|
Historie sociálních činností v podniku a její optimální model v tržním hospodářství
Horská, Lenka ; Tomeš, Igor (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Práce se zabývá otázkou, jakým způsobem byly poskytovány sociální činnosti v podnicích v minulém století na českém území a v porovnání s dnešní péčí o zaměstnance podniků ze strany zaměstnavatelů. V teoretické části je pozornost zaměřena na historický vývoj sociálních činností v podnicích a jejich konkrétních podob, způsobů výkonu a hlavních oblastí, ve kterých hrál důležitou roli sociální pracovník. V práci je vysvětleno dnešní pojetí sociálních činností a zaměření přechodu od poradenství a duševní pomoci v sociální politice podniku k materiálním výhodám souvisejícím s péčí o zaměstnance v podnicích. V praktické části jsou popsány činnosti tří různých podniků, z nichž jeden působil v tržním hospodářství v minulém století a další dva provozují svou činnost nyní. Zde jsou zachyceny praktické poznatky získané formou polostrukturovaných rozhovorů od samotných zaměstnanců podniku a použití analýzy dokumentů vybraných pracovišť.
|
|
Péče o nepedagogické pracovníky v základních školách
Dvořáková, Lenka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Péče o nepedagogické zaměstnance v základních školách AUTOR: Lenka Dvořáková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, PhD. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá zákonnou, smluvní a dobrovolnou péčí o nepedagogické pracovníky v základních školách, jako podpůrného prostředku pro lepší pracovní výkony těchto pracovníků. Teoretická část se zabývá historií, druhy a právním podložením péče o zaměstnance. Vychází z publikací autorů, kteří se zabývají personalistikou a řízením lidí, zákonů a z internetových zpravodajství. Práce je zaměřena především na možnosti a využití tohoto prostředku ve prospěch nepedagogických pracovníků. Výzkumná část práce předkládá výsledky výzkumného šetření, z něhož je konstatováno v jakém rozsahu je poskytována povinná péče nepedagogickým pracovníkům, nakolik je poskytována dobrovolná péče a zdali tato dobrovolná péče může být motivací pro nepedagogické pracovníky. KLÍČOVÁ SLOVA: péče o zaměstnance, motivace, benefit
|
| |
|
Optimalizace procesu lékařských prohlídek ve spolupráci se společností Foxconn
Dopitová, Markéta ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě pracovního působení ve společnosti Foxconn charakterizovat a porovnat procesy lékařských prohlídek ve vybraných divizích společnosti, získat komplexní přehled o slabinách, přednostech, příležitostech a hrozbách a navrhnout optimalizaci procesu. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z odborné literatury zabývající se vývojem personálního managementu, konkrétními personálními procesy, službami poskytovaným pracovníkům na pracovišti s důrazem na lékařské prohlídky a mezinárodní zaměstnávání. Praktická část je rozdělena na dvě části. První část charakterizuje společnost Foxconn a vybrané divize. Druhá část obsahuje východiska lékařských prohlídek ve společnosti Foxconn, výzkum skládající se z monitoringu lékařských prohlídek a SWOT analýzy jednotlivých procesů, návrhu optimalizace procesu včetně instalace, nákladů, personálního zabezpečení a školení. Součástí je také popis metodiky výzkumu. K dosažení vytyčeného cíle bylo použito kvalitativních metod sběru dat. Zmonitorování situace a procesu lékařských prohlídek bylo provedeno pozorováním a prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s personalisty.
|
|
Péče o zaměstnance, firemní strategie
Vohnoutová, Klára ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Eliška, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá péčí o zaměstnance a firemní strategií. Teoretická část popisuje základní pojmy pracovního práva, které jsou nezbytné k pochopení dané problematiky, vymezuje současnou platnou právní úpravu oblasti týkající se péče o zaměstnance a následně zpracovává obecnou rovinu péče o zaměstnance. Jsou zde vysvětleny termíny povinné, smluvní a dobrovolné péče vycházející ze zákonů, předpisů a personální politiky zaměstnavatele. Firemní strategie na základě působnosti personálního útvaru podrobněji specifikuje zaměření a užití personální strategie. Pozornost je zaměřena na motivaci zaměstnanců, jejich firemní vzdělávání a rozvoj a na hodnocení a odměňování zaměstnanců prostřednictvím dosahovaných výkonů. V rámci praktické části je provedena analýza péče o zaměstnance, kteří pracují ve státním sektoru, konkrétně na Českém telekomunikačním úřadě. Závěr práce komplexně hodnotí dané téma a obsahuje soubor návrhů, jak lze zlepšit současnou situaci ve společnosti.
