|
Firemní kultura IKEA
Macejová, Petra ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Voříšková, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou IKEA, která zaujímá významné postavení na českém trhu s nábytkem. První kapitola vysvětluje vliv kulturních odlišností na organizaci firmy a uvádí typy mezinárodních firem. Druhá část představuje základní informace o společnosti IKEA a popisuje její vizi, hodnoty, vztahy s veřejností a společenskou odpovědnost.
|
|
Srovnání stylů řízení a vedení českých a zahraničních manažerů
Bártová, Tereza ; Dědina, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je porovnat styly řízení a vedení českých a německých manažerů, stanovit hlavní odlišnosti a jejich vliv na ostatní pracovníky. Práce se skládá ze dvou částí teoretické, ve která jsou stanoveny hypotézy o stylech řízení a vedení ovlivněných národní kulturou a praktické části, která má na základě vlastního průzkumu hypotézy potvrdit nebo vyvrátit.
|
|
Komunikační strategie RPC VŠE Praha
Šlapák, Petr ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Hubičková, Eva (oponent)
Práce se zabývá komunikační strategií. V teoretické části se zabývá komunikací, podnikovou identitou, podnikovou kulturou, podnikovou komunikaci a podnikovým designem. V druhé části analyzuje komunikační strategii RPC VŠE především na příkladu komunikační strategie Veletrhu pracovních příležitostí Šance. Poslední kapitola obsahuje doporučení pro celkovou komunikační strategii RPC.
|
|
Jednotná firemní kultura jako nástroj pro efektivní spolupráci více kultur
Šafránková, Nikola ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Francová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá jednotnou firemní kulturou a jejími efekty v mezinárodní společnosti T.P.C.A. s.r.o., v níž dochází ke střetávání příslušníků tří různých národností a kultur. V teoretické části je představen koncept kultury a dopodrobna popsán koncept národní kultury společně s kulturními standardy a dimenzemi. V neposlední řadě je v práci definována podniková kultura, jsou popsány její prvky a představeny základní typologie. Praktická část zkoumá specifika firemní kultury společnosti T.P.C.A. s ohledem především na způsob komunikace a vizualizace v rámci automobilky. Poslední kapitola se zabývá expatriací a působením dané mezinárodní společnosti na cestovní ruch.
|
|
Vliv národní kultury na firemní kulturu (příklad hotelnictví)
Buldrová, Andrea ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
Moje práce se snažila vyřešit otázku vlivu národní kultury na kulturu firemní. Nejprve jsem analyzovala národní kulturu americkou a českou a vyzdvihla charakteristické rysy obou z nich. Poté jsem se přenesla do roviny firemní, kde jsem se věnovala hlavním faktorům, které tuto kulturu vytvářejí. V praktické časti jsem porovnala firemní kultury českého Hotelu Praha, a.s. a amerického hotelu The University Inn at Emory na základě získaných informací a vlastních zkušeností. Závěrem jsem analyzovala vliv národních specifik na formování daných firemních kultur.
|
| |
|
Podniková kultura firmy Glaverbel Czech, a.s. v letech 2002 a 2007
Ježková, Marie ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Teuflová, Jaroslava (oponent)
Práce se zabývá podnikovou kulturou mezinárodní firmy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy, charakteristiky a východiska dané problematiky. Část praktická je zaměřena na analýzu podnikové kultury firmy Glaverbel Czech, a.s. Cílem bylo komplexně zmapovat a vyhodnotit základní prvky a principy podnikové kultury a identifikovat zásadní změny, ke kterým v této oblasti během posledních pěti let došlo. Analýza vychází z empirického výzkumu. Na základě takto získaných výsledků a po jejich porovnání s výsledky výzkumu z roku 2002, byla navržena optimalizační opatření v jednotlivých aspektech podnikové kultury.
|
|
Podniková kultura mezinárodní firmy
Effenbergová, Veronika ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Primus, Radek (oponent)
Diplomová práce shrnuje teoretické poznatky o podnikové kultuře z několika úhlů pohledu různých autorů a na základě dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů analyzuje podnikovou kulturu mezinárodní poradenské společnosti. Tuto společnost blíže představuje a popisuje její kulturu se zaměřením na její charakteristické znaky, interní a externí komunikaci a na vzájemnou spolupráci mateřské společnosti a jejích zahraničních zastoupení.
|
| |
|
Vliv moderních IT/ICT na komunikaci ve firmě
Zátková, Lenka ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pokorný, Jaroslav (oponent)
Popis komunikačního procesu a jeho náležitostí, stručný popis vývoje IT/ICT a souvisejících změn v systému práce a manažerských pojetí. Seznam a popis nejvýznamnějších současných technologií a jejich přínosů, včetně vývojových trendů této oblasti. Vzájemná konfrontace IT/ICT a komunikace s upozorněním na nejvýraznější změny v procesu komunikace a s nimi souvisejícího lidského jednání a prožívání. Výsledky analýzy způsobů komunikace realizované v nejmenované bance. Zdůvodnění a vysvětlení některých zjištěných jevů a formulace případných návrhů na jejich zlepšení.
|