Praktická část bakalářské práce je sestavena pomocí případových studií, které zahrnují čtyři pacienty. Výzkum jsem prováděla v rehabilitačním centru Arpida v Českých Budějovicích, probíhal od listopadu 2014 do března 2015 u dětí ve věku od 4 do 6 let s tělesným postižením projevujícím se v určité míře na dolních končetinách. S probandy jsem se scházela jedenkrát každý týden v rozmezí od 30 40 minut. Součástí výzkumu bylo vyšetření pacientů, odebrání anamnézy a terapie vycházející z tohoto vyšetření. Součástí cvičební jednotky bylo rozvíjení pohybových schopností dětí a zlepšení pohybových stereotypů a zmírnění nebo úplné odstranění problémů spojených s daným onemocněním, využívala jsem technik Vojtovy reflexní lokomoce, nácviku rovnováhy a správného stereotypu chůze, měkkých a mobilizačních technik v oblasti dolních končetin a facilitací plosky. V práci samotné jsem se zaměřila na děti s tělesným postižením a na jejich dolní končetiny. Zvolila jsem výzkum pomocí čtyř kazuistik, jejichž součástí jsou anamnestická data a dále stanovení vstupního a výstupního vyšetření a popsání terapie, která byla s pacienty prováděna. V těchto vyšetřeních bylo zmapováno celkové objektivní vyšetření, aspekce, palpace, vyšetření chůze a pohybových dovedností dále vyšetření na podoskopu a ozřejmění lokomočního stádia podle prof. Vojty. Cílem praktické části bylo zmapovat, jakým způsobem mohou být terapeuticky ovlivněny deformity dolních končetin u dětí předškolního věku s tělesným postižením pomocí vhodného cvičení a za použití vhodných kompenzačních pomůcek. Druhým cílem bylo navržení a vytvoření cvičební jednotky pro zlepšení obtíží pacienta. Výsledky výzkumu potvrdily, že alespoň v malé míře bylo u daných probandů dosaženo kladného efektu terapie i v relativně krátké době. Tato práce může být využita pro studenty fyzioterapie zabývajícími se tímto tématem nebo jako edukační prvek pro rodiče dětí, které mají podobný problém. Může se stát také inspirací pro rodiče nebo terapeuty v léčbě specifických diagnóz týkajících se problematiky dolních končetin, ale i celostního pohledu na pacienta.
Náměty pro environmentální výchovu dětí mladšího školního věku (s praktickou ukázkou při výuce místního regionu Písecka)
BENEŠOVÁ, Gabriela
Hlavním cílem této práce je vypracování vlastního návrhu výukového materiálu věnujícího se možnostem využití průřezového tématu "environmentální výchova". Výukový materiál, který byl navržen na základě teoretických a praktických poznatků vycházejících z nastudované literatury, z diskuzí se zkušenými odborníky, je možné využít ve školní i mimoškolní výuce žáka mladšího školního věku s pomocí didaktického vodítka s pracovními listy pro učitele. Navržené náměty byly vyzkoušeny, popřípadě poupraveny, aby žákům odpovídaly náročností a využitelností odpovídající jejich věku. Teoretická část je zaměřena především na vymezení zájmového území, komparaci školních vzdělávacích systémů na třech základních školách a v neposlední řadě na diskuzi, rozboru použité literatury a didaktické aplikaci v rámci vytvoření výukového materiálu.

Viz též: podobná jména autorů
7 Benešová, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.