Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vlivná osoba
Vohralík, Marek ; Pelikán, Robert (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Vlivná osoba Abstrakt Diplomová práce Vlivná osoba se zabývá smyslem pravidla, které je v rámci zákona o obchodních korporacích obsaženo v úpravě podnikatelských seskupení, ačkoliv autor toto systematické zařazení nepovažuje za správné. V úvodu práce se zabývá významem pravidla z pohledu ochrany samotné právní subjektivity obchodní korporace, neboť, jak ukazuje, naplnění skutkové podstaty ovlivnění představuje selhání zcela elementárních pravidel, na kterých je konstrukce právní subjektivity obchodní korporace vystavěna. Poukazuje také na nové jevy v právu obchodních korporací, které mají úzkou souvislost s právem podnikatelských skupin, jako je racionální apatie či jednočlenné společnosti. Tyto jevy mají totiž úzkou souvislost s právem podnikatelských seskupení a stejně jako v případě ovlivnění dochází v jejich důsledku k oslabování obchodní korporace jako samostatného subjektu práva. Druhá část práce je věnována pramenům úpravy ovlivnění. Autor se zde zabývá nejvýznamnějšími kontinentálními přístupy, ať už se jedná o německé koncernové právo, francouzský koncept Rosenblum nebo o dílčí úpravy v rámci práva komunitárního, ale také angloamerickou doktrínou. Všechny tyto úpravy totiž v různé míře ovlinily tuzemskou úpravu. Rovněž se autor zabývá vývojem české právní úpravy v této oblasti. Z pohledu původu...
Kompetenční profil trenéra snowboardingu
Veselková, Sára ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Crossan, William Morea (oponent)
Název: Kompetenční profil trenéra snowboardingu Cíl: Cílem této bakalářské práce je sestavení kompetenčního profilu trenéra snowboardingu na základě dat získaných elektronickým dotazováním sportovců, jejich trenérů, rodičů a dat čerpaných z odpovědí polostrukturovaného rozhovoru s profesionálním snowboardistou. Metody: Pro sběr dat byly využity dvě metody - elektronické dotazování a polostrukturovaný rozhovor. Dotazník byl zaměřen na tři výzkumné soubory (sportovci starší 15 let, trenéři, rodiče sportovců) a zahrnoval otázky na hodnocení 40 kompetencí. Polostrukturovaný rozhovor probíhal online a jeho respondentem byl profesionálním sportovec z mezinárodního týmu Red Bull. Výsledky: Výsledkem této bakalářské práce je vyhotovený kompetenční profil trenéra snowboardingu vhodný pro všechny dotazované věkové kategorie. Kompetenční profil zahrnuje kompetence, které byly respondenty ohodnoceny jako velmi důležité až nejdůležitější. Těchto kompetencí je dohromady 15. Zahrnují 7 schopností a dovedností (schopnost vysvětlit správné provedení, schopnost identifikace provedených chyb, schopnost motivace druhých, schopnost komunikace, umění jednat s lidmi, dovednost v jízdě na snowboardu a schopnost organizační činnosti), 5 znalostí (znalost pravidel snowboardingu, znalost terminologie, znalost zdravovědy a...
Vlivná osoba
Žůrek, Miloš ; Pelikán, Robert (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Vlivná osoba Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá postavením vlivné osoby a právními důsledky, které zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) spojuje s naplněním skutkové podstaty ovlivnění a plynou nejenom vlivné osobě, ale i osobě ovlivněné, jejím společníkům, členům statutárního orgánu a věřitelům ovlivněné osoby. Diplomová práce je členěna do tří kapitol. První kapitola práce uvádí důvody sdružování společností do podnikatelských seskupení a zároveň vysvětluje odlišnosti ovlivnění od ovládání a koncernu. Předmětem druhé kapitoly je rozbor jednotlivých znaků skutkové podstaty ovlivnění. Následně tato kapitola odpovídá na otázku, koho lze považovat za vlivnou osobu, kdo jí být nemůže a koho může vlivná osoba ovlivnit. Ve třetí kapitole, které je v diplomové práci věnováno nejvíce prostoru, jsou zkoumány nejvýznamnější právní důsledky ovlivnění mající přímý dopad na práva a povinnosti vlivné osoby. Jedná se především o povinnost vlivné osoby nahradit újmu způsobenou ovlivněním a podmínky pro její zproštění, dále o použití pravidel o střetu zájmů a ustanovení týkajících se vyloučení člena statutárního orgánu obchodní korporace z výkonu na vlivnou osobu. Rovněž se tato kapitola zabývá ochranou společníků a věřitelů ovlivněné obchodní korporace. Cílem...
Vliv užití cizího jazyka na efekt rámování.
Križák, Jan ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má použití cizího jazyka - zde angličtiny - na sílu rámovacího efektu u typů rámování, které v tomto směru dosud nebyly probádány. Rámování pomocí manipulace s klíčovými emočně nabitými slovy je dle výsledků užitím cizího jazyka skutečně mitigováno. Roli zde hraje především to, zda se respondent cizí jazyk začal učit v útlém věku před dovyvinutím emočně-regulačních systémů, a to, zda je respondent zvyklý jazyk běžně užívat. Vizuální rámování přineslo opačné výsledky - při nepřítomnosti klíčových slov zůstal u respondentů vyplňujících dotazník v angličtině pouze efekt větší kognitivní zátěže, která způsobila zvětšení tohoto zkreslení. Tento efekt byl silnější u respondentů, kteří mají horší znalost angličtiny a méně ji používají. V případě rámování pomocí statutu quo byly výsledky nepřesvědčivé, neboť došlo k vychýlení způsobeným s největší pravděpodobností nepřesným překladem.
