Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku
Nováková, Monika ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou motorické schopnosti dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Práce zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje zejména psychomotorickému vývoji dítěte od narození až po předškolní věk. Dále se práce zabývá řečovým vývojem dítěte a jednotlivými stadii ontogeneze řeči. Třetí kapitola je věnována narušené komunikační schopnosti se zaměřením na diagnózy opožděného vývoje řeči, dyslalie a vývojové dysfázie. V závěru teoretické části jsou jmenovány a popsány nejčastěji využívané diagnostické materiály, zjišťující úroveň motoriky dětí v předškolním věku. Hlavním cílem empirické části je zjistit úroveň motorických schopností dětí s narušenou komunikační schopností v předškolním věku. Hlavní metodou výzkumu kvantitativního charakteru je sada úloh diagnostikující úroveň motorických schopností. Výsledky 15 zúčastněných probandů jsou následně porovnány se stejně početnou kontrolní skupinou dětí bez narušené komunikační schopnosti. Uvedený výzkum je doplněn dotazníkovým šetřením, které je zaměřeno na psychomotorický vývoj dítěte. Tato část výzkumu umožňuje stanovit míru vlivu psychomotorického vývoje na úroveň komunikační schopnosti dítěte. KLÍČOVÁ SLOVA: Motorické schopnosti, psychomotorický vývoj, narušená komunikační schopnost,...
Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti.
Kučerová, Martina ; Dědáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Halberštát, Ladislav (oponent)
Cíl práce: Cílem této práce je získat přehled o činnostech vojáků průzkumné čety, velitelské roty 41. mechanizovaného praporu z Žatce. Pokusit se potvrdit či vyvrátit výsledky mé bakalářské práce, ve které jsem zjistila, že průzkumník potřebuje ke své práci hlavně vytrvalostní schopnosti. Metody: Hlavní použitou metodou je analýza časového snímku a vytvoření charakteristiky daného pracovního místa v AČR. Testování pohybových schopností budu provádět standardizovanými testy. Výsledky: Vymyslet testy, které nejlépe odrážejí činnost průzkumníků a zjistit úroveň jejich motorických schopností. Nastavení úrovně limitů testů z tělesné přípravy pro výběr uchazečů k průzkumné četě. Klíčová slova: popis pracovní činnosti, profesiografie, motorické schopnosti, motorické testy.
Porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů
Mocek, Karel ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Tématem práce je porovnání motorických schopností párových a nepárových veslařů. V teoretické části je krátce zmíněna charakteristika veslování a struktura veslařského výkonu. Další kapitoly se již zabývají jednotlivými motorickými schopnostmi. V praktické části je charakterizován soubor veslařů, který byl testován a Unifittes 6-60, dle kterého byli veslaři testováni. Následuje porovnání získaných výsledků a jejich vyhodnocení. Klíčová slova Veslař, veslování, párové veslování, nepárové veslování, motorika, motorické schopnosti, pohyb, testy, motorické testování, silové schopnosti, rychlostní schopnosti, vytrvalostní schopnosti, koordinační schopnosti.
Specifika tělesné výchovy a sportu sluchově oslabených na střední škole
Mrózek, Vojtěch ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou sluchově oslabených v tělesné výchově a sportu. Protože jsem sám také sluchově oslabený, vycházím tak i z vlastních zkušeností. Po shromáždění a vyhledání informací k danému tématu jsem teoretickou část rozdělil na šest hlavních kapitol. V první kapitole je popsána základní problematika sluchu, sluchového oslabení a charakteristika sluchových vad. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým oslabením. Třetí kapitola je věnována vzdělávání a komunikaci sluchově oslabených. Čtvrtá kapitola teoretické části je věnována omezením a možnostem sluchově oslabených ve sportu. Další kapitola je věnována tělesné výchově a sportu u osob sluchově oslabených. Poslední kapitolou jsou motorické schopnosti. Praktická část je tvořena vlastním výzkumem rovnováhy sluchově oslabených v porovnání se zdravými jedinci. Vytvořil jsem hypotézu a výsledky testování ji buď podpoří nebo vyvrátí. Důležitou součástí mé diplomové práce je také vyhodnocení dotazníkového šetření a fyzických testů včetně grafického znázornění. Tato část obsahuje i další doplňkové přílohy potřebné k rozšíření přehledu o problematice. Klíčová slova sluchově oslabení, sluchově postižení, komunikace, motorické schopnosti, koordinační a balanční schopnosti,...
Tělesná příprava k vojenské části talentových přijímacích zkoušek na VO FTVS UK
Pros, Jakub ; Michalička, Vladimír (vedoucí práce) ; Sovák, Libor (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná příprava k vojenské části talentových přijímacích zkoušek na VO FTVS UK. VYMEZENÍ PROBLÉMU Pro přijetí ke studiu na VO FTVS UK je nezbytné absolvovat mimo jiné také testy zjišťující předklady pro vykonávání speciální tělesné přípravy, které jsou svým obsahem značně atypické, a jejich trénink může uchazečům o studium činit výrazné potíže. CÍL PRÁCE Cílem práce je vytvoření zásobníku cviků a cvičení, sloužících ke zdokonalení kondiční i technické složky sportovního výkonu a pozitivnímu ovlivnění celkového projevu při provádění testů zjišťujících předpoklady pro speciální tělesnou přípravu. PLÁN POSTUPU Po rozsáhlé studii dostupných teoretických materiálů dojde k vytvoření zásobníku cviků a cvičení, sloužících ke zlepšení úrovně konkrétních pohybových dovedností a schopností, což jsou předpoklady přímo či nepřímo vedoucí ke zvýšení bodového zisku ve vojenské části talentových přijímacích zkoušek na VO FTVS UK. KLÍČOVÁ SLOVA Skokansko-akrobatické cvičení, přenášení zátěže, lezení po provazovém žebříku, speciální tělesná příprava
Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale
Zerzán, Miloš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Gryc, Tomáš (oponent)
Název: Hodnocení vztahu tělesné výkonnosti a tělesného složení ve fotbale Autor: Miloš Zerzán Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit aktuální úroveň motorické výkonnosti a somatotyp u fotbalových hráčů ve starší přípravce (9-10 let). Zjistit vztah mezi motorickou výkonností (hodnocenou Unifittestem 6- 60) a somatotypem u hráčů fotbalu ve starší přípravce (9-10 let). Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 25 hráčů, kteří podstoupili antropometrická měření ke zjištění jejich somatotypu podle metody Heath-Carter a Unifittest 6-60 pro zhodnocení základní motorické výkonnosti. Výsledky: Ze získaných dat bylo prokázáno, že 72 procent testovaných dosáhlo nadprůměrného hodnocení v Unifittestu 6-60 a že testovaní hráči fotbalu mají nižší podíl podkožního tuku vzhledem k tělesné konstituci. V naší studii jsme nenalezli významné vztahy mezi vybranými ukazateli motorické výkonnosti a tělesným somatotypem. Přestože úroveň motorické výkonnosti byla spíše nadprůměrná a hodnoty podkožní tuku poměrně nízké, výsledky naší práce naznačují, že tyto determinanty individuálního herního výkonu spolu úzce nesouvisí. Klíčová slova: motorické schopnosti, somatotyp, Unifittest 6-60, tělesná zdatnost, děti, fotbal
Tanec a jeho vliv na harmonizaci vývoje dítěte mladšího školního věku
Švejdová, Jana ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem tance na rozvoj osobnosti dítěte mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje charakteristiku a klasifikaci tance, jeho historický vývoj i současnou podobu. Zaměřuje se na dítě mladšího školního věku a působení tance na tělesnou, duševní i duchovní stránku osobnosti. Zprostředkovává informace o tanci ve výchově a vzdělávání, především o taneční a pohybové výchově, která je novým doplňujícím oborem RVP ZV. Praktická část se orientuje na taneční a pohybovou výchovu. Zjišťuje informovanost pedagogů a budoucích pedagogů o zavádění tohoto předmětu do škol a zájem veřejnosti o jeho výuku na školách. Analyzuje možnosti vlivu taneční a pohybové výchovy na rozvoj osobnosti dítěte a snaží se o prokázání pozitivního působení na některé oblasti osobnosti.
Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti.
Fait, Lukáš ; Dědáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Jméno a příjmení autora: nrtm. Bc. Lukáš Fait Název diplomové práce: Tvorba profesiogramu u vybrané vojenské odbornosti Pracoviště: Katedra vojenské tělovýchovy Vedoucí diplomové práce: por. Ing. Mgr. Kateřina Dědáková Rok obhajoby diplomové práce: 2012 Abstrakt: Řešený problém: Řešeným problémem je nedostatečná znalost pracovní činnosti zaměstnance na systematizovaném místě Starší inspektor Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie a s tím pramenící problémy při výběru vhodných kandidátů na tuto pozici. Vojáci, zařazení na této pozici, provádějí ochranu a doprovod členů zahraničních delegací při jejich návštěvách na území České republiky. Cíl práce: Cílem práce je získat přehled o činnostech vojenských policistů ze Skupiny ochrany a doprovodů Oddělení ochrany osob Velitelství ochranné služby Vojenské policie, zařazovaných během bezpečnostní akce na pozici osobního strážce. Pokusit se potvrdit či vyvrátit výsledky mé bakalářské práce, ve které vyšly jako převažující využívané motorické schopnosti schopnosti vytrvalostní. Metody: Hlavní použitou metodou je analýza časového snímku, který bude získán přímým pozorováním. Testování motorických schopností budu provádět standardizovanými testy. Výsledky: Určit nejdůležitější motorické schopnosti, které jsou...
Vliv Jiu-Jitsu na motorický vývoj u dětí z pohledu fyzioterapie. Podtitul: S využitím Akrální koaktivační terapie
Krejzlová, Markéta ; Marečková, Soňa (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Markéta Krejzlová Vedoucí práce: Mgr. Soňa Marečková Název bakalářské práce: Vliv Jiu-Jitsu na motorický vývoj u dětí z pohledu fyzioterapie S využitím Akrální koaktivační terapie Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce zjišťuje vliv Jiu-Jitsu a Akrální koaktivační terapie na motorické schopnosti u dětí mladšího školního věku. Práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a praktické. Teoretická část stručně popisuje řízení motoriky, shrnuje poznatky o motorickém vývoji dítěte do období mladšího školního věku a uvádí rozdělení motorických schopností. Dále teoretická část představuje bojové umění Jiu-Jitsu a metodu Akrální koaktivační terapie. Praktická část zahrnuje tříměsíční spolupráci s deseti vybranými dětmi z tréninkové skupiny Jiu-Jitsu. Těchto deset dětí bylo rozděleno do dvou skupin, kdy jedna cvičila pouze Jiu-Jitsu a druhá cvičila Jiu-Jitsu s prvky ACT. Na začátku a na konci stanovené doby cvičení proběhlo testování motorických schopností a diagnostika aker dle ACT. Cílem práce je zhodnocení výsledků tříměsíčního cvičení Jiu-Jitsu a Akrální koaktivační terapie. V testech došlo po tříměsíčním cvičení ke zlepšení u všech motorických schopností. Samotné cvičení bojového umění Jiu-Jitsu vedlo k rozvoji síly, vytrvalosti, koordinace a flexibility....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.