Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuroekonomie a marketing
Nesvadbová, Radka
Neuroekonomie je jedna z nejnovějších neurověd. Pomocí různých zobrazovacích metod se na neurální úrovni snaží přijít na to, jak pracuje lidský mozek při rozhodování v ekonomickém prostředí. Jednou z jejích odnoží je neuromarketing, který tyto nabyté poznatky aplikuje do marketingové praxe. Cílem této práce je pomocí rešerše literatury navrhnout, ze kterých poznatků může marketing čerpat, a zároveň poskytnou komplexní přehled o této problematice v českém jazyce.
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Ptáčková, Marta ; Hofmannová, Jitka (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Neuromarketing: teorie a praxe
Janoušek, Tomáš ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd Institut komunikačních studií a žurnalistiky Neuromarketing: teorie a praxe (bakalářská práce), Tomáš Janoušek Abstrakt Práce nabízí ucelený výklad pojmu neuromarketing, disciplíny, jež aplikuje neurovědecké metody k analýze a porozumění lidského chování ve vztahu k trhům a tržním výměnám. Po definicích souvislých pojmů marketing, neurověda a neuroekonomie nabízí různá vymezení samotného neuromarketingu. Dále shrnuje minulý vývoj tohoto odvětví a popisuje techniky neurovědy, jichž neuromarketing využívá (elektroencefalografii, funkční magnetickou rezonanci, biometrické metody a další). Poté se zabývá oborovou teorií, kterou rozděluje dle procesu rozhodování spotřebitele na kapitoly o pozornosti, vědomém a nevědomém rozhodování, emocích, volbě, smyslech, zrcadlových neuronech a značkách. Práce popisuje i využití neuromarketingu, a to pro optimalizaci marketingové komunikace (v reklamách, při použití nových médií a v místě prodeje) a pro lepší poznání potřeb a přání spotřebitele ve výzkumech. Také se zabývá otázkou, je-li neuromarketing z etického pohledu v pořádku.
Vliv laterality na mzdu: Jsou leváci na práci leví?
Jakubcová, Klára ; Komrska, Martin (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce zkoumá vliv laterality na mzdu na průřezových datech pro Českou republiku, která byla získána dotazníkovou metodou. Obecně se u leváků předpokládá nižší mzda z důvodu nepřizpůsobení některých nástrojů pro použití levou rukou, což vede k nižší produktivitě práce leváků. První hypotéza tvrdí, že muži leváci dosahují mzdové prémie díky lepším tvůrčím schopnostem a druhá, že ženy levačky jsou mzdově penalizovány oproti pravačkám. K testování hypotéz byl použit odhad regresních rovnic metodou nejmenších čtverců. Ani jedna hypotéza nebyla pomocí základních modelů potvrzena. Dosažené výsledky naznačují, že leváci by v průměru měli mít spíše o 6,6 % nižší mzdy než praváci a levačky o 4 % vyšší než pravačky. Avšak statistická významnost proměnné lateralita se v základních modelech nepotvrdila. Po rozdělení datasetu podle nejvyššího dosaženého vzdělání mají dle výsledků muži leváci s vysokoškolským vzděláním o 14 % vyšší hodinovou mzdu než praváci (potvrzení hlavní hypotézy), na druhou stranu leváci se středoškolským a nižším vzděláním o 43 % nižší mzdu než praváci (u levaček nebyl prokázán vliv).
Pojetí člověka v ekonomii
Zeman, Jakub ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce pojednává o pojetí člověka ve standardním ekonomickém myšlení. Zaměřuje se především na kritické zhodnocení jeho vybraných fundamentů. Prezentuje některé možné alternativní náhledy poukazující na nedostatky axiomatiky hlavního proudu v ekonomickém modelování. S pomocí interdisciplinárního propojení poznatků o lidském myšlení a chování se pokouší naznačit směry, jimiž lze pojetí člověka v ekonomii vhodně rozšiřovat tak, aby lépe odpovídalo jeho určujícím přirozeným charakteristikám. Zmiňuje také některé z projevů těchto charakteristik, které je možné získat při čerpání z poznatků psychologie, behaviorální ekonomie, neuroekonomie a dalších oborů, a které jsou v rozporu se standardními modely, protože vedou k iracionalitě a chybám, implicitně produkují omezení racionality, popřípadě přisuzují konstitutivní roli při tvorbě myšlení a jednání odlišným prvkům. V závěru pak práce přechází k reflexi postavení iracionality ve vnitřním světě jedincova mozku i ve světě vnějším -- v ekonomice.
Psychologické aspekty v teorii reklamy
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Práce popisuje dva způsoby využití psychologických poznatků v ekonomické teorii reklamy. Psychologické poznatky mohou pomoci zhodnotit předpoklady různých ekonomických přístupů ke studiu reklamy. Poznatky psychologie přesvědčování jsou aplikovány na otázku, jestli reklama slouží jako zdroj informací. Práce se dále zabývá problémem, zdali může reklama vytvářet užitek. Studie zde shrnuté nasvědčují, že ano. Při řešení tohoto problému je v práci aplikována i neuroekonomie, jejíž základní metody jsou představeny. V závěru jsou popsány omezení zvoleného přístupu.
Teorie behaviorálních financí
Šulc, Miroslav ; Kuncl, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce je věnovaná behaviorálním financím a jejich aplikaci. Práce popisuje vývoj teorie po současnost. Jsou představeny teorie, které behaviorálním financím předcházely, jako například Teorie očekávaného užitku. Stejně tak je nastíněn nejnovější obor, neuroekonomie. Aplikační část se zabývá analýzou bubliny na technologickém trhu v USA 1995-2000.
Neuroekonomie
Houdek, Petr ; Pavlík, Ján (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá diskuzí, zda-li metody neurověd přinášejí v současnosti standardní ekonomii užitečné nástroje pro porozumění, předvídání a ideálně usměrňování chování člověka, jeho skupin a ekonomik. Na základě úvodní metodologické analýzy je uzavřeno, že užitečnost neuroekonomie je dosud především potenciální, jelikož není schopna zodpovědět podstatné otázky vně ekonomie lépe než dosavadní nástroje. Následně jsou shrnuty závěry některých výzkumů z oboru rozhodovací neurovědy v oblastech mezičasových voleb, rozhodování za rizika a nejistoty a v rámci strategických interakcí, resp. sociálních preferencí. Je ukázáno, že mnohé mohou nabízet parciální potvrzení konkrétních modelů a nebo mohou poskytnou inspiraci pro vytváření nových.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.