Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 241 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dítě a ztráta
KOVÁCSOVÁ, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty v životě dětí předškolního věku. Teoretická část se věnuje především dětským porozuměním ztrátě v rámci kognitivního a emočního vývoje v předškolním období. V souvislosti s tím jsou v teoretické části rozebírány nejčastější ztráty v životě dětí v kontextu rodiny a mateřských škol. Dále jsou zde představeny i další významné ztráty, se kterými se děti v předškolním období mohou setkat. Cílem výzkumné části bylo zmapovat postoje a zkušenosti rodičů a pedagogů v mateřské škole vztahující se ke ztrátám, se kterými se děti v tomto období vyrovnávají. Proto byly realizovány rozhovory s 2 rodiči a 2 pedagogy. Součástí výzkumné části jsou i navržené aktivity, které mohou pomoci dětem rozpoznávat své emoce a pracovat s nimi, což jim může pomoci při vyrovnávání se se ztrátami, se kterými se setkají nejen v předškolním období.
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga na prvním stupni ZŠ
Sédlová, Markéta ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V diplomové práci je řešena problematika spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje roli asistenta pedagoga, předpoklady nastavení dobré spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga a osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma pedagogickými pracovníky v současné době probíhá, včetně různorodých možností vzájemné kooperace, které následně mohou pozitivně ovlivnit efektivitu výuky. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, design případové studie. Metodou sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Data byla získávána jak od pedagogů, tak i asistentů pedagogů na prvním stupni základní školy. Saturace dat byla podpořena obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické šetření. Výsledky šetření odhalily, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybrané základní škole, silné nebo slabé stránky této spolupráce, zda jsou ve škole nastaveny dobré podmínky pro spolupráci mezi pedagogy a asistenty pedagoga, a jakým způsobem škola podporuje spolupráci mezi oběma pedagogickými pracovníky.
Příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva
Zdražilová, Lucie ; Menšík, Miroslav (oponent) ; Kremlička, Antonín (vedoucí práce)
Tématem mé bakalářské práce je příprava pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva. Protože lidé jsou čím dál častěji vystavováni mimořádným událostem je důležité, aby věděli jak se mají v těchto případech chovat. Pouze vzdělaný občan dokáže pomoci minimalizovat následky. Důležité je začít vzdělávat děti a mládež už na základních, středních i vysokých školách. A proto potřebujeme dobře vzdělané a informované pedagogy. V první části práce jsme se zabývala charakterizací ochrany obyvatelstva a její historii v našich podmínkách. Dále jsem popsala legislativní vymezení této problematiky. V další části jsem popsala jednotlivé organizace, které poskytují další vzdělání pro pedagogy. V konečné části jsem se věnovala současnému stavu vzdělávání, jeho zhodnocení a také budoucímu vývoji.
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga na prvním stupni ZŠ
Sédlová, Markéta ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
V diplomové práci je řešena problematika spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje roli asistenta pedagoga, předpoklady nastavení dobré spolupráce pedagoga s asistentem pedagoga a osobnostní předpoklady asistenta pedagoga. Cílem práce je objasnit, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma pedagogickými pracovníky v současné době probíhá, včetně různorodých možností vzájemné kooperace, které následně mohou pozitivně ovlivnit efektivitu výuky. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, design případové studie. Metodou sběru dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Data byla získávána jak od pedagogů, tak i asistentů pedagogů na prvním stupni základní školy. Saturace dat byla podpořena obsahovou analýzou školních dokumentů. Analýza dat byla uskutečněna prostřednictvím otevřeného kódování a dalších metod vhodných pro analytické šetření. Výsledky šetření odhalily, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi pedagogem a asistentem pedagoga na vybrané základní škole, silné nebo slabé stránky této spolupráce, zda jsou ve škole nastaveny dobré podmínky pro spolupráci mezi pedagogy a asistenty pedagoga, a jakým způsobem škola podporuje spolupráci mezi oběma pedagogickými pracovníky.
