Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 171 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obraz masových médií v antiutopických románech 20. století
Ševců, Josef ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poukázat na rozličné aspekty týkající se masových médií ve vybraných románech antiutopické literatury 20. století. Jedná se výhradně o tři romány: Konec civilizace Aldouse Huxleyho, 1984 George Orwella a 451 stupňů Fahrenheita od Raye Bradburyho. Práce shrnuje jednotlivé narativní struktury vybraných děl s akcentem na konfrontaci individualit s masovými médii. Dále zkoumá funkci masových médií, která je od nich očekávána z hlediska potřeb státu, analyzuje média z hlediska technického a popisuje paralely mezi jednotlivými masmediálně orientovanými motivy. Zejména ovšem ověřuje význam masových médií v korelaci se stávajícím stavem společnosti a podává příklady toho, jak se některé vize autorů analyzovaných antiutopických románů přiblížily skutečnosti.
Současná česká filmová kritka jako ohrožený žánr
Novák, Ondřej ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Novotný, David Jan (oponent)
Bakalářská diplomová práce nazvaná "Současná česká filmová kritika jako ohrožený žánr" se snaží zhodnotit současnou podobu filmové kritiky v českých tištěných periodikách, které se jí soustavně věnují, zmapovat významné internetové alternativy filmové kritiky (kritické i fanouškovské blogy), popsat způsoby jejich koexistence a vzájemného ovlivňování. První část práce je věnována průzkumu toho, co se rozumí označením "kritika", jaký je její účel, jaké funkce má plnit, jak se dělí a jak přistupovat k jejímu psaní. Druhá část se zabývá filmovou kritikou z hlediska její dějinné pozice v době všeobecného rozšíření internetu, kdy se vedle žurnalistické a filmově-vědní větve filmové kritiky objevila nová větev, již tvoří filmoví nadšenci, píšící na internet. Třetí část zkoumá současné postavení a tendence filmové kritiky v českých tištěných médiích, srovnávacímu rozboru jsou pro ilustraci podrobeny články hodnotící aktuální distribuční filmy na stránkách čtyř konkrétních periodik - jednoho celostátního deníku a tří specializovaných filmových časopisů.
Průzkumy trhu a veřejného mínění v České republice jako druh komunikační zpětné vazby
Svobodová, Eliška ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Johnova, Radka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice se zaměřením na masmédia. Představuje průzkum jako vhodnou zpětnou vazbu pro použití v masové komunikaci a v masmédiích. První část práce vymezuje některé základní termíny ohledně masové komunikace a médií, další část se zabývá stručnou historií průzkumů v České republice a v bývalém Československu, následující část vysvětluje určité metodiky a postupy, které se v průzkumu používají. Další část práce pak podává seznam nejhlavnějších agentur působících v oblasti průzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, v závěru je v práci ukázána etika výzkumů a zásahy státu, zákonů a norem do průzkumu. [Autorský abstrakt].
Kam s ním? Co s ním?
Stojanovová, Veronika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Zaměření práce: teoretická studie s návrhem na uplatnění tématu ve výtvarné výchově Předmět: lidské potřeby a důsledky jejich naplňování, recyklace jako ohleduplnější přístup k životnímu prostředí, opětovné využití odpadu na poli výtvarného umění, designu a v rámci fenoménu ,,Do it yourself " Cíl: poukázat na recyklaci jako na tvůrčí činnost vycházející z výtvarného přehodnocení odpadních materiálů Přínos, poznatky: interdisciplinární studium, sledování různorodých způsobů využívaní odpadu, práce s odpadním materiálem Klíčová slova: odpad, recyklace, konzumní společnost, masmédia, materiály, životní prostřed
Kriminalita a její prezentace v médiích. Mediální reprezentace čtyř pachatelů trestných činů v ČR po roce 1993
Kasalová, Renata ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prezentací kriminality a pachatelů trestných činů v médiích. Média mají významnou informativní úlohu, jsou hlavním aktérem, který vytváří veřejné mínění, ovlivňuje postoje a názory veřejnosti a to především v zásadních otázkách, které se soudobé společnosti dotýkají. Ve spojitosti s nastolenou mediální svobodou po roce 1989 a rozvojem komerčního mediálního sektoru jsme byli svědky markantního nárůstu zpráv o kriminalitě a trestných činech. Zvýšila se také jejich bulvarizace včetně referování o brutalitě a výjimečnosti těchto činů. Laická veřejnost získává své poznatky o stavu a vývoji kriminality ve svém regionu a v celé republice téměř výlučně z médií. Média tak mohou recipientovi podávat zkreslené informace a napomáhat k vytváření falešného vědomí o kriminalitě jako takové, jejím vývoji, specifikaci, nárůstu počtu zločinů a podobně. V této diplomové práci se zabývám především mediální produkcí ve spojitosti s kriminalitou a žurnalistikou, normativními požadavky na zpravodajství a mediální sdělení včetně jejich porušování, sociální konstrukcí reality a mediální reprezentací. V kvalitativních analýzách sleduji mediální reprezentace vybraných čtyř pachatelů trestných činů (Jiří Kajínek, Petr Zelenka, Václav Novotný-Urban a Pavel Peca) v denících Mladá fronta DNES a Právo....
