Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza českého a německého profesního sekundárního vzdělávání
Smetana, Jiří ; Šafařík, Petr (vedoucí práce) ; Kunštát, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Analýza českého a německého profesního sekundárního vzdělávání" se zabývá vzdělávacími systémy v obou zemích se zaměřením na průběh sekundárního profesního vzdělávání. V první části práce jsou přiblíženy vzdělávací systémy obou zemí, a to jak s ohledem na jejich legislativní zakotvení tak s ohledem na politickou debatu, která se vede nad jejich možnými změnami. V druhé části jsou oba systémy profesního sekundárního vzdělávání podrobně analyzovány. Třetí část práce představuje případová studie přibližující spolupráci společnosti Gerresheimer Horšovský Týn se Středním odborným učilištěm Domažlice, jejímž cílem je zavést některé prvky německého systému duálního vzdělávání (Duale Ausbildung) do profesního vzdělávání v České republice, přičemž pozorována je i reflexe této snahy v místním tisku, v Domažlickém deníku. Na základě provedené analýzy vzdělávacích systémů a profesního sekundárního vzdělávání v obou zemích a za použití konkrétních poznatků z případové studie je v závěru práce konstatováno, že systém profesního sekundárního vzdělávání v České republice se od německého značně liší a že vzhledem k aktuálně platné legislativě v České republice není významnější přiblížení českého systému k německému ani možné. Zohledněn je však také aktuální vývoj na politické scéně v České republice, na...
Dentální hygienistka jako pedagogický pracovník
Radonská, Denisa ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Dentální hygiena je moderní, rychle se rozvíjející obor, proto je velice důležité, aby se dbalo na správnou výuku. Vzhledem k tomu, že dentální hygienistky pečují o zdraví pacientů a aktivně se na něm účastní, mělo by se jim dostávat co nejlepší výuky, aby své znalosti mohly předávat a co nejlépe je využívat. Kvalitní výuka je nezbytností, bohužel mnohdy není zajištěna odpovídající úroveň výuky z různých důvodů. Bakalářská práce se věnuje těmto otázkám - jaká je úroveň výuky? Kde jsou nedostatky? Jak výuku hodnotí studenti, absolventi a zástupci oborů? V praktické části pomocí dotazníků a rozhovorů zjišťuji nedostatky a problémy ve výuce očima studentů, poznatky shrnuji a poté navrhuji řešení, jak by bylo možné úroveň výuky odborných předmětů pro dentální hygienistky zlepšit, jak zajistit kvalifikovanější předávání znalostí. Záměr je poukázat na možné chyby a nedostatky, kterých se vyučující hygienistky a zubní lékaři dopouští. Cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti a názorů studentů a navržení změn ve výuce odborných předmětů a praktické výuky.
Etické aspekty v práci učitele odborného výcviku
Demková, Jana ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou etických aspektů v práci učitele odborného výcviku. Cílem této práce je teoreticky popsat pedagogickou (v užším vymezení učitelskou) etiku a její aspekty a následně tyto informace prakticky aplikovat ve vlastním výzkumu, jehož obsahem budou eticky komentované kazuistiky a názory žáků i pedagogů na tyto eticky sporné případy. V teoretické části práce je využita zejména metoda analýzy odborného textu, v praktické části jsou představeny kazuistiky (v tomto smyslu jde o kvalitativní výzkum ve formě sondy do problematiky). Z práce vyplývá, že učňovské školství disponuje četnými specifiky a problémy - v současné době jde o stupeň vzdělání, který nedisponuje společenskou prestiží, a trpí materiálním nedostatkem i nedostatkem kvalitních pedagogů. S tím souvisí i skutečnost, že na učňovských oborech se více než na jiných školách koncentrují problémoví žáci a žáci se specifickými vzdělávacími potřebami (často ti, kteří se nedostali na jiné školy), z čehož vyplývají i specifické etické aspekty práce učitele odborného výcviku. Učitelé odborného výcviku se musí umět potýkat nejen s nekázní, problémovým chování a nezájmem o obor ze strany svých žáků, ale i s jejich sníženou schopností učit se. Z práce vyplývá nutnost zkvalitnění učňovského školství, a to i v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.