Vlivná osoba
Čaladi, Tereza ; Pelikán, Robert (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Vlivná osoba Abstrakt Předmětem této práce je právní institut vlivné osoby, který vnikl do českého právního řádu rozsáhlou rekodifikací soukromého práva, kdy 1. ledna 2014 nabyl účinnosti zákon č. 90/2012 Sb. o obchodních společnostech a družstvech a zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. Práce je především zaměřena na identifikování a analýzu specifik tohoto právního institutu, jeho přínosu do práva obchodních korporací a rovněž jeho využití v právní praxi. Metodikou práce je analýza platné právní úpravy ovlivnění v komparativním kontextu vývoje právní úpravy, právní praxe a odborné literatury. Tato práce je rozdělena celkem do pěti kapitol. V první kapitole je nejprve představen pojem podnikatelských seskupení jako projev ekonomické koncentrace, charakteristika podnikatelských seskupení a jejich formy. V další části je již popsán stručný vývoj právní úpravy podnikatelských seskupení na českém území, hlavně jeho úprava v zákoně č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník a inspirační zdroje tuzemské právní úpravy při rekodifikaci. Zároveň je zde popsána úprava práva podnikatelských seskupení na úrovni Evropské unie a jeho vývoj. Dále je analyzováno základní schéma právní úpravy podnikatelských seskupení tuzemské právní úpravy a jeho jednotlivé stupně. Třetí kapitola se věnuje platné právní úpravě ovlivnění v zákoně o...
Využití efektu ukotvení v marketingové komunikaci
Režný, Michal ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
Tato bakalářské práce se věnuje efektu ukotvení, jednomu z nejznámějších kognitivních zkreslení, a jeho potenciálnímu využití v marketingové komunikaci. V první části je nejprve poskytnut teoretický základ efektu ukotvení jako psychologického konceptu ve formě, ve které ho v 70. letech 20. století definovali Amos Tversky a Daniel Kahneman. Důraz je kladen na porozumění možným vysvětlením jevu a dále na příbuzná kognitivní zkreslení, která jsou s efektem ukotvení úzce spojena a jejichž znalost je nezbytná pro následnou orientaci v problematice v oblasti marketingové komunikace. Hlavní sekcí první části je poté teoretická rešerše odborné literatury a provedených studií/výzkumů zabývající se právě využitím efektu ukotvení v marketingové komunikaci. V této sekci je věnována speciální pozornost terminologickým neshodám a odlišnostem v pojetí efektu ukotvení v marketingové komunikaci. Významný prostor je věnován především druhům využití s příklady z praxe. Druhá, empirická, část je věnována výzkumu, v rámci kterého je proveden experiment, jehož cílem je prozkoumat účinky a celkovou využitelnost efektu ukotvení na příkladu fiktivních printových reklam na automobily. Výsledky nasvědčují, že ačkoliv je vliv kotev např. na odhadovanou cenu či na maximální cenu, kterou je zákazník ochotný zaplatit, patrný,...
Vliv moderních technologií na reakce spotřebitele
Černý, Filip ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Vondra, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na změnu nákupního chování, kterou přinesla nová informační a digitální doba. Mapuje technologický vývoj od poloviny dvacátého století až do dneška a odpovídá na otázku, jaké nové kontaktní body do vztahu marketér-spotřebitel tyto inovace přinesly, jak nové kanály ovlivňují spotřebitele a jak jich mohou značky využít k větší prosperitě. Pro dosažení cílů této práce jsou vybrány nejdůležitější technologie a aplikace, které jsou podrobně popsány a následně demonstrovány na konkrétních příkladech, se kterými jsem se setkal během rok a půl dlouhé praxe v reklamní agentuře Leo Burnett.
Způsoby ovlivnění nákupního chování spotřebitele
Patka, Jan ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Palová, Lenka (oponent)
Nové poznatky z neurologických, psychologických i marketingových oborů do jisté míry vyvracejí platné ekonomické postuláty a přinášejí odlišný pohled na chování spotřebitele, jenž se při nákupu často nechová racionálně, ale jedná na základě zjednodušených stimulů, jako jsou emoce nebo intuice. Důsledkem je vznik manipulativních technik, jejichž pomocí lze zvýšit efektivnost prodejů, ale které zároveň mohou být zneužity pro činnosti překračující etické a legální normy. Předmětem diplomové práce je právě analýza těchto technik se zaměřením na jejich využití a účinnost v prostředí internetu. Cílem je zjistit, do jaké míry lze spotřebitele ovlivnit předtím, než zakoupí výrobek nebo službu. Pro dosažení cíle je potřeba popsat klíčové oblasti nákupního procesu spotřebitele, vysvětlit základní principy fungování lidského mozku a především rozebrat jednotlivé metody i jejich aplikaci v praxi. S rozvojem internetu se navíc problematika projevuje i na webu, kde je vstup do podnikání stále jednodušší. Ve výzkumné části jsou zkoumané techniky manipulace testovány pomocí interaktivního online dotazníku a následně jsou podrobně analyzovány. Na základě shromážděných dat autor formuluje konkrétní doporučení. Výstupy práce mohou pomoci běžnému spotřebiteli v obraně vůči manipulaci a organizacím naopak nabízí přehledný seznam metod podporující prodeje.
Principy Bahá´í v kontextu jiných náboženství. Případová studie Townshend International School
KOLAROVÁ, Soňa
Townshend International School je víceleté gymnázium pro studenty z celého světa, kde jsou uplatňovány morální principy vycházející z Bahá'í víry. Záměrem této práce je formou dotazníků zjistit, do jaké míry má Bahá'í víra vliv na studenty s jiným vyznáním nebo bez vyznání. A také zda toto případné ovlivnění nějak dokáží využít ve svém životě. Objektem zkoumání je malá sociální skupina studentů posledních ročníků gymnázia.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.