|
|
Řízení lidských zdrojů ve středně velkém podniku
PÍCHOVÁ, Barbora
Cílem diplomové práce je analýza řízení lidských zdrojů ve vybraném středně velkém podniku a na základě získaných výsledků navrhnout opatření pro zlepšení tohoto systému. Pro výzkumné účely této práce byla zvolena středně velká firma MOTOR JIKOV Fostron a.s., působící ve strojírenském a slévárenském průmyslu. Diplomová práce je rozdělena na literární a analytickou část. Literární část se týká informací ohledně řízení lidských zdrojů, je zde popisována charakteristika středně velkých podniků, personální práce a personální činnosti v rámci středně velké společnosti. Literární část vychází z domácích i zahraničních literárních pramenů. Analytická část se zabývá analýzou vybraných personálních činností ve firmě MOTOR JIKOV Fostron a.s. a návrhem účinnějších funkcí v těchto oblastech. Veškeré získané informace následně umožní navrhnout opatření pro zlepšení tohoto systému.
|
| |
|
Motivace a evaluace zaměstnanců VIA ALTA a.s
Marek, Lukáš ; John, Jakub (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou Motivace a evaluace zaměstnanců ve společnosti VIA ALTA, akciová společnost. V první části jsou vysvětleny pojmy a teoretické poznatky k dané problematice důležité pro další postup. Analytická část je zaměřena na vybraný podnik, popisuje fungování systémů motivace, odměňování a evaluace zaměstnanců. Jsou zde také interpretovány a zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření. Ve třetí části jsou prezentovány možné návrhy a myšlenky ke zlepšení úrovně motivace a evaluace zaměstnanců ve vybrané společnosti.
|
|
Faktory ovlivňující pracovní motivaci a spokojenost zaměstnanců ve vybrané společnosti
Robeová, Dagmar ; Koplíková, Dorota (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou pracovní motivace a spokojenosti zaměstnanců ve společnosti Jihomoravská armaturka spol. s r.o. Teoretická část pojednává o teorii pracovní motivace a faktorech spokojenosti zaměstnanců. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu organizace a výzkum, ve kterém jsou zjišťovány odpovědi na dílčí výzkumné otázky. Na základě analýzy a interpretace odpovědí budou navrženy vlastní doporučení pro management ohledně zvýšení pracovní motivace a spokojenosti zaměstnanců.
|
|
Účetní a daňové aspekty zaměstnaneckých benefitů
Kudláčková, Kristýna ; Janhubová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Molín, Jan (oponent)
Práce se věnuje průzkumu a analýze uplatňování zaměstnaneckých výhod jako formy benefitu poskytované zaměstnavateli zaměstnancům ke mzdě z pohledu českých právních předpisů se zaměřením na jejich účtování a daňový režim. V teoretické části nejprve rozebírá téma motivace zaměstnanců v pracovním procesu a popisuje nejznámější motivační teorie. Práce se snaží poukázat na propojení systému sociální politiky, systému hodnocení a odměňování s úrovní zaměstnanecké spokojenosti a jejím vlivem na kvalitu pracovního výkonu. Zaměstnanecké benefity jsou moderním nástrojem personální politiky, jak odměňovat, motivovat a uspokojovat zaměstnance. Z jiného pohledu však mohou být považovány za legální nástroj snižování daňové povinnosti na straně zaměstnavatele. Hlavní pozornost je v této práci věnována hlavně účetnímu zobrazení a daňovému režimu vybrané skupiny benefitů, které doplňují názorné příklady. Praktická část je zaměřena na průzkum uplatňování zaměstnaneckých výhod v konkrétní společnosti a na základě jejich analýzy posuzuje jejich vliv na pracovní spokojenost zaměstnanců. Na základě zjištěných informací hodnotí poskytování benefitů ve společnosti a přináší možná doporučení.
|