Negativní, difamující a zesměšňující politické kampaně v ČR v letech 2006 až 2010 a jejich dopady na veřejnou politiku [PRÁCE DOČASNĚ ZNEVEŘEJNĚNA]
Mludek, Ivo ; Háva, Petr (vedoucí práce) ; Nekola, Martin (oponent)
Do České republiky vstoupil spolu s demokratickou politickou soutěží po roce 1989 také fenomén politického marketingu a s parlamentními volbami v roce 2006 rovněž jeho vyhraněná podoba negativních volebních kampaní. Parlamentní volby z roku 2006 skončily patovou situací a odstartovaly v ČR dlouhé období politické nestability. V letech 2006 - 2010 zde probíhala nepřetržitě nezvykle ostrá převážně negativní volební kampaň, jejíž součástí bylo rovněž masové anonymní zesměšňování politických protivníků. Největší politické strany ČR ČSSD a ODS si také k vedení svých kampaní přizvaly zahraniční poradenské a konzultantské firmy. Volební kampaně v těchto letech byly charakteristické masovým nástupem negativity, importované zahraničními poradci, i množstvím anonymních zesměšňujících a difamujících politických reklam, u nichž nebylo možno rozpoznat ani zjistit zadavatele a plátce. Nastolily proto nejen otázku po etických hranicích v politickém marketingu, ale také po škodlivém vlivu jejich netransparentního zadávání a financování. Vyostřený politický boj, vyplývající z krize na české politické scéně, nástup negativních kampaní a následný nárůst zesměšňujících a difamujících politických reklam přinesly spolu s anonymitou zadávání a financování těchto reklam do České republiky relativně nové situace. Tato...
Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998-2006
Čihák, Marek ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
V diplomové práci s názvem Programová diverzita českých celoplošných televizí v letech 1998 - 2006 se věnujeme normativnímu požadavku společnosti na rozmanitost masových médií a přístupu samotných masových médií k tomuto požadavku: rozlišujeme mediální diverzitu nastolenou tržním modelem médií a modelem veřejné sféry. Zároveň se pokoušíme o vyhledání požadavků mediální diverzity v příslušných právních předpisech České republiky, respektive Evropské unie. Ve výzkumné části diplomové práce se zabýváme jednou z mnoha úrovní diverzity v prostředí masových médií, a to diverzitou televizních programových typů, kterými rozumíme televizní žánry akceptované zainteresovanými skupinami: např. akademickou obcí, televizními stanicemi nebo publikem. Do naší analýzy zařazujeme celoplošné televizní stanice vysílající v letech 1998 až 2006 prostřednictvím pozemních vysílačů v analogovém kódu a zaměřující se na většinového diváka - ČT1, Prima televizi a televizi Nova. Pomocí indexů poměrné entropie a odlišnosti zkoumáme rozmanitost nabídky programových typů na vertikální úrovni (v rámci vybrané televizní stanice) i na horizontální úrovni (napříč sledovanými televizními stanicemi). Při užití výše uvedených indexů vycházíme ze studií Heikkiho Hellmana.
Ochrana osobnosti fyzických osob v médiích
Knytlová, Kateřina ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
10. Abstrakt v českém jazyce Tato diplomová práce se týká ochrany osobnosti fyzických osob v médiích. Hlavním účelem je rozebrat českou právní úpravu a zhodnotit, zda právní prostředky výše uvedené ochrany jsou dostatečné a zda vyhovují současným potřebám. Diplomová práce se zaměřuje na kolizi dvou základních lidských práv, jmenovitě práva na ochranu osobnosti a práva na svobodu projevu a šíření informací. Tato práva se díky vzrůstajícímu vlivu médií v dnešní moderní demokratické společnosti stále častěji dostávají do konfliktu. Problematickou otázkou tedy je, kterému právu dát v případě střetu přednost, protože se jedná v obou případech o základní lidská práva, která jsou chráněna na ústavní úrovni. Pozornost je věnována také španělské právní úpravě ochrany osobnosti fyzické osoby v médiích. Na důležité rozdíly, které se mezi těmito dvěma právními úpravami vyskytují, je upozorněno v průběhu jednotlivých kapitol. Diplomová práce se skládá celkově ze sedmi kapitol. V první kapitole je obsažen úvod. Druhá kapitola se týká všeobecně ochrany osobnosti fyzických osob, vysvětluje pojem práva na ochranu osobnosti a vyjmenovává prameny právní úpravy. Třetí kapitola pojednává o ochraně osobnosti fyzické osoby v médiích. Vysvětluje, jaká je funkce hromadných sdělovacích prostředků, a odkazuje na prameny mediálního...
Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna, Orientace
Farná, Kateřina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce nazvaná Srovnávací analýza příloh celostátních deníků Salon, Kavárna a Orientace se zabývá analýzou suplementů deníků Právo (Salon), Mladá fronta DNES (Kavárna) a Lidové noviny (Orientace). Základní metodou je kvantitativní obsahová analýza příloh z vybraných měsíců v letech 2006-2008 doplněných o chronologickou analýzu vybraných příloh v letech 1998, 1999, 2000 a 2005. Práce sleduje hlavní charakteristiky a specifika těchto suplementů stejně jako jejich rozdíly. Zkoumá jejich obsahovou a grafickou koncepci, zařazení v mateřských denících, strukturu novinářských útvarů, témat a podtémat, jimž se přílohy věnovaly. Rovněž přibližuje historický vývoj suplementů, jejich autorskou základnu či internetové verze. Autorka práce se též zaměřila na scénu literárních a kulturních časopisů (Literární noviny, Host, Divoké víno, Revolver Revue, Tvar nebo A2), stručně uvedla profily domovských deníků a provedla sociologickou sondu mezi vysokoškolskými studenty týkající se jejich znalosti Salonu, Kavárny a Orientace.
Mediální obraz lobbingu
Groll, Tomáš ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Köppl, Daniel (oponent)
Diplomová práce "Mediální obraz lobbingu" se věnuje problematice mediálního zobrazení lobbingu a lobbistů v denících Mladá fronta Dnes a Právo v roce 2008. Lobbing je aktivitou, se kterou má většinová populace pouze mediálně zprostředkovanou zkušenost. Média proto mohou mít velký vliv na vnímání a hodnocení lobbingu veřejností. V práci je nejprve představena problematika mediální reprezentace skutečnosti a jsou nastíněny faktory, které ovlivňují podobu mediálních obsahů. Práce dále stručně pojednává o účincích médií a konceptu agenda-setting. Následně je definován lobbing. Jsou předloženy důvody a podmínky jeho kladného a záporného vnímání. Je poukázáno na pozitivní i negativní funkce lobbingu a jsou představeny různé druhy a podoby lobbingu včetně lobbingu nepřímého, který je spojován s PR aktivitami. Ve výzkumné části práce jsou nejprve představeny výsledky kvantitativního výzkumu, jehož záměrem bylo odhalit nejčastější podoby lobbingu a lobbistů v sledovaných denících. Kvalitativní rámcová analýza následně odhaluje způsoby, jakými jsou lobbing a lobbisté v médiích prezentováni. Práce obsahuje v příloze kódovací knihu a druhy lobbistických technik.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 171 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.