Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace a porovnání přírodou inspirovaných prohledávacích algoritmů
Malysák, Adam ; Husa, Jakub (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem, implementací a porovnáním genetického algoritmu, jeho varianty obohacené o lokální vyhledávací heuristiku a binární optimalizace hejnem částic (BPSO). Jsou to algoritmy inspirované přírodními jevy, konkrétně evolucí a pohybem hejna ryb či ptáků. Implementované algoritmy budou použity k řešení 3-SAT problému, který je v práci také popsán. Algoritmy jsou otestovány na benchmarkových instancích 3-SAT problému a porovnány mezi sebou a s výsledky jiných prací.
Úloha cestujícího zloděje
Ternbach, Pavel ; Dosoudilová, Monika (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
V poslední době se v oblasti optimalizace řeší problém, že velká část optimalizační úloh není zdaleka tak složitá, jako některé problémy z reálného světa. Komplexnost těchto problémů se neustále zvětšuje, zatímco optimalizačních úlohy jsou poměrně zastaralé. Za účelem pochopení a nalezení lepších způsobů řešení těchto složitých reálných problémů byla vytvořena úloha cestujícího zloděje (travelling thief problem, známý také pod zkratkou "TTP"). Tato úloha byla navržena tak, aby se co nejvíce podobala reálným problémům. K tomu slouží kombinace dvou podúloh. Jelikož řešení úlohy cestujícího zloděje je relativně obtížné, byly vytvořeny různé algoritmy, které tento problém řeší. Každý algoritmus funguje na jiném principu. Tato práce se bude věnovat vysvětlení a následnému porovnání některých z těchto algoritmů.
Evoluční optimalizace nákladní přepravy
Beránek, Michal ; Drahošová, Michaela (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem optimalizace nákladní přepravy. Cílem je minimalizace nákladů spojených s přepravou, které vyplývají z ujeté vzdálenosti. Při správném naplánování tras lze tyto náklady výrazně snížit, obzvlášť když se jedná o velký počet zákazníků, které je potřeba obsloužit. Tato práce se soustředí na řešení pomocí evolučních algoritmů, což jsou metody optimalizace založené na principech evoluce. Hlavní zaměření je na problém směrování vozidel s omezenou heterogenní flotilou vozidel. V práci je představeno několik evolučních algoritmů a jejich výsledky jsou porovnány. Nejlepší z nich, evoluční strategie používající lokální prohledávání blízkého okolí, dosahuje podobných, pro některé konkrétní úlohy i lepších výsledků, než jiné existující evoluční algoritmy, vytvořené pro řešení stanoveného problému.
Grafické animace metod řešení úloh
Macek, Jiří ; Jurka, Pavel (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá  některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí  možný způsob algoritmizace a implementace. Cílem je vytvoření aplikace, která názorným způsobem demonstruje na vybraných úlohách metody jejich řešení.
Klasifikace vozidel na základě odezvy indukčních senzorů
Halachkin, Aliaksei ; Klečka, Jan (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Táto práce se věnuje klasifikaci vozidel na základě odezvy indukčních senzorů. Během práci byla vytvořená anotovaná databáze vozidel obsahující vice něž 11000 tisíc záznamů z indukčních senzorů. Byli vyzkoušený různé klasifikační metody a jejich optimalizací. Za finální klasifikační model byla zvolená metoda založená na kombinaci k-nejbližších sousedů a logistické regresi –- lokálně vážená logistická regrese, která dosahuje úspěšnosti 94 \% pro 9 třid vozidel. Klasifikátor byl implementován v C++.
Evoluční optimalizace nákladní přepravy
Beránek, Michal ; Drahošová, Michaela (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problémem optimalizace nákladní přepravy. Cílem je minimalizace nákladů spojených s přepravou, které vyplývají z ujeté vzdálenosti. Při správném naplánování tras lze tyto náklady výrazně snížit, obzvlášť když se jedná o velký počet zákazníků, které je potřeba obsloužit. Tato práce se soustředí na řešení pomocí evolučních algoritmů, což jsou metody optimalizace založené na principech evoluce. Hlavní zaměření je na problém směrování vozidel s omezenou heterogenní flotilou vozidel. V práci je představeno několik evolučních algoritmů a jejich výsledky jsou porovnány. Nejlepší z nich, evoluční strategie používající lokální prohledávání blízkého okolí, dosahuje podobných, pro některé konkrétní úlohy i lepších výsledků, než jiné existující evoluční algoritmy, vytvořené pro řešení stanoveného problému.
Klasifikace vozidel na základě odezvy indukčních senzorů
Halachkin, Aliaksei ; Klečka, Jan (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Táto práce se věnuje klasifikaci vozidel na základě odezvy indukčních senzorů. Během práci byla vytvořená anotovaná databáze vozidel obsahující vice něž 11000 tisíc záznamů z indukčních senzorů. Byli vyzkoušený různé klasifikační metody a jejich optimalizací. Za finální klasifikační model byla zvolená metoda založená na kombinaci k-nejbližších sousedů a logistické regresi –- lokálně vážená logistická regrese, která dosahuje úspěšnosti 94 \% pro 9 třid vozidel. Klasifikátor byl implementován v C++.
Grafické animace metod řešení úloh
Macek, Jiří ; Jurka, Pavel (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Pro automatizované řešení problémů výpočetní technikou se používají různé implementace umělé inteligence. Tato práce se zabývá  některými typickými metodami, popisuje jejich vlastnosti, porovnává je a uvádí  možný způsob algoritmizace a implementace. Cílem je vytvoření aplikace, která názorným způsobem demonstruje na vybraných úlohách metody jejich řešení.
Akcelerace heuristických metod diskrétní optimalizace na GPU
Pecháček, Václav ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Pospíchal, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením diskrétních optimalizačních úloh. Zaměřuje se na zkrácení doby výpočtu s využitím heuristických metod a paralelismu. Teoretický základ tvoří kombinace algoritmů ant colony optimization (ACO) a lokálního prohledávání k-optimization. Platformu použitou při implementaci pak představuje technologie Nvidia CUDA umožňující efektivní provádění obecných výpočtů na moderních grafických čipech. Návrh využívá případové studie v podobě známého problému obchodního cestujícího (TSP). Řešení je založeno na rozdělení úlohy na podproblémy s pomocí techniky tour-based partitioning, paralelním zpracování jednotlivých částí a jejich opětovném spojení. Vytvořený paralelní kód dokáže provádět výpočet více než sedmnáctkrát rychleji než jeho sekvenční verze.
Lokální marketing na internetu
Šimůnková, Tereza ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Nový, Marek (oponent)
Diplomová práce se věnuje lokálnímu marketingu na internetu malých a středních podniků. Cílem je poskytnout těmto podnikům návrhy na použití marketingových nástrojů na internetu, a to s ohledem na omezený marketingový rozpočet těchto firem. Součástí je výzkum lokálního vyhledávání, jehož výstupy poskytují informace o tom, zda a jak uživatelé internetu vyhledávají služby (produkty) v souvislosti s lokalitou. Zkoumány byly také výsledky vyhledávání, které se zobrazují po zadání lokálního vyhledávacího dotazu. Stěžejním zaměřením této práce byly zápisy v Adresáři míst (služba Google místa), které, jak se ukázalo, jsou pro on-line marketing lokálně působících podniků nezbytné.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.