Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv influencerů na informovanost generace Z na sociálních sítích (na příkladu pandemie Covid-19)
Dostálová, Veronika ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Odstrčilová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možným vlivem influencerů na informovanost Generace Z o aktuálním dění a pandemii covid-19. Mimo to chce práce zjistit postoj příslušníků Generace Z k influencerům šířícím informace na sociálních sítích, zejména v souvislosti s relevantností a ověřitelností těchto informací. Mezi hlavní témata práce spadají sociální sítě, influenceři a Generace Z, které jsou v teoretické části představeny do většího detailu. Výzkumné šetření bylo provedeno formou šesti polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se členy Generace Z. Realizace rozhovorů i analýza dat následovaly metodu zakotvené teorie. Výsledky naznačují, že participanti stále preferují spíše tradiční mediální zdroje, i v otázce důvěryhodnosti. Participanti si jsou vědomi existence informačního vlivu influencerů, ale přistupují k nim spíše negativně, i přesto, že během pandemie covid-19 minimálně od jednoho influencera informace čerpali. Hlavním limitem práce byl především malý počet a gendrově nevyvážený výběr participantů a také částečný úpadek zájmu o téma covid-19.
Etické aspekty komunikace influencerů na Instagramu jako novodobých názorových vůdců
Orgoníková, Daniela ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Etické aspekty komunikace influencerů na Instagramu jako novodobých názorových vůdců má za cíl pochopit, jakou roli hraje etika u influencerů během komunikace na Instagramu se svým publikem. Teoretická část se zaměřuje na chápání pojmu sociální sítě a také vymezuje pojem influencer. Úvodní část dále pracuje s klíčovými pojmy autenticita, self-branding nebo názorový vůdce, jež přináší zajímavé perspektivy, na základě kterých lze na influencery nahlížet. Práce dále popisuje fenomén influencer marketingu a jeho možná úskalí. Výzkumná část práce se prostřednictvím smíšeného výzkumu zaměřila na dvě roviny problematiky etiky na Instagramu. První část zaujímá kvalitativní výzkum, který popisuje vnímání etiky komunikace influencerů u uživatelů na Instagramu, který zároveň slouží i jako příprava pro následující fázi. Další částí je kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných rozhovorů s influencery, který má za cíl zmapovat pohled influencerů, jakou roli hraje etika při jejich působení na Instagramu.
Kdo vládne veřejnému mínění? Role názorových vůdců v době pandemie COVID-19.
Plisková, Nikol ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Svobodová, Tereza (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o názorových vůdcích v době pandemie COVID-19. Cílem práce je za pomoci kvantitativního výzkumu zjistit, kdo jsou v době pandemie COVID- 19 názoroví vůdci a jaké vlastnosti a dovednosti tyto jedince "kvalifikují" na tuto pozici. Práce má teoreticko-empirickou povahu. První část na základě metod studia a rešerše odborné literatury, odborných článků a tematicky zaměřených elektronických zdrojů vytváří teoretická východiska pro téma práce. Plynule navazuje část empirická, která obsahuje vlastní kvantitativní výzkum v podobě CAWI a papírového dotazníku, který je dále analyzován v SPSS pomocí statistických metod.
Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů
Kadeřábková, Tereza ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání reklamního vlivu influencerů z pohledu mladých online uživatelů ve své teoretické části vymezuje pojem influencer, přičemž nabízí několik perspektiv, skrze něž je na tento fenomén možné nahlížet. Příkladem je třeba počet sledujících na profilech influencerů, interakce mezi těmito dvěma stranami nebo charakteristické rysy vlivných osobností v jejich vystupování na internetu. Dále se práce zabývá oblastí influencer marketingu, některými možnými podobami spoluprací mezi influencery a společnostmi v rámci sociálních médií a problematikou označování sponzorovaných komerčních obsahů. Současně jedna z kapitol shrnuje některé dosavadní poznatky z relevantních studií, a vytváří tak výchozí vhled do tématu. Výzkumná část práce pak na vzorku 179 respondentů ve věku 16-26 let zkoumá vnímání celé problematiky z pohledu mladých online uživatelů. Data nasbíraná skrze elektronický standardizovaný dotazník přinesla například zjištění, že respondenti označování placených spoluprací u příspěvků influencerů vyžadují, ačkoli takto označeným doporučením věří méně. Dále se objevil náznak vzorce chování poukazující na možné ověřování informací před bezprostředním vyzkoušením předmětu doporučení influencerů. Analyzovaná data také poukazují na to, že dotazovaným vadí současný vývojový trend...
Fashion Community as an example of consumer online journalism
Pavúková, Natália ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
Táto diplomová práca je zameraná na módne blogy a vnímanie blogerov ich čitateľmi. Práca je rozdelená do troch častí - teoretickej, metodologickej a analytickej. V prvej z nich vykladám termíny, ktoré sú s blogovaním spojené, a teda žurnalistiku, online žurnalistiku, blog, sociálne siete, ale i postavu žurnalistu, blogera a s nimi spojený koncept názorového vodcovstva. V metodologickej časti predstavím postupy, aké som použila pre zber dát, tiež rozoberám cieľ výskumu a opíšem výskumný súbor. V poslednej časti popíšem samotný výskum, ktorý som previedla zmiešanou analýzou, kedy som využila kvantitatívne, ale i kvalitatívne postupy. Pomocou dotazníkového šetrenia som zisťovala vnímanie módneho blogera z pohľadu jeho sledujúcich, ich stotožnenie s postavou blogera, ale zvolila som i doplnkovú otázku, ktorou som skúmala, či čitatelia preferujú módne blogy alebo časopisy a taktiež dôvod ich preferencie. Výsledky potvrdzujú kladné vzťahy čitateľov k blogerovi, považujú ho za inšpiratívneho človeka, ktorý ovplyvňuje módne trendy, ale i názory na aktuálne témy. Prínos práce pozorujem v odhalení toho, čo si čitatelia o blogeroch myslia a umiestnenie blogera do spoločnosti, keďže doteraz bol problém s jeho zaradením.
Novodobí názoroví vůdci a jejich vliv na spotřební chování teenagerů
Budinská, Alžběta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce je spotřební chování teenagerů a jeho ovlivnění novodobými názorovými vůdci. Cílem práce je charakterizovat názorové vůdce moderní doby, analyzovat jejich oblast působení a odvodit jejich vliv na spotřební chování teenagerů. Dílčím cílem diplomové práce je tyto vlivy porovnat u chlapců a dívek. V teoretické části jsou charakterizováni názoroví vůdci, jejich působení na sociálních sítích a využití k marketingovým účelům. Podrobně je zde i popsáno spotřební chování teenagerů a typy názorových vůdců, kteří je ovlivňují. Praktická část se věnuje osobnostem sociálních sítích a zjišťuje míru vlivu na nákupní chování teenagerů. Vlastní výzkum byl uskutečněn formou dotazníkového šetření a skupinových diskuzí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.