Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jakou podobu má placený obsah na specializovaném médiu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Ve své diplomové práci se budu věnovat prvním dvěma oblastem - obsahové a redakční. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v premiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Challenges for alternative journalism in Indonesia: A case study of Project Multatuli
Tivany, Arzia Halida ; Miessler, Jan (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
V letech 1967 až 1998 panoval v Indonésii represivní tzv. "nový řád", kdy byla média pod kontrolou státu. Po reformách tato kontrola skončila a nastala liberalizace, vedoucí ke koncentraci, konglomerizaci a komercionalizaci médií. V tomto prostředí začala vznikat alternativní média s cílem narušit dominantní diskurz mediálního mainstreamu. Project Multatuli vznikl v roce 2021 jako první médium zaměřené na členství s misí sociálního hnutí, kterou realizoval zavedením etického a udržitelného ekonomického modelu, což je na indonéském mediálním trhu novinka. Cílem této práce je prozkoumat výzvy a strategie Projektu Multatuli a také identifikovat hlavní rozdíly vůči mainstreamovým médiím. Na základě devítí kvalitativních rozhovorů a focus group se třemi participujícími dochází práce k závěru, že Project Multatuli nese znaky jak radikálně alternativního média, tak i média sloužícího veřejnosti. Výsledky ukazují, že výzvy, kterým projekt čelí, jsou především strukturálního charakteru, zejména jde o nerozvinutou mediální infrastrukturu v zemi a nepříznivou demografickou strukturu trhu. Od mainstreamových médií odlišují projekt Multatuli strategie, jak tyto výzvy překonat, a to sociální hnutí, kolektivní kolegialní leadership a kolektivní vlastnictví. Klíčová slova Alternativní média, Veřejnoprávní média,...
Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie
Chroust, Karel ; Turková, Kateřina (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce "Placený obsah internetové mutace sportovního deníku Sport - případová studie" se zabývá placeným obsahem na internetové mutaci Deníku Sport. Placený obsah v posledních letech zažívá veliký rozmach a čím dál více čtenářů je ochotno platit za kvalitní zpravodajství. Práce přináší komplexní popis podoby placeného obsahu na úzce specializovaném, sportovním médiu. Praktickou část tvoří hlavní výzkumná otázka "Jaké výhody mi nabízí placený obsah na specializovaném médiu a jakou má vůbec podobu?" Pro kvalitní placený obsah je dle mého zapotřebí, aby navzájem fungovala následující trojice - obsah, redakce, předplatitelé. Jako první provedu kvantitativní obsahovou analýzu článků, které byly publikovány v prémiovém obsahu. Kvantitativní obsahovou analýzou si zodpovím sérii vedlejších výzkumných otázek. To mi dá dostatek informací o formě obsahu. Protože se ale informace o redakci a předplatitelích nedají dohledat, vyzpovídám je, abych zjistil, jaké výhody jim tento obsah přináší.
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...
Za co jsou čeští čtenáři ochotní zaplatit - Specifika placeného obsahu zpravodajského serveru Deníku N
Havlík, Tomáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpoplatňováním zpravodajského obsahu na internetu. Zkoumá užití paywallu jako jednoho z možných budoucích obchodních modelů médií v digitální sféře v kontrastu k obchodním modelům založeným na inzerci, které v České republice převládají. Tento fenomén zkoumá na příkladu relativně mladého titulu Deník N. V teoretické části se práce zabývá proměnou mediálního průmyslu ve světě i v Česku a výzvami, které tato proměna přináší. Podrobněji se věnuje specifikům publikování zpravodajského obsahu na internetu a následně možnostem jeho monetizace, při čemž vychází z komparace a rozboru řady odborných studií i příkladů z praxe. Následně tato práce přináší detailní profil zkoumaného Deníku N, a to za pomoci veřejných dat i rozhovorů s vedením jeho redakce. Tyto části poskytují teoretický rámec pro následné vytvoření metodologie výzkumu i jeho samotné provedení. Praktickou část práce tedy tvoří kvantitativní analýza obsahu Deníku N, která se zabývá specifiky placeného obsahu v komparaci s obsahem přístupným zdarma na serveru Aktuálně, a klade si otázku, co tvoří přidanou hodnotu obsahu Deníku N, za niž jsou ochotni si čtenáři zaplatit. Stěžejním výsledkem této diplomové práce je předložení argumentů pro tvrzení, že Deník N poskytuje svým čtenářům kvalitní a důkladně zpracovaný obsah,...
Willingness to pay for streaming services: Evidence from the Czech Republic
Strnadová, Ivana ; Polák, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, Adam (oponent)
Cíl této bakalářské práce spočívá v analýze ochoty spotřebitelů platit za streamovací služby nabízející filmový obsah v České republice. Na základně unikátních dat získaných z dotazníkového šetření je zkoumána nejen ochota platit, ale také maximální cena, kterou by spotřebitelé za takovéto služby byli ochotni zaplatit. Pomocí logistické regrese byly identifikovány faktory, které signifikantně ovlivňují pravděpodobnost předplacení služby. Tyto faktory zahrnují věk, úroveň dosaženého vzdělání, preferenci originálního znění a české filmové produkce, online platby, koupě elektronického filmu, počet používaných zařízení, návštěvy kina, preference filmů před seriály, spokojenost s obsahem nabízeným běžnými televizními stanicemi a přání moci sledovat filmový obsah odkudkoli. Podobné výsledky byly získány při predikování ceny pomocí OLS. Dále se zde ukázal signifikantní předchozí nákup fyzického média a výše příjmu. Na základě modelace poptávky tato práce také ukazuje, že z pohledu poskytovatele by optimální cena streamovacích služeb, která maximalizuje profit, měla být nastavena v intervalu od 218 do 283 Kč.
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...
Divadelní pokladny v Praze
Piliarik, Kateřina ; SULŽENKO, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Práce se zabývá divadelními pokladnami v Praze. Představuje oblasti, které jsou v uvažování o významu divadelní pokladny klíčové - distribuce informací, vzhled a umístění pokladny, cenová politika a podpora prodeje. Zabývá se také segmentací publika a možnostmi jeho rozvoje. Práce je strukturovaná od obecně platných marketingových poznatků po praktické analýzy pokladen pěti vybraných pražských divadel. V teoretické části přináší několik konkrétních vysvětlení, proč je důležité vnímat pokladnu jako efektivní marketingový nástroj. Praktická část představuje vybrané pokladny a zkoumá tato kritéria: vzhled pokladny, podoba vstupenky, distribuce informací a úroveň prodeje upomínkových předmětů divadla.
Analýza trendů prodejnosti tištěných periodik
Noskyová, Kateřina ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o situaci a trendech na trhu s českými tištěnými periodiky. V teoretické části se zabývám důležitými historickými milníky a popisem a významem situace na českém trhu v jeho samostatné historii. V praktické části je provedena podrobná analýza prodejnosti vybraných tištěných periodik, která je vytvořena na základě ověřených dat. Konec praktické části se věnuje výzkumu a potenciální možnosti přechodu z klasických tištěných periodik na ta elektronická. Práce poukazuje na fakta a ukazuje způsoby, kterými je možno zamezit poklesu tržeb na tomto trhu. V závěru jsou shrnutá zanalyzovaná data, na jejichž základě je predikována budoucnost, která trh s největší pravděpodobností čeká.
Marketingový výzkum předplatitelských služeb
Maderová, Dagmar ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Smržová, Martina (oponent)
Práce řeší problematiku předplatitelských služeb časopisů. Metodami marketingového výzkumu hledá odpovědi na otázky týkající se vztahu čtenářů časopisů k předplatitelským službám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.