Znalosti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji
Pekárková, Hana ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit úroveň znalostí v oblasti první pomoci u učitelů základních i středních škol v Libereckém a Ústeckém kraji. Dílčí úkoly práce jsou zjistit, zda a jakou formou jsou respondenti nejčastěji školeni a která poranění či úrazy jsou na základních a středních školách nejčastější. Metody: Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření, které mělo dohromady 30 otázek. Nestandardizovaný dotazník byl inspirovaný dotazníkem Tylové z roku 2022. Dotazníkové šetření bylo distribuováno pomocí emailu. Zkoumaný soubor byl tvořen učiteli ze základních i středních škol bez ohledu na vyučovaný předmět. Dohromady se zúčastnilo 378 učitelů, z toho bylo 302 žen a 76 mužů. Učitelů z Libereckého kraje bylo 213 a z Ústeckého 165. Odpověď odeslalo 247 učitelů vyučujících na základní škole a 131 ze škol středních. Data byla převedena do programu Microsoft Excel a zpracována grafickou metodou. Výsledky: Výsledky ukázaly, že znalosti první pomoci u dotazovaných učitelů nejsou ideální, protože průměrná úspěšnost odpovědí je 73,9%. Největší nedostatky ve znalostech první pomoci vyšly v případech požití modré skalice, kdy byla úspěšnost odpovědí pouze 34,9 %. Při úrazu elektrickým proudem by...
Ways to spend free time of primary school teachers in Skalica district
Straková, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá volným časem pedagogů základních škol působících v okrese Skalice. Reaguje tak na situaci posledních let, kdy je v pedagogické i širší veřejnosti stále častěji zmiňována problematika vyhoření pedagogů. Autorka prostřednictvím získaných teoretických poznatků charakterizuje volný čas z historického hlediska, nahlíží do jednotlivých období, v nichž sleduje rozdíly v trávení volného času. Historický kontext nabízí lepší pochopení toho, jak se volný čas, a jeho náplň, vyvíjel a měnil. Změny, odrážející se ve způsobech trávení volného času v současnosti autorka popíše. Podobně, jak v minulosti, tak i v současnosti, má volný čas jasně stanovené funkce. Funkce volného času jsou popsány v samostatné kapitole a poskytují nám možnost uvědomění si jejich důležitosti. Specificky se autorka práce zaměřuje na možnosti trávení volného času ve Skalickém okrese. Teoretická část nám v neposlední řadě představuje pedagogy, jejich povinnosti a jejich možnosti trávení volného času. Součástí diplomové práce je empirický výzkum vycházející z dotazníkového šetření doplněného polostrukturovanými rozhovory se čtyřmi pedagogy základních škol působících ve vybraném okrese. Výzkum si klade za cíl analyzovat způsoby trávení volného času pedagogů základních škol ve Skalickém okrese. Výsledky empirického...
Osobnost a dílo Jana Nepomuka Poláška (1873-1956)
Chumchal, Jan
Disertační práce se zabývá osobností a dílem J. N. Poláška (1873-1956), významného regionální hudebního skladatele a pedagoga, který podstatnou část svého života prožil ve Valašském Meziříčí. Polášek se v průběhu svého života věnoval tvůrčí činnosti, do které v různé míře prostupovaly prvky valašské lidové kultury. Práce mapuje důležité životní etapy Poláškova života, zmiňuje dětská a školní léta, první kontakty s hudebním vzděláváním, studia na varhanické škole v Brně, přičemž neopomíjí ani setkání s Leošem Janáčkem. Biografická část je zakončena podkapitolou, která se věnuje Poláškovu působení ve Valašském Meziříčí až do jeho smrti v roce 1956. Stěžejní dílo Jana Nepomuka Poláška představuje kompoziční tvorba a jeho hudebně-organizační, pedagogická, publikační a sběratelská činnost. Uvedenými aktivitami a jejich analýzou se zabývá významná část disertační práce. V závěrečné části práce se nachází analýza vybraných Poláškových instrumentálních, vokálně-instrumentálních a vokálních skladeb, na jejichž základě jsou ukázány charakteristické prvky, které se v Poláškově tvorbě vyskytují. V předkládaném textu uvádíme zcela nová zjištění týkající se života a tvůrčích aktivit Jana Nepomuka Poláška, která se opírají o značné množství získaných pramenů. Klíčová slova: Jan Nepomuk Polášek, Valašsko, Valašské...
Syndrom vyhoření u učitelů středních škol
Soukalová, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů středních škol. Jejím cílem bylo charakterizovat syndrom vyhoření, interpretovat jeho příčiny, rizika a pozastavit se nad mírou zastoupení tohoto syndromu u učitelů, kteří působí právě na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se opírá o odborné zdroje, a tak poskytuje informace a poznatky o dané problematice. Empirická část popisuje výzkumné šetření a získané výsledky ohledně míry vyhoření učitelů středních odborných škol a učilišť. Výzkum je založen na kvantitativním přístupu, proto je realizován pomocí dotazníkového šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 241 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.