Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Monitoring užívání žvýkacího tabáku u hráčů ledního hokeje
Čmejla, Filip ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Kregl, Jan (oponent)
Název: Monitoring užívání žvýkacího tabáku u hráčů ledního hokeje. Cíle: Cílem je zjistit frekvenci, kauzalitu užívání žvýkacího tabáku u hráčů LH a jeho sportovně- sociální kontext. Proč je u hokejistů v poslední době tabák tak oblíbený. Metodika: Výzkum byl založený na dotazníkovém šetření. Dotazník tvořilo 22 otázek, respondenti měli vždy na výběr z několika možností, až na 3 otázky, které byly otevřené. Některé otázky vyžadovaly odpověď ANO/NE a u některých se dalo vybrat z několika možností. Otázky byly strukturovány od nejzákladnějších po více specifické. Jediná povinná otázka v dotazníku byla otázka číslo jedna. Pro respondenty, kteří vybrali možnost NE v první otázce, dotazník končil. Respondenti tedy měli možnost vynechávat otázky. Dotazníkové šetření bylo maximálně anonymizované a probíhalo přes internet. Jeho časová náročnost se pohybovala okolo 5 minut. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že 35,2 % z 216 hokejistů užívá žvýkací tabák, a to poměrně ve velkém množství. Skoro 40 % z nich vyžvýká 7 a více sáčků za den, po jeho užití se cítí soustředění a uvolnění. Většina respondentů se s žvýkacím tabákem seznámilo kvůli lednímu hokeji a spoluhráčům. V hokejovém prostředí je nejoblíbenější porcovaná forma, převážně od značky Siberia. Tabák je velmi oblíbená záležitost hokejistů a je velmi snadno...
Role programu "I ve mně je lídr" při rozvíjení klíčových kompetencí
Kučerová, Zuzana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předmětem této práce je popsat a představit program I ve mně je lídr jako jedno z možných východisek současného výchovně - vzdělávacího působení na žáky všech stupňů vzdělávacího systému ve smyslu jejich vybavení klíčovými kompetencemi. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rámcového vzdělávacího programu, klíčových kompetencí ve vzdělávání a školního vzdělávacího programu. Dále jsou zde popsány principy 7 návyků efektivního jednání a uvedeno, jak je lze pomocí programu I ve mně je lídr aplikovat ve školním prostředí. Praktická část práce se zaměřuje na metody vedoucí k osvojování klíčových kompetencí v rámci hodin Osobnostně - sociální výchovy a na možnosti a dopad zavedení programu I ve mně je Lídr do praxe na Základní škole Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Zjišťování informací probíhalo prostřednictvím rozhovorů a následných dotazníků. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že umístění Osobnostní a sociální výchovy jako samostatného předmětu, jeho náplň i výstupy, jsou v souladu s doporučeními Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání, i se smýšlením a záměry třídních učitelů. Dále se ukázalo, že i přes to, že dle vyjádření vyučujících principy 7 návyků pomáhají rozvíjet všechny klíčové kompetence uváděné v RVP ZV, je v současné době ve výuce využívá pouze polovina učitelů....
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Hodnocení současných výživových zvyklostí dětí předškolního věku
Čadová, Denisa ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením současných ​stravovacích návyků dětí předškolního věku. ​Představuje význam vyvážené stravy z hlediska tělesného, ​​duševního a sociálního vývoje dětí. Popisuje rizika, která mohou nastat v důsledku špatné stravy​, jako je dětská obezita, diabetes druhého typu a různé duševní poruchy. ​Práce popisuje optimální stravu předškolních dětí z hlediska makronutrientů, mikroživin a pitného režimu. ​Dále se v práci pojednává o konkrétních výživových doporučení pro stravování dětí předškolního věku. Popisuje skutečný stav výživy předškolních dětí a poté navrhuje způsoby, jak podpořit zlepšení výživy dětí v mateřských školách. Praktická část práce se zabývá hodnocením stravování dětí v konkrétních mateřských školách. Byla zhotovena analýza dat ze strukturovaného dotazníku. Cílem této práce je hodnocení výživy dětí předškolního věku z pohledu učitelů mateřských škol a poukázat na možnost využití některých programů zabývající se zlepšováním výživy v mateřských školách. Klíčová slova: ​výživa, stravování, zdraví, návyk, dítě, škola, hodnocení, riziko, obezita, prevence, podpora, programy
Dopady chování jednotlivců závislých na drogách na chod romské komunity
KVASNIČKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou drogové závislosti, okolnostmi, které vedou k drogové závislosti zejména jejími samotnými dopady, jež má na jedince. Dále se zabývá jejich chováním v rámci jednotlivých oblastí života a dopady chování drogově závislých, konkrétně pak dopady chování drogově závislých Romů na chod romské rodiny a komunity. Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s drogovou problematikou romského etnika, specifiky v chování drogově závislých a s dopady závislostního chování na jejich prostředí. V práci jsou definovány a podrobněji rozpracovány pojmy a charakterizována problematika související s drogovou závislostí romského etnika a jeho specifiky. Součástí analýzy jsou i polostrukturované rozhovory, které slouží k autentickému přiblížení chování drogově závislých Romů a k uvědomění si, jaké dopady užívání drog romská komunita nejvíce pociťuje. Těmi jsou negativní a odsuzující přístup starší generace k drogově závislým členům, ekonomické zatížení rodin uživatelů drog, přetrvávající negativní postoj majoritní společnosti k Romům jako k celku, který je chováním drogově závislých a jejich zvýšenou trestnou činností ještě více umocňován.
Alkoholismus, terapie a abstinence mladistvých
Burnagielová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá alkoholismem mladistvých, jejich terapií a následnou abstinencí. Teoretická část nabízí vznik alkoholové závislosti, její příčiny a průběh, účinky alkoholu na člověka a jeho chování a možnosti prevence na středních školách. Dále popisuje stádia alkoholismu a způsoby léčby a terapie. Autorka se zaměřuje na volnočasové aktivity mladistvých a způsoby, jak překonat alkoholismus. Metodou teoretické části je studium dostupných literárních zdrojů a současně zkušenosti z blízkého okolí. Praktická část pomocí kasuistiky zkoumá, jak se někteří žáci střední školy snaží z alkoholismu vyléčit, jak tráví svůj volný čas bez konzumace alkoholu a zvládají každý den abstinence a zda mají o léčbu zájem.
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Komentovaný překlad vybraných kapitol z knihy "Health Matters"; Neil Moffatt; London: CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011
Pavelka, Tomáš ; Mraček, David (vedoucí práce) ; Špirk, Jaroslav (oponent)
Tato práce má dvě části: překlad a komentář. Cílem této práce je prokázat schopnost překladu a následně aplikovat teoretické poznatky získané během studia na konkrétní komunikační situaci. V komentářové části jsou nejprve analyzovány pro překlad rele- vantní prvky, z nichž vyplynou potenciální překladatelské problémy, které jsou následně typologizovány. Posuny jsou následně taktéž typologizovány. Poté jsou dané problémy demonstrovány na konkrétních příkladech posunů, ke kterým při řešení problémů došlo. Klíčová slova komentovaný překlad; zdraví; štěstí; návyk
Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol
Hobzková, Markéta ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Název: Informovanost o výživě a stravovací návyky dětí staršího školního věku vybraných základních škol Autor: Markéta Hobzková Katedra: Pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. Abstrakt: Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická je zaměřena na problematiku stravování, na jednotlivé složky výživy a vysvětlení jejich důležitosti ve vztahu k danému věku dětí. Dále jsou zde objasněny pojmy stravování se zaměřením na specifické potřeby ve výživě dětí staršího školního věku a popsána důležitost dodržování stravovacích návyků v souvislosti s poruchami příjmu potravy a obezitou. Cílem empirické části práce je zmapovat znalosti žáků v oblasti výživy, získat informace o jejich stravovacích návycích a zjistit, zda existuje vztah mezi znalostmi dětí v oblasti výživy, způsobem jejich stravování a jejich nutričními preferencemi. Získání informací bylo realizováno prostřednictvím anonymního polostrukturovaného dotazníku u žáků vybraných základních škol 7. -9. ročníku. Klíčová slova: potrava, výživa, stravování, návyk, děti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.