Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií
Smetanová, Kateřina ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Důvěra v média: analýza determinantů vnímané důvěryhodnosti médií" se zabývá problematikou důvěry v média u populace ve věku 20-30 let. Tato věková skupina je definována na základě vývojové psychologie jako mladá nebo časná dospělost. Diplomová práce si klade otázku, jak příslušníci vybrané cílové skupiny důvěřují daným médiím a čím je tato vnímaná důvěryhodnost podmíněna. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se ve svém úvodu zabývá ústředním tématem této diplomové práce, kterým je důvěra v média. Zde je věnován prostor také mezioborovým vazbám (trust studies), přístupům k výzkumu důvěry v média, charakteristice a výsledkům výzkumu důvěry v České republice. Dále se zabývá vymezením pojmu důvěra, jejími funkcemi ve společnosti a jejím pojetí v různých oborech jako je sociologie, politologie, psychologie a antropologie. Závěrem teoretická část nabízí potřebné ukotvení tématu z hlediska mediální teorie pomocí definice funkce a účinků médií na společnost a duálního systému vysílání. Analytická část nejprve popisuje metodologii výzkumu, dále se věnuje interpretaci výsledků dotazníkového šetření a ověření formulovaných hypotéz. Konkrétně bylo realizováno internetové dotazování (web survey), ve kterém byly dotazníky distribuovány...
Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce
Loušová, Barbora ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Macková, Veronika (oponent)
Diplomová práce Multimediální prvky online zpravodajství a jejich vliv na příjemce se zabývá proměnou dnešní distribuce informací díky rozvoji internetu. Mediální instituce využívají tento nástroj jako prostředek k šíření svých sdělení a ze stejného důvodu zařazují ke zprávám také jednotlivé multimediální prvky. Internetové stránky umožňují rychleji předat informace velkému množství uživatelů. Multimediální prvky, jako například fotografie, fotogalerie, videa či infografiky, dovolují předat dodatečné informace, ale také přitáhnout pozornost příjemců. Cílem práce je zjistit, nakolik publikum oceňuje přínos multimediálních prvků a dokáže je zužitkovat při zpracování informací. V teoretické části jsou nejprve definovány jednotlivé složky lidského poznání, jako například pozornost, percepce či paměť čtenářů zpravodajských článků. Ty jsou dále reflektovány spolu s rozdílnými charakteristikami a sociálním zázemím příjemců zpravodajských obsahů. Neméně důležitý je pak popis jednotlivých teorií a výzkumů, jež se zabývaly vlivem multimediálních prvků na příjemce různých typů médií. Na teoretické poznatky navazuje kvantitativní výzkum v podobě experimentu a následného dotazníku. Výběrový soubor tvoří zástupci dnešní generace Z, tedy respondenti, jež s internetem vyrůstali. Na připravené webové stránce,...
Rámcování tématu imigrace v českých zpravodajských denících
Vicenová, Natalie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Analýza "Rámcování tématu imigrace v českých zpravodajských denících" zkoumá, jakým způ sobem české deníky informovaly o tzv. imigrační krizi v Evropě v roce 2015, kdy téma imigrace představovalo jedno z hlavních témat českých i zahraničních zpravodajských médií. Tato práce vychází z teoretického a analytického konceptu mediálního rámcování a konceptu nastolování agendy, které se zabývají aspekty používanými médii k popisování reality a jejich mediálními účinky na veřejné mínění. Kvantitativní obsahová analýza rámcování pěti hlavních českých zpravodajských de- níků ukázala, že deníky prezentovaly imigraci nejčastěji jako mezinárodní politický pro- blém, druhým nejčastějším tématem bylo bezpečnostní ohrožení. Téměř všechny články psaly o problémech imigrace, zatímco příčinám a řešením migrační krize se věnovala při- bližně čtvrtina článků. Ve zpravodajství promlouvali převážně zahraniční a čeští politici a vládní zdroje. Naproti tomu uprchlíci, imigranti a občané promlouvali spíše v malé míře a názory expertů k tématu imigrace byly přítomné minimálně. Zpravodajství o imigraci bylo rámcováno převážně tematicky, celospolečenský kontext událostí tak převážil nad individu- álními lidskými příběhy.
Zobrazení dětí v časopisech pro rodiče v roce 2013
Fišer, Ondřej ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků sémiotické analýzy popsat způsob komunikace časopisů pro rodiče se čtenáři a zjistit, jakou roli v nich hraje zobrazení dětí. Předmětem výzkumu jsou vybrané články z oblasti komerční a nekomerční komunikace. Úvodní část práce nastiňuje stručně historii mediálních výzkumů. Na tuto část navazuje oddíl věnovaný popisu vývoje vnímání mateřství a postavení dítěte ve společnosti s důrazem na vliv křesťanství. Předmětem další kapitol je změna společenské role žen umožňující vznik ženského tisku. V této souvislosti je zvláštní pozornost věnována ženskému tisku na území České republiky. V části zabývající se legislativou jsou představena důležitá právní vymezení dětství zejména ve vztahu k médiím. Analytické části práce předchází stručná charakteristika zkoumaných časopisů a popis metody sémiotické analýzy. Výsledkem analýzy vybraných textů je popis významotvorných prvků jednotlivých sdělení, vztahů komerčních a redakčních článků a jejich zasazení do širšího společenského kontextu. Závěr práce shrnuje zásadní poznatky týkající komunikace časopisů se svými čtenáři, role zobrazení dítěte či provázanosti komerčních a nekomerčních textů.
Mediatizace politické sféry
Hannich, Jiří ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce "Mediatizace politické sféry" pojednává o soustavném vlivu masových médií a jejich logiky na fungování politického systému, vývoj procesu tvorby politiky a uplatňování nástrojů a metod politické komunikace. Teoretická část práce se nejprve soustředí na deskripci institucionálního významu médií v sociálním prostředí, přiblížení představ o účincích mediální komunikace na společnost, charakteristiku účasti mediálních organizací v ekonomických vztazích, aby následně vymezila koncept mediatizace v rámci mediálních studií a konkretizovala jeho aspekty v souvislosti se souborem poznatků o mediální logice. Práce neopomíjí ani představení základních prvků logiky politické sféry, věnuje se jejímu implicitnímu nastavení, stejně jako modifikacím politických struktur v reakci na přenesení značné části politického prosazování do symbolického prostoru médií. Na teoretický výklad navazuje výzkumné šetření, které se zajímá o vybrané prvky mediatizace v českém kontextu. V první fázi je přikročeno k výzkumné metodě kvantitativní obsahové analýzy, jejímž prostřednictvím je zjišťováno, na jaká témata a jaké aktéry se zpravodajství českých médií soustředí, referuje-li o politice v období volební kampaně. Druhá fáze výzkumu je realizována formou případové studie, přičemž rozebírá, jakým způsobem